Σχέδιο Δράσης OGP OGP

  • Σχόλιο του χρήστη 'giota chaimala' | 11 Νοεμβρίου 2011, 23:21

    Μολονότι στην εισηγητική έκθεση του νόμου «Πρώτα ο μαθητής, πρώτα η σχολική μονάδα, νέα διοικηση για το νέο σχολείο» αναφέρεται ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αντανακλά τη γενικότερη εικόνα της δημόσια διοικησης η οποία στη χώρα μας χαρακτηρίζεται από συγκεντρωτισμό …και υψηλές περιφερειακές ανισότητες», με το παρόν νομοσχέδιο πραγματοποιείται αυτό που με το προαναφερθέν χαρακτηρίζεται ως παρωχημένο. Μεταφέρονται δηλαδή οι πειθαρχικές αρμοδιότητες (σε πρώτο βαθμό) από την Διεύθυνση στην Περιφέρεια. Με βάση όμως τα ανωτέρω αυτή η μετακύλιση αρμοδιότητας μοιάζει οξύμωρο σχήμα. Προτείνεται επίσης η μεικτή συγκρότηση των πειθαρχικών συμβουλίων σε πρώτο βαθμό ήτοι η συγκρότηση και από δικαστικούς. Όπως πιθανώς θυμούνται οι παλαιότεροι αυτή ήταν μια λύση που είχε εφαρμοστεί στο παρελθόν και δεν απέδωσε. Μειονεκτήματα της λύσης που επιλέχθηκε είναι αφ ενός ο εξαιρετικός φόρτος των δικαστικών από τα κύρια καθήκοντα τους (προς επίρρωση της θέσης αυτής αρκεί κανείς να δει τις καθυστερήσεις στη λειτουργία του δευτεροβαθμίου πειθαρχικού συμβουλίου όπως αυτό υφίσταται σήμερα) και αφετέρου ο μεγάλος αριθμός των πειθαρχικών υποθέσεων ειδικά στον νομό αττικής. Τα πρωτοβάθμια πειθαρχικά συμβούλια πρέπει να είναι ευέλικτα και να δρουν με ταχύτητα. Κρίσιμο επίσης είναι τα πρωτοβάθμια πειθαρχικά να συγκροτούνται από μέλη που γνωρίζουν και το νόμο αλλα και δεν είναι μακριά από την εκπαίδευση και τις δομές της. Ετσι αν αμφισβητείται η αξία της συμμετοχής των αιρετών μελών των εν λόγω συμβουλίων, ο νομοθέτης δεν θα πρέπει να ξεχνά ότι στην εκπαίδευση υπαρχουν εκπαιδευτικοί με νομικές σπουδές, οι καθηγητές νομικών και πολιτικών επιστημών (ΠΕ13) οι οποιοι θα μπορούσαν να συγκροτήσουν τα εν λόγω πειθαρχικά συμβουλία έχοντας τα απαραίτητα εχέγγυα καθώς και γνωρίζουν ή τουλάχιστον μπορούν με ευχέρεια να ερμηνεύσουν και να εφαρμόσουν τον νόμο αλλά και κοντα στην εκαίδευση είναι.