Σχέδιο Δράσης OGP OGP

  • Σχόλιο του χρήστη 'Ν. Παπακώστα' | 21 Ιανουαρίου 2014, 13:54

    Το ΕΙΕΑΔ υλοποιεί ως ενδιάμεσος φορέας διαχείρισης το συγχρηματοδοτούμενο έργο με τίτλο «Διαρθρωτική προσαρμογή εργαζομένων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που απασχολούν 1-49 εργαζόμενους σε περίοδο οικονομικής κρίσης» του ΕΠ ΑΝΑΔ ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ. Στο εν λόγω έργο συμμετέχουν πάνω από 14.000 επιχειρήσεις και 500 εργοδοτικοί φορείς και ωφελούνται πάνω από 100.000 μισθωτοί που εργάζονται σε αυτές. Δεδομένης της μεγάλης οικονομικής δυσπραγίας και της συνεχιζόμενης ύφεσης που πνίγει την αγορά, οδηγώντας πολλές μικρές επιχειρήσεις ακόμα και σε κλείσιμο, το συγκεκριμένο πρόγραμμα συμβάλλει στην ανάσχεση της καθοδικής πορείας των πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων και του ποσοστού απασχόλησης σε αυτές. Το έργο αυτό σήμερα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και σε στάδιο πληρωμών. Η κατάργηση του φορέα θα οδηγήσει σε καθυστερήσεις πληρωμών, δεδομένου ότι το πρόγραμμα απευθύνεται στην πραγματική οικονομία (πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε όλους τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας σε όλη την Επικράτεια). Η συνθετότητα και η ιδιαιτερότητα του έργου, καθώς και το μακρόχρονο διάστημα προετοιμασίας, που απαιτήθηκε δεν αφήνουν περιθώρια ούτε για περαιτέρω καθυστερήσεις ούτε για την απώλεια της εξειδικευμένης τεχνογνωσίας διαχείρισης που έχουν αποκτήσει τα στελέχη του ΕΙΕΑΔ, τα οποία έχουν προσληφθεί με νόμιμες διαδικασίες. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι το ΕΙΕΑΔ προέρχεται από την συγχώνευση των ανώνυμων εταιρειών «Παρατηρητήριο Απασχόλησης Ερευνητική Πληροφορική (ΠΑΕΠ) Α.Ε.» και «Επαγγελματική Κατάρτιση (ΕΚΑΕ) Α.Ε.» η οποία έλαβε χώρα μετά το 1ο μνημόνιο για την «ορθολογική οργάνωση του συμβουλευτικού και υποστηρικτικού οργάνου του Υπουργείου, ως κέντρου σχεδιασμού και λήψης αποφάσεων με σημαντικές παραμέτρους επιπτώσεων στην κοινωνική και οικονομική συνοχή της χώρας». Με την υλοποίηση της ως άνω συγχώνευσης, ως προς τον σκοπό της ελάφρυνσης του κρατικού προϋπολογισμού και στο πλαίσιο των αρχών της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας, από τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου έτους λειτουργίας του ΕΙΕΑΔ προέκυψε ΗΔΗ ιδιαίτερα σημαντική μείωση των δαπανών λειτουργίας σε σχέση με τα οικονομικά αποτελέσματα των συγχωνευθέντων φορέων. Είναι εμφανές ότι έχει ήδη ληφθεί κάθε πρόνοια για μείωση του δημοσιονομικού κόστουςενώ το προσωπικό έχει ήδη ενταχθεί στο ενιαίο μισθολόγιο και δεν λαμβάνει κανενός είδους πρόσθετες αποδοχές ή απολαβές. Επισημαίνεται ότι η επιχειρούμενη κατάργηση είναι καταχρηστική και αντιβαίνει στην αρχή της ισότητας, εφόσον δεν έχει προηγηθεί οποιαδήποτε αντικειμενική αξιολόγηση τόσο του φορέα καθαυτού, όσο και ενός εκάστου του πάσης φύσεως προσωπικού του. Και τούτο, διότι η αιτιολογική έκθεση αναφέρεται σε «φορείς που εδώ και καιρό έχουν εκπληρώσει την αποστολή τους». Η αξιολογική αυτή κρίση είναι προφανές ότι δεν αφορά στο Ε.Ι.Ε.Α.Δ., καθόσον η κατάργησή του επιχειρείται ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί καμία από τις Προσκλήσεις των οποίων έχει την ευθύνη ο φορέας. Η επιχειρούμενη κατάργηση είναι μη νόμιμη καθώς δεν αιτιολογείται ουδόλως από το εμφατικό αλλά λανθασμένο επιχείρημα της αιτιολογικής έκθεσης του άρθρου 8 του εν λόγω νομοσχεδίου. Στο γενικό μέρος της αιτιολογικής έκθεσης αναφέρεται, ως πρώτος λόγος καταργήσεως των φορέων του νομοσχεδίου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, «οι επικαλύψεις αρμοδιοτήτων». Από την αντιπαραβολή – σύγκριση των αρμοδιοτήτων του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. και του ΟΕΑΔ προκύπτει ότι δεν υπάρχει ουδεμία επικάλυψη, για αυτό και δεν γίνεται ειδική αναφορά για την περίπτωση του Ε.Ι.Ε.Α.Δ. Τέλος, στο γενικό μέρος της αιτιολογικής έκθεσης αναφέρεται, ως δεύτερος λόγος καταργήσεως των φορέων του νομοσχεδίου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, «η σπατάλη δημόσιων πόρων», το οποίο δεν συμβαίνει στην περίπτωση του ΕΙΕΑΔ. Καταλήγοντας: Το Ε.Ι.Ε.Α.Δ. δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των φορέων εκείνων που έχουν εκπληρώσει την αποστολή τους, ούτε έχει αρμοδιότητες που επικαλύπτονται από τις αρμοδιότητες άλλου φορέα, επιτελεί δε το έργο του με επιτυχία και η κατάργησή του αποστερείται οιασδήποτε δικαιολογητικής βάσης. Σχετική είναι η κοινή επιστολή του ΣΕΒ, της ΓΣΕΕ, της ΓΣΕΒΕ και της ΕΣΕΕ που πλήρως τεκμηριώνει την αναγκαιότητα διατήρησης του φορέα προς α) τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και β) τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. Σημειώνεται και απόσπασμα από την παρέμβαση της Εκπροσώπου της Ε.Ε. κατά την «6η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ Ε.Π. «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ» στις 10/12/2013, (ΠΡΑΚΤΙΚΑ, σελ 60): «Μία παρατήρηση όσον αφορά την ανακοίνωση σχετικά με το σύστημα διάγνωσης αναγκών, θα έλεγα ότι μας εκπλήσσει κάπως, το λιγότερο που θα έλεγα, αυτή η αναφορά στην υπουργική απόφαση για τη μεταφορά της αρμοδιότητας στο Υπουργείο Εργασίας, όχι αυτή καθεαυτή η ανακοίνωση γιατί προφανώς ένα τέτοιο σύστημα θα μπορούσε κάλλιστα να είναι μέρος του Υπουργείου και θα έπρεπε ίσως, αλλά το λέω περισσότερο με το σκεπτικό ότι για πολλά χρόνια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει υποστηρίξει αρχικά το Παρατηρητήριο Απασχόλησης και στη συνέχεια τη μεταμόρφωσή του σε ΕΙΕΑΔ κι έτσι αυτή τη στιγμή μας εκπλήσσει να ακούμε γι΄ αυτή τη μεταφορά αρμοδιοτήτων, αλλά νομίζω ότι κι αυτό είναι ένα θέμα το οποίο θα πρέπει να δούμε διμερώς σε κάποια άλλη φάση.» ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΙΕΑΔ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ