• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Τσιφουτίδης' | 15 Σεπτεμβρίου 2010, 17:29

    Η ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ (ΕΡΓΟΣΕ) δημιουργήθηκε το 1997 κατ' απαίτηση της ΕΕ επειδή ο ΟΣΕ δεν διέθετε την εμπειρία και το στελεχιακό δυναμικό για να φέρει σε πέρας το τεράστιο έργο κατασκευής νέου δικτύου από Πάτρα έως Προμαχώνα. Η ΕΡΓΑ ΟΣΕ στελεχώθηκε από νέους επιστήμονες της αγοράς, διοικήθηκε όμως πρακτικά για πολλά χρόνια από στελέχη του ΟΣΕ. Επίσης το καθεστώς θυγατρικής που είχε η ΕΡΓΟΣΕ με τον ΟΣΕ κόστισε πολλές καθυστερήσεις στην λήψη κρίσιμων αποφάσεων (πχ η παράκαμψη του Δερβενίου, η μορφή σταθμών, τα master plan κλπ). Η έλλειψη ισχυρής πολιτικής βούλησης στο ΥΜΕ σε αντίθεση με τα αντίστοιχα στο τέως ΥΠΕΧΩΔΕ μπλόκαρε πολλά έργα για μεγάλο χρονικό διάστημα αφού δεν επελύοντο προβλήματα με φορείς που διέθεταν γη και/ή ισχύ. Η ΕΡΓΟΣΕ ξεκίνησε με κεφάλαιο 300.000 € το 1997 και δημιούργησε αποθεματικό άνω των 20 εκ. € σήμερα χάρις σε σωστή οικονομική διαχείρηση. Γιατί λοιπόν μια μικρή (350 εργαζόμενοι) και δυναμική εταιρεία όπως η ΕΡΓΟΣΕ να συγχωνευθεί με τον αναποτελεσματικό μηχανισμό του ΟΣΕ; Η ΕΡΓΟΣΕ πρέπει να ανήκει απ' ευθείας στον Υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ (όπως η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ & η ΕΓΝΑΤΙΑ) για να προσφέρει τα μέγιστα των δυνατοτήτων της στον σχεδιασμό και την κατασκευή νέων γραμμών, σύμφωνα με τις επιταγές της πράσινης ανάπτυξης. Η ΕΡΓΟΣΕ δεν είναι μέρος του προβλήματος του ΟΣΕ, αλλά μπορεί από άλλη θέση να αποτελέσει σημαντικό μοχλό για την λύση αυτού και την επιστροφή της ανάπτυξης στην χώρα μας.