• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Σαββόπουλος' | 1 Οκτωβρίου 2012, 18:08

    Για να βελτιωθούν οι δημόσιες υπηρεσίες, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η αναμόρφωση του συστήματος προσλήψεων στο Δημόσιο. Το ΑΣΕΠ στην υπάρχουσα μορφή του είναι σπάταλο και λειτουργεί σε βάρος των ικανότερων υποψηφίων. Οι Έλληνες πολίτες εξετάζονται στο δημοτικό, στο γυμνάσιο στο λύκειο, στις Πανελλήνιες/Πανελλαδικές και στα πανεπιστήμια. Πολλοί είναι κάτοχοι πτυχίων ξένων γλωσσών και μεταπτυχιακών τίτλων. Το ΑΣΕΠ πρέπει να αποκτήσει μορφή βάσης δεδομένων στην οποία να μπαίνουν οι βαθμοί και τα πτυχία που συγκέντρωσαν οι πολίτες καθ' όλη τη διάρκεια του βίου τους (στην Ελλάδα και στο εξωτερικό) έτσι ώστε να επιλέγονται πάντα οι καλύτεροι από τους ενδιαφερόμενους για κάθε θέση που ανοίγει. Οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ είναι απλά σπατάλη χρημάτων για διορθωτές, καθαρίστριες και λοιπούς παρατρεχάμενους ενώ το ειδικό βάρος τους ευννοεί τους πρόσφατους απόφοιτους σε βάρος κατά πολύ ικανότερων (π.χ. διδακτόρων και κατόχων μεταπτυχιακών) οι οποίοι θα ήταν απείρως χρησιμότεροι στην δημόσια διοίκηση. Το να ξεκινάς ένα διδάκτορα που ξόδεψε 5-10 χρόνια δουλειάς για να αποκτήσει ένα πολύ βαθύτερο επίπεδο γνώσεων από την ίδια πρακτικά αφετηρία με έναν απόφοιτο πανεπιστημίου με πτυχίο 5 και 1-2 παιδιά, ούτε δίκαιο είναι για τον διδάκτορα, ούτε καλό για τις δημόσιες υπηρεσίες που πιθανότατα θα στερηθούν τα ικανότερα στελέχη, ενώ σίγουρα δεν προάγει την αξιοκρατία. Το κράτος χρειάζεται τους καλύτερους και αυτοί παντού και πάντοτε είναι οι διδάκτορες και οι κάτοχοι μεταπτυχιακών. Μόνο η Ελλάδα στελεχώνει υπουργεία με απόφοιτους λυκείου. Αν αυτό δεν αλλάξει, η χώρα απλά δεν θα έχει μέλλον.