• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΦΡΑΓΚΙΟΥΔΑΚΗΣ' | 1 Σεπτεμβρίου 2012, 23:24

    Στις 16 Αυγούστου τ.έ, είχα τοποθετηθεί στο ζήτημα της διαφθοράς. Είναι καιρός να κάνουμε κριτική σωστή.Οι θεσμοί του κράτους διαρκώς παραβιάζονταικαι αυτό σαν φαινόμενο πρέπει να περιορισθεί.Όταν το Σύνταγμα επιβάλλει την χωροθέτηση χρήσεων γής,δασολόγιο, προστασία περιβάλλοντος κ.λ.π και αυτά καθυστερούν επειδή ένας συρφετός οργανωμένων συμφερόντων, επιδιώκουν αυτά να γίνουν αφού προηγούμενα οικοπεδοποιηθεί όλη η γή και κύρια τα παράλια, αφού πυκνοδομηθούν περιοχές που θα αναγκάσουν το Κράτος να εγκρίνει πολεοδομικούς σχεδιασμούς εκ των υστέρων, να γίνει κτηματολόγιο αφού καταπατηθεί πρώτα όλη η Εθνική γήκ.λ.π είναι εύλογο ότι αυτή και μόνο η παθογένεια , εκτρέφει και τα φαινόμενα της διαφθοράς. Το Κράτος κάποτε λειτουργούσε τελείως διαφορετικά.Ερευνόντας κάποτε αρχεία στο Υπουργείο Εξωτερικών,ανάγνωσα την εξής αλληλογραφία, πού αντηλλάγη μεταξύ διαφόρων Υπουργείων στα πρώτα χρόνια της απελ/σης. Ο Οικονομικός έφορος Κορινθίας ενημερώνει το Υπ.Οικονομικών, ότι άνοιξε δικαστική διάνεξη με το Δημόσιο για μεγάλη περιοχή, ότι δεν διαθέτει πληροφορίες και ότι ζητά γρήγορα να του σταλλούν στοιχεία και πληροφορίες. Το Υπ.Οικονομικών , αλληλογραφεί με το Υπ.Εξωτερικών και ζητά να αναζητηθούν στοιχεία από το Τουρκικό Κτηματολόγιο, μέσω του Προξενείου Κωνστ/λεως.Ο Πρόξενος απαντά στο Υπουργείο του, ότι έχειτην άποψη , ότι αν ρωτήσει έγγραφα τους υπαλλήλους του Τουρκικού κτηματολογίου, θα ....αφήσουν να περάσει καιρός και θα απαντήσουν ότι παρά το ψάξιμο που έκαναν , δεν βρήκαν στοιχεία.Συνεχίζοντας, προτείνει να τους πλησιάσει και να τους τάξει "μπαξίσι". Ακολουθεί ξανά αλληλογραφία με Υπ.Οικονομικών, το οποίο ζητά να προσδιορισθεί το ύψος στο"μπαξίσι",ξανά αλληλογραφία με τον πρόξενο και τελικά του ανοίγουν το πράσινο φώς για να ..."λαδωθούν" οι υπάλληλοι του Τουρκικού κτηματολογίου. Και ρωτώ. Σήμερα μπορεί να διανοηθεί κανείς, ότι υπάρχει τέτοια ομοψυχία και διάθεση, για προστασία της Δημόσιας Περιουσίας? Θα αναφερθώ τώρα σε δύο παραδείγματα παθογένειας ,νομοθετικής και εκτελεστικής εξουσίας για να κρίνουμε όλοι μαζί αν πρόκειται για διαφθορά ή όχι:1) Για μιά μεγάλη περιοχή στην Αργολίδα, ιδιώτες ζητούν την αναγνώρισή τους από το Δημόσιο και ως τίτλο εμφανίζουν εκποιητήριο που εκδόθηκε ύστερα από πράξη Εθνοσυνέλευσης, διαρκούντος του απελευθερωτικού αγώνα (1826).Υπάλληλος που έχει ορισθεί εισηγητής στο συλλογικό όργανο που εξετάζει το αίτημά τους, ερευνά και ανακαλύπτει ότι το εκποιητήριο έχει ακυρωθεί με μεταγενέστερη πράξη της Εθνοσυνέλευσης, με την οποία και εκλήθησαν οι δικαιούχοι να πάνε να πάρουν τα λεπτά τους πίσω. Όπως ήταν φυσικό, το αίτημα αποσύρθηκε από το συλλογικό όργανο.Ο Υπάλληλος , αντί να πάρει εύφημη μνεία, περιέργως απομακρύνεται μετά από λίγο καιρό από την θέση του και υποβαθμίζεται.Μετά από κάποια χρόνια, βλέπει στον νόμο 3.208/2003, την εξής καταπληκτική διάταξη. "Παραχωρητήρια εκδοθέντα από το Υπ.Οικονομίας της προσωρινής Διοίκησης της Ελλάδος κατά τα έτη 1822 έως 1833, εφόσον δεν ανακλήθηκαν, θεωρούνται έγκυρα και ισχυρά, ανεξάρτητα εάν εκδόθηκαν ή όχι ανανεωτικοί τίτλοι από το Ελεγκτικό Συνέδριο" (άρθρο 10παρ.3).Σημειώνεται ότι στο Ελεγκτικό Συνέδριο ανατέθηκε μετά την απελευθέρωση , με νόμο του 1835, να ελέγξει όλα τα έγγραφα με τα οποία τρίτοι ισχυριζόταν ότι το κράτος τους είχε δώσει δικαιώματα επί εκτάσεων και να τους εκδόσει νέα παραχωρητήρια , τα οποία και μόνο θα ήταν ισχυρά έναντι του νεοσύστατου Ελληνικού Κράτους.(συνεχίζεται)