• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας Διάξκος' | 10 Δεκεμβρίου 2010, 22:20

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ Επί του σχεδίου Νόμου σχετικά με την κινητή τηλεφωνία η διαπίστωση που προκύπτει είναι σαφέστατη. Aποβλέπει αποκλειστικά στη απεμπλοκή των εταιριών κινητής τηλεφωνίας από την ασύμβατη (με τις γενικές νομικές διατάξεις και αξίες δικαίου) συμπεριφορά τους, ως προς την εγκατάστασή των απαιτούμενων κεραιών κινητής τηλεφωνίας. Στόχος η απεμπλοκή τους από το διογκούμενο ρεύμα ανησυχίας, αγανάκτησης και διαμαρτυρίας των πολιτών ως προς τον είδος, τρόπο και ύφος αντιμετώπισης της κοινωνίας των Πολιτών εκ μέρους των εταιριών αυτών. Συγκεκριμένα όχι μόνο δεν αυξάνει τον έλεγχο Νομιμότητας και Σκοπιμότητας που απαιτείται για κάθε κοινωνική, πολλώ δε μάλλον, επιχειρηματική δραστηριότητα αλλά επιβραβεύει τη, σύμφωνα με πλήθος δικαστικών αποφάσεων, παράνομη συμπεριφορά τους. Ο προβλεπόμενος διάλογος πόρρω απέχει από στοιχειώδεις δημοκρατικές και ηθικές ευαισθησίες. Στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής παρέστη ΜΟΝΟ η πλευρά των εταιριών κινητής τηλεφωνίας. Δεν κλήθηκαν άλλοι ευαίσθητοι με το θέμα κοινωνικοί φορείς οι οποίοι ακόμα και με εξώδικο έγγραφο ζήτησαν από το αρμόδιο υπουργείο να λάβουν υπόψη του τις απόψεις τους. Εύγε γιατί η σημερινή Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για το θέμα αυτό ξεπέρασε …σε κοινωνική ευαισθησία και την Νέα Δημοκρατία, επί υφυπουργίας Νεράτζη για τον Ν. 3431/2006. Τότε στην προδικασία για την πρόταση του νόμου εκείνου (εκτός των προτεινόμενων από τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας) κλήθηκαν καθηγητές Πανεπιστημίου και κοινωνικοί φορείς με αποδεδειγμένη δράση για το συγκεκριμένο θέμα. Μεθοδεύουν, σε αγαστή συνεργασία με τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας να «πείσουν» ότι το πρόβλημα του παράνομου της εγκατάστασης κεραιών κινητής τηλεφωνίας οφείλεται στη μακροχρόνια γραφειοκρατική διαδικασία, γεγονός ουσιαστικά απολύτως αναληθές Παρακάμπτουν το ουσιαστικό κοινωνικό πρόβλημα που συνίσταται στην πιθανολογούμενη βλάβη υγείας των περιοίκων ή ομόρων, κυρίως ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων και που πρέπει να αποτελεί πρόταγμα της οποιαδήποτε κοινωνικής και άρα οικονομικής δράσης. Ένας τέτοιος διάλογος ολοκληρώνεται δια το «Νομικόν Τυπικόν» της ιστορίας, με την παρούσα διαβούλευση, που εν προκειμένω πόρρω απέχει από τα προβλεπόμενα από το Σύνταγμα, τις κοινοτικές Οδηγίες και το Νόμο (που επικυρώνει τις κοινοτικές αυτές οδηγίες) σχετικά με την πληροφόρηση και συμμετοχή του πολίτη σε Νομοθετικές Διαδικασίες, κυρίως αφορούσες το δικαίωμα στην προστασία του περιβάλλοντος ή της υγείας κατά Συνταγματική Επιταγή και παραβιάζοντας ευθέως την Αρχή της Προφύλαξης, βασική αρχή κοινωνικού κράτους στο πλαίσιο του ανταγωνισμού και της ελεύθερης αγοράς. Διερωτώμαι, με ποια νομικά, κοινωνικά και θεσμικά δεδομένα, η ΕΕΤΤ αρκείται, άνευ ελέγχου, σε μία Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, όταν βοά ο τόπος ότι οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας άλλα γράφουν στα έγγραφα που προσκομίζουν και άλλα εφαρμόζουν στην πράξη. Στην διάθεση σας, ως υπουργείο, μεγάλος αριθμός δικαστικών αποφάσεων. Μια τέτοια νομοθετική επιλογή έρχεται σε ευθεία παράβαση δικανικής κρίσης του Συμβουλίου της Επικρατείας (σε Ολομέλεια), που, ευθέως, έχει κρίνει ως ανεπαρκείς για την κατοχύρωση των Συνταγματικών Δικαιωμάτων της Υγείας και του Περιβάλλοντος των πολιτών από το προηγούμενο της δικανικής αυτής κρίσης νομοθετικό καθεστώς, που ουσιαστικά επαναφέρεται. Μπράβο. ‘Οπου θέλουν, όπως θέλουν και όταν θέλουν εγκαθιστούν κεραίες κινητής τηλεφωνίας χωρίς κανένα ουσιαστικό κώλυμα, χωρίς κανένα ουσιαστικό έλεγχο. Τι την θέλετε, αγαπητοί-ες φίλοι-ες υπουργοί, την εικονική στην πράξη αδειοδότησης; Αφού ουσιαστικά δεν πιστεύετε στην βλάβη της υγείας των πολιτών από τις εκπεμπόμενες ακτινοβολίες!!!. Άλλες χώρες και τοπικές αυτοδιοική-σεις (με νομοθετική εξουσία) είναι ανόητοι που μειώνουν τις τιμές των εκπεμπομένων ακτινοβολιών κατά εκατοντάδες (ή και χιλιάδες πολλές φορές) σε σχέση μ’ εμάς….. Κάπως έτσι ήτανε και τα πράγματα με τον αμίαντο στην ιστορική του εξέλιξη. Μόνο στην Γαλλία πέθαναν μέχρι την απαγόρευση του 200.000 άνθρωποι απ’ αυτόν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Άνω Βουλής της χώρας αυτής. Επικουρικά, από πότε και πάνω σε ποιά νομική σκέψη ή επιστήμη ή έστω Νομολογία η προθεσμία Νομι-μότητας να καθίσταται ουσιαστικός και όχι δικονομικός λόγος παράνομης πράξης. Αυτά αποτελούν πρωτοφανείς νομικούς σολικισμούς. ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΈΝΑΡΞΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ, ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ… Κώστας Διάκος Δικηγόρος Αθηνών (Α.Μ./Δ.Σ.Α./5419) Νομικός Περιβάλλοντος Ειδικός σε θέματα κινητής τηλεφωνίας