• Σχόλιο του χρήστη 'Γκίνης Ιωάννης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, PMP, MBA' | 23 Φεβρουαρίου 2011, 10:23

    Το σχόλιο αυτό αφορά την παρ.1 του άρθρου 33 του παρόντος νομοσχεδίου, όπου προβλέπεται ότι με απόφαση του Υπουργού ΜΕ. & ΔΙ. θα εγκρίνεται κανονισμός ανάθεσης για τα ΝΠΙΔ, σε σχέση με την πρόβλεψη στον υφιστάμενο νόμο περί εξαίρεσης κατόπιν ΚΥΑ των ΝΠΙΔ από τις διατάξεις του παρόντος νόμου. Η ιδιαιτερότητά των ΝΠΙΔ έναντι του κλασικού Δημόσιου Τομέα (ΔΤ) είναι ότι οι πόροι για την επιβίωσή τους προέρχονται από συμβάσεις που συνάπτουν με το Δημόσιο, για τις οποίες αναλαμβάνουν επιχειρηματικό ρίσκο. Για τον σκοπό αυτό υποτίθεται ότι θεσπίζονται ιδιαίτεροι κανονισμοί αναθέσεων με διαδικασίες πιο ευέλικτες έναντι των αντίστοιχων που προβλέπονται στην νομοθεσία για το κλασικό Δημόσιο. Παράλληλα όμως, επειδή τα ΝΠΙΔ ανήκουν σύμφωνα με τον Ν 2229/94 στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα, οι Κανονισμοί που πρόκειται να εγκριθούν για αυτά, θα πρέπει να βρίσκονται εντός των πλαισίων των αρχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), όπως αυτές περιλαμβάνονται στις οδηγίες 2004/17 και 2004/18. Τίθεται συνεπώς το ερώτημα: Γιατί οι πιο ευέλικτοι αυτοί κανονισμοί αναθέσεων, εφόσον βρίσκονται εντός των πλαισίων των αρχών της ΕΕ, δεν ενσωματώνονται στα βασικά νομοθετήματα τα οποία στην συνέχεια να ισχύουν τόσο για το κλασικό Δημόσιο όσο και για τα ΝΠΙΔ ? Αξίζει επίσης να τονισθεί στο σημείο αυτό ότι με την θεσμοθέτηση μέσω ΚΥΑ πιο ευέλικτων διαδικασιών ανάθεσης για τα ΝΠΙΔ, τα οποία εν γένει διαθέτουν περισσότερους και ποιοτικότερους πόρους στην παραγωγική τους διαδικασία, διευρύνεται περαιτέρω το χάσμα μεταξύ των ΝΠΙΔ και του κλασικού ΔΤ, ο οποίος με πλημμελείς πόρους και βαρύτερες διαδικασίες υστερεί συνεχώς σε αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα έναντι των ΝΠΙΔ.