• Σχόλιο του χρήστη 'Ν.Φώτης' | 18 Σεπτεμβρίου 2010, 14:40

    Εδώ θα διαφωνήσω με τον προλαλήσαντα. Άπαξ και εκποιηθεί η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, χάνεται οριστικά και δεν μπορεί πλέον να αποφέρει κάθε χρόνο έσοδα στον Οργανισμό. Φυσικά, αυτό προϋποθέτει σοβαρή διαχείριση. Αν δει κάποιος εταιρείες όπως η Network Rail στην Αγγλία ή η DB Netze στη Γερμανία, εκμεταλλεύονται σταθμούς, νοικιάζουν χώρους (παράδειγμα: το Everest στον Σ.Λαρίσης) και γενικά αποφέρουν επιπλέον έσοδα στον σιδηρόδρομο, προσθέτοντας στην ελκυστικότητα της συγκοινωνίας. Πολλές σιδηροδρομικές εταιρείες (π.χ. Ιαπωνία και Μετρό του Χονγκ-Κονγκ) βασίζουν τη συνολική κερδοφορία τους στην εκμετάλλευση των γαιών που κατέχουν τριγύρω από σταθμούς (π.χ. εμπορικά κέντρα, ξενοδοχεία, κτλ.), και κάθε χρόνο υπερκαλύπτουν το έλλειμμα εκμετάλλευσης. Ανάλογο προηγούμενο υπάρχει και στην Ελλάδα - π.χ. τα Λουτρά του Φαλήρου και το ξενοδοχείο τους ήταν ιδιοκτησία της ΕΗΣ, και απέφερε σημαντικά έσοδα επί δεκαετίες. Ν.Φώτης