Σχέδιο Δράσης OGP OGP

  • Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης Λουζιώτης' | 5 Αυγούστου 2011, 09:47

    Συμφωνώ με τον κ. Κοέν. Κάθε προσπάθεια νέων νόμων και διατάξεων 'σκοντάφτει' στην εφαρμογή. Οι διαδικασίες που υπάρχουν (ακόμα και όταν εφαρμόζονται) είναι αναχρονιστικές, και αρκετά ασαφείς ώστε να επιτρέπουν την (συχνά αυθαίρετη) ερμηνεία τους από τους υπαλλήλους που κρύβονται πίσω από τις διαδικασίες και δεν εξυπηρετούν τους πολίτες. Για να γίνει αυτό χρειάζεται να ασχοληθεί κάποιος με τη λεπτομέρεια, μέσα στην οποία υπάρχει το κακό. Χρειάζεται να περιγραφούν οι διαδικασίες με πνεύμα κριτικό, να απλουστευτούν, να καταργηθούν βήματα που δημιουργούν καθυστερήσεις, να καταργηθούν περιττές υπογραφές (μία είναι αρκετή), να αυξηθεί το οριο δικαιοδοσίας των υπαλλήλων, και άλλα πολλά, ώστε τα ζητήματα να λύνονται από ένα πρόσωπο. Κανείς δεν έχει ασχοληθεί με τη λεπτομέρεια που απαιτείται. Είναι εύκολο να εκδίδεται μία απόφαση, αλλά πολύ πιο δύσκολο να υπολογιστούν οι επιπτώσεις στο προσωπικό που θα κληθεί να την εφαρμόσει. Αποτέλεσμα: Υπερβολικός φόρτος σε κάποιες υπηρεσίες, καθυστερήσεις, ευκαιρίες για "γρηγορόσημο". Στις σύγχρονες επιχειρήσεις, όπου εργάστηκα επί 35 χρόνια, προσπάθειες απλούστευσης των διαδικασιών γίνοντγαι κάθε 5-6 χρόνια τουλάχιστον, και ριζικές αλλαγές κάθε 10 χρόνια. Εγώ πήρα μέρος σε τέτοιες προσπάθειες 3 φορές! Στο ελληνικό δημόσιο λειτουγούμε με διαδικασίες 80 ή 100 ετών...! Είναι σίγουρο ότι οι προσπάθειες αυτές είναι δύσκολες, απαιτούν γνώση και χρόνο, και συναντούν αντίσταση, αν μη τι άλλο, από τη φυσική ανθρώπινη αντιμετώπιση των αλλαγών. Ας πάρουμε την τεχνογνωσία και την εμπειρία αυτών που έχουν εφαρμόσει τέτοιες προσπάθειες (εμείς έχουμε εκπαιδεύσει αρκετούς για να μας διαδεχτούν), και ας κάνουμε επιτέλους τη μεγάλη προσπάθεια να φτιάξουμε διαδικασίες (και μηχανισμούς ελέγχου) για το δημόσιο που να αποδίδουν το ζητούμενο: Να εξυπηρετούν τον πολίτη. Στη διάθεσή σας για περισσότερη συζήτηση, αν υπάρχει το σχετικό ενδιαφέρον,