• Σχόλιο του χρήστη 'Γκίνης Ιωάνης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, PMP, MBA' | 23 Φεβρουαρίου 2011, 21:43

    Το παρόν σχόλιο αφορά την παρ. 2 του άρθρου 35. Με την πρόβλεψη αυτή επεκτείνεται στην ουσία το σύστημα ΜΕΛΕΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ και πέραν των έργων για τα οποία η βέλτιστη λύση κατασκευής τους, καλύπτεται από τεχνογνωσία. Στην ουσία ζητείται από τους διαγωνιζόμενους να εκπονήσουν τα στάδια μελετών που πιθανόν να μην έχουν ακόμη εκπονηθεί από τον Οργανισμό που επιθυμεί το έργο και να συντάξουν προϋπολογισμό ο οποίος θα αποτελεί στοιχείο κατ’ αποκοπήν στη φάση κατασκευής του έργου. Γεννώνται τα εξής ερωτήματα: 1. Πώς θα λαμβάνεται έγκριση ωριμότητας του έργου από την ΑΕΜΕ και ποιες θα είναι οι πρόδρομες εργασίες για την ωρίμανση του έργου κατά την περίπτωση αυτή ? 2. Ο δημοπρατών οργανισμός θα συντάσσει προϋπολογισμό δημοπράτησης ?, και αν ναι, με τι στοιχεία, δεδομένου ότι δεν θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη 3. Θα εντάσσονται στα προγράμματα του ΕΣΠΑ (πχ) έργα με ενδεικτικούς προϋπολογισμούς, οι οποίοι στη συνέχεια θα αναθεωρούνται με βάση την μελέτη του αναδόχου ? 4. Το κόστος των μελετών θα περιλαμβάνεται γενικώς ή διακριτά στον προϋπολογισμό προσφοράς ? 5. Θα προβλέπεται τήρηση της νομοθεσίας αναφορικά με την εκπόνηση των μελετών από τον ανάδοχο ? (τάξεις και κατηγορίες μελετητών, ανάθεση των μελετών κλπ) 6. Με την επιβαλλόμενη υποχρέωση στον ανάδοχο του έργου να δεσμευθεί ως κατ’ αποκοπήν επί του τελικού προϋπολογισμού που ο ίδιος θα συντάξει με βάση τα παρεχόμενα από την Υπηρεσία στοιχεία και χωρίς να προβλέπεται στάδιο εκπόνησης μελετών με παράλληλη αποζημίωση για την ολοκλήρωση της μελέτης από τον ανάδοχο, βάσει της οποίας θα πρέπει να συνταχθεί ο τελικός προϋπολογισμός, μεταφέρεται στον ανάδοχο κίνδυνος ο οποίος δεν του αναλογεί.