• Σχόλιο του χρήστη 'ACS AEE' | 10 Ιανουαρίου 2011, 15:58

    Προτεινόμενη τροποποίηση: β επιβλέπει και ελέγχει την εφαρμογή του νομικού και κανονιστικού πλαισίου και τον υγιή ανταγωνισμό, και σε αιτιολογημένες περιπτώσεις απευθύνει, αυτεπάγγελτα ή μετά από αίτημα άλλης αρμόδιας ελληνικής αρχής ή αρχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οδηγίες ή συστάσεις σε πρόσωπα ή επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών. Αιτιολόγηση: Τροποποίηση για πληρότητα των αρμοδιοτήτων ΕΕΤΤ Προτεινόμενη τροποποίηση: γ. Εξετάζει, αυτεπάγγελτα ή μετά από αίτημα του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τις βασικές τεχνικές, οικονομικές και κοινωνικές παραμέτρους λειτουργίας ταχυδρομικών υπηρεσιών και λαμβάνει - τα κατά περίπτωση - ενδεικνυόμενα μέτρα για την απρόσκοπτη και αποδοτική λειτουργία και ανάπτυξη της ταχυδρομικής αγοράς και τη διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού, και εισηγείται στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προτάσεις για σχετικές αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για τους λόγους που αναφέρονται στο Βασικό Σχόλιο του Άρθρου 4 Προτεινόμενη τροποποίηση: ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ δ. Εποπτεύει και ελέγχει όλους τους φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένου του/των φορέα/ων παροχής καθολικής υπηρεσίας, και γενικώς των ταχυδρομικών επιχειρήσεων και τις επιβάλλει σχετικές κυρώσεις. Αιτιολόγηση: Η προσθήκη είναι αναγκαία ώστε να αναφέρεται ρητά ότι η ΕΕΤΤ εποπτεύει, ελέγχει και επιβάλλει κυρώσεις σε όλους ανεξαιρέτως τους φορείς. Παρόμοια αρμοδιότητα αναφέρεται στο άρθρο 12 , παρ β του ν. 3431/2006 για τις Τηλεπικοινωνίες, και δεν υπάρχει λόγος να μην έχει η ΕΕΤΤ την ίδια αρμοδιότητα και στην αγορά των Ταχυδρομείων. Προτεινόμενη τροποποίηση: δ. Γνωστοποιεί προς το κοινό, με κάθε πρόσφορο μέσο δημοσιότητας, τις απόψεις της για κάθε ζήτημα που προάγει το έργο και την αποστολή της, καθώς και την ανάπτυξη, και τον υγιή ανταγωνισμό εν γένει, του τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα. Αιτιολόγηση: Τροποποίηση για πληρότητα των αρμοδιοτήτων ΕΕΤΤ Προτεινόμενη τροποποίηση: ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ζ. Με γνώμονα τη διασφάλιση της απελευθέρωσης της αγοράς και του υγιούς ανταγωνισμού, εκδίδει απόφαση για τον καθορισμό των ταχυδρομικών υπηρεσιών που υπάγονται στο πλαίσιο της καθολικής υπηρεσίας, τους όρους παροχής της εθνικής καθολικής υπηρεσίας, των υπηρεσιών που εξαιρούνται από υποχρέωση επιβολής του ΦΠΑ σε αυτές και των ενδοκοινοτικών υπηρεσιών. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για τους λόγους που αναφέρονται στο Βασικό Σχόλιο του Άρθρου 4, ΚΑΙ Μεταφορά από το άρθρο 4. παρ. ε, για τους λόγους που αναφέρονται στο Βασικό Σχόλιο του Άρθρου 4. Προτεινόμενη τροποποίηση: ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ η. Εκδίδει απόφαση σχετικά με τον καθορισμό των τιμολογίων του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας σύμφωνα με το άρθρο 9 του παρόντος Αιτιολόγηση: Μεταφορά από το άρθρο 4. παρ. θ, για τους λόγους που αναφέρονται στο Βασικό Σχόλιο του Άρθρου 4. Προτεινόμενη τροποποίηση: ζ. Καθορίζει με απόφασή της τον τρόπο υπολογισμού του καθαρού κόστους Καθολικής Υπηρεσίας. Ενημερώνεται από τον καθορισμένο φορέα καθολικής υπηρεσίας για το καθαρό κόστος που θα προκύψει από την υποχρέωση του συγκεκριμένου φορέα για παροχή καθολικής υπηρεσίας και κατόπιν το επαληθεύει. Έχει την αρμοδιότητα ελέγχου στον ΦΠΚΥ και υπολογισμού με ορθολογικό αξιοκρατικό και αιτιολογημένο τρόπο του καθαρού κόστους βάσει των ορθά οικονομικών κριτηρίων και με βασικό κριτήριο το αποτελεσματικό (αποδοτικό – efficient) κόστος και την διασφάλιση της απελευθέρωσης της αγοράς και του υγιούς ανταγωνισμού Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία ώστε μόνο το αποτελεσματικό κόστος παροχής καθολικών υπηρεσιών ληφθεί υπόψη στον υπολογισμό του καθαρού κόστους της καθολικής υπηρεσίας. Κάθε αναποτελεσματική λειτουργία του ΦΠΚΥ πρέπει να βαραίνει μόνο τον ίδιο και όχι να μεταφέρεται σε τρίτους φορείς ή στην κοινωνία. Προτεινόμενη τροποποίηση: η. Διαχειρίζεται τον μηχανισμό αποζημίωσης του καθαρού κόστους της καθολικής υπηρεσίας, σύμφωνα με το άρθρο 8 του παρόντος, με δίκαιο τρόπο προς όλους τους φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών και με βασικό κριτήριο το αποτελεσματικό (αποδοτικό – efficient) κόστος και την διασφάλιση της απελευθέρωσης της αγοράς και του υγιούς ανταγωνισμού. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία δεδομένου ότι οποιαδήποτε αποζημίωση πρέπει να βασίζεται στο αποτελεσματικό κόστος του ΦΠΚΥ. Προτεινόμενη τροποποίηση: θ. Εγγράφει τις επιχειρήσεις που πληρούν τις προϋποθέσεις της γενικής άδειας ή/και της ειδικής άδειας στο τηρούμενο από αυτήν μητρώο και χορηγεί, ανανεώνει, τροποποιεί, αναστέλλει, παρατείνει και ανακαλεί τις γενικές και τις ειδικές άδειες, εγκρίνει δε την εκμίσθωση, παραχώρηση χρήσης, μεταβίβαση ή συνεκμετάλλευση αυτών. Αιτιολόγηση: Τροποποίηση για να ισχύει η διάταξη τόσο για τις ειδικές όσο και για τις γενικές άδειες. Προτεινόμενη τροποποίηση: ια. Εγκρίνει και ελέγχει το λογιστικό σύστημα και την τήρηση χωριστού λογαριασμού από τον φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας, σύμφωνα με το άρθρο 10 του παρόντος. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία καθότι και το λογιστικό σύστημα πρέπει να ελέγχεται από την ΕΕΤΤ, όπως και στην περίπτωση των Τηλεπικοινωνιών. Προτεινόμενη τροποποίηση: ιβ. Εκδίδει Κανονισμό που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως σχετικά με τον προσδιορισμό αντικειμενικών τρόπων κοστολόγησης, οι οποίοι εφαρμόζονται στο εσωτερικό λογιστικό σύστημα του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας με γνώμονα τον προσδιορισμό και επιμερισμό του αποτελεσματικού(αποδοτικού – efficient) κόστους παροχής των υπηρεσιών της καθολικής υπηρεσίας. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για να διευκρινιστεί ότι ο αντικειμενικός τρόπος κοστολόγησης είναι αυτός που θα προσδιορίζει και θα επιμερίζει το αποτελεσματικό κόστος του ΦΠΚΥ και όχι το πραγματικό κόστος για τις καθολικές υπηρεσίες. Προτεινόμενη τροποποίηση: ιγ. Δημοσιεύει ετησίως σχετική δήλωση για τη συμμόρφωση του λογιστικού συστήματος του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας προς την κοινοτική νομοθεσία. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για να μην είναι αόριστη η διάταξη – πρέπει να προσδιορίζεται συγκεκριμένα η περίοδος. Προτεινόμενη τροποποίηση: ιε. Αποφασίζει και ανακοινώνει τις προδιαγραφές ποιότητας της καθολικής υπηρεσίας και τις κοινοποιεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αιτιολόγηση: Μεταφορά από το άρθρο 4. παρ. ε, για τους λόγους που αναφέρονται στο Βασικό Σχόλιο του Άρθρου 4. Προτεινόμενη τροποποίηση: ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ιθ. Εκδίδει απόφαση για τη διασφάλιση των συμφερόντων των χρηστών και την προώθηση του ανταγωνισμού με την οποία, καθορίζονται ή και τροποποιούνται οι όροι πρόσβασης των φορέων παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών που είναι κάτοχοι ειδικής άδειας σε υποδομές και υπηρεσίες του δικτύου του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας. Αιτιολόγηση: Μεταφορά από το άρθρο 4. παρ. ι, για τους λόγους που αναφέρονται στο Βασικό Σχόλιο του Άρθρου 4 και επειδή είναι σαφώς αρμοδιότητα της ΕΕΤΤ Προτεινόμενη τροποποίηση: ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ κ. Ρυθμίζει τα θέματα ίσης μεταχείρισης και ορθής παροχής υπηρεσιών από τον φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας προς φορείς ταχυδρομικών υπηρεσιών που κάνουν ή επιθυμούν να κάνουν χρήση οποιουδήποτε τμήματος των υποδομών ή των υπηρεσιών και του ταχυδρομικού δικτύου του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας, και εγκρίνει ή/και τροποποιεί τα σχετικά τιμολόγια παροχής των ως άνω υπηρεσιών από τον φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας στους άλλους φορείς ταχυδρομικών υπηρεσιών, τα οποία θα πρέπει να υπολογίζονται βάσει του αποτελεσματικού (αποδοτικού – efficient) κόστους του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας και τις συνθήκες της αγοράς και τα οποία σε κάθε περίπτωση είναι χαμηλότερα από το χαμηλότερο σχετικό τιμολόγιο χονδρικής που προσφέρει ο φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας στους μεγάλους πελάτες του για παρόμοιες υπηρεσίες. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για να καθοριστούν οι ΑΡΧΕΣ τιμολόγησης των υπηρεσιών πρόσβασης τρίτων φορέων στο ταχυδρομικό δίκτυο του ΦΠΚΥ. Προτεινόμενη τροποποίηση: ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ κα. Η υπηρεσία αντικαταβολής ορίζεται ότι αποτελεί πρόσθετη υπηρεσία της υπηρεσίας ταχυμεταφοράς, ρυθμίζεται και ελέγχεται από την ΕΕΤΤ, η οποία προσδιορίζει με απόφασή της τα σχετικά κριτήρια για την παροχή της. Αιτιολόγηση: Η προσθήκη της διάταξης είναι αναγκαία καθότι η υπηρεσία των αντικαταβολών, παρότι άπτεται και είναι παρένθετη – πρόσθετη στις ταχυδρομικές υπηρεσίες, σήμερα είναι εκτός αρμοδιοτήτων της ΕΕΤΤ και δεν υπάγεται σε κάποιο ελεγκτικό οργανισμό, με αποτέλεσμα να υπάρχουν εταιρείες ταχυμεταφορών οι οποίες, εκμεταλλευόμενες την αδυναμία εκδίκασης υποθέσεων ενώπιον των δικαστηρίων, εξαπατούν τους πελάτες τους, και παρακρατούν τα χρήματα των αντικαταβολών χωρίς λόγο και είτε τα αποδίδουν μετά από πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα είτε καθόλου. Επίσης τα χρήματα των παρακρατημένων αντικαταβολών (που σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να είναι εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ή και εκατομμύρια) δίνουν τη δυνατότητα στις εταιρείες που τα παρακρατούν να χρηματοδοτούν τη δραστηριότητά τους με έμμεσο / παράνομο τρόπο, με αποτέλεσμα να αποκτούν ανταγωνιστικό οικονομικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων εταιρειών που αποδίδουν τα χρήματα των αντικαταβολών εγκαίρως. Η υπηρεσία αντικαταβολής θα μπορούσε να υπαχθεί στις αρμοδιότητες της ΕΕΤΤ εφόσον στο παρόντα νόμο η εν λόγω υπηρεσία προσδιοριστεί ως « πρόσθετη υπηρεσία ταχυμεταφοράς». Με τον τρόπο αυτό, η ΕΕΤΤ θα αποκτήσει σχετική αρμοδιότητα για να εκπονήσει το κατάλληλο αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο το οποίο θα θέσει τέλος στα ανωτέρω καταχρηστικά φαινόμενα εις βάρος των χρηστών και των ανταγωνιστών εταιρειών Προτεινόμενη τροποποίηση: ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ κβ. Εκδίδει υπουργική απόφαση, κατόπιν εισήγησης της Ε.Ε.Τ.Τ., με την οποία καθορίζονται οι όροι για τη διασφάλιση των βασικών απαιτήσεων σχετικά με την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για τους λόγους που αναφέρονται στο Βασικό Σχόλιο του Άρθρου 4 και επειδή η συγκεκριμένη διάταξη αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΕΤΤ Προτεινόμενη τροποποίηση: κ. Ασκεί διαιτητικές αρμοδιότητες προς επίλυση διαφορών μεταξύ φορέων ταχυδρομικών υπηρεσιών ή/και ταχυδρομικών επιχειρήσεων, βάσει συνυποσχετικού διαιτησίας επί θεμάτων που ανάγονται στην εφαρμογή του νόμου αυτού. Αιτιολόγηση: Τροποποίηση για λόγους ακρίβειας λόγου. Προτεινόμενη τροποποίηση: κα. Ζητεί και λαμβάνει από τους φορείς ταχυδρομικών υπηρεσιών κάθε απαραίτητη πληροφορία, περιλαμβανομένων οικονομικών πληροφοριών και πληροφοριών σχετικά με την παροχή καθολικής υπηρεσίας, ώστε να διασφαλίσει την τήρηση των διατάξεων του παρόντος νόμου και την ορθή λήψη αποφάσεων στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της. Αιτιολόγηση: "φορείς" αντί για "παρόχους "