• Σχόλιο του χρήστη 'Γκίνης Ιωάνης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, PMP, MBA' | 25 Φεβρουαρίου 2011, 20:38

    Το παρόν σχόλιο αφορά του άρθρο 40 του νομοσχεδίου. Εάν ληφθεί υπόψη ότι τα έργα άνω του παραπάνω ορίου των 4.845.000€ (ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθμ. 1179/2009 - 30.11.2009)υλοποιούνται κυρίως μέσω συγχρηματοδότησης, για τα οποία απαιτείται από τις Ε.Δ.Α. πλήρης ωριμότητα προκειμένου να εγκρίνουν την ένταξη στα προγράμματα που προκηρύσσουν, εκτιμάται ότι η προβλεπόμενη στο άρθρο αυτό διαδικασία με διαβούλευση θα είναι άνευ αντικειμένου. Ένα έργο με περιβαλλοντική αδειοδότηση, πλήρεις μελέτες, με εκδοθείσες όλες τις διοικητικές αποφάσεις για την νομιμοποίησή του, σε τι θα ωφελούσε η διαδικασία της διαβούλευσης? Ακόμη και κατά την περίπτωση που εξευρεθεί με τη διαδικασία αυτή μια άλλη λύση υλοποίησης του έργου, ενδεχομένως και καλύτερη, ποιος Φορέας θα επιθυμούσε να επαναλάβει πιθανώς την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, τις ενδεχόμενες εγκρίσεις διέλευσης ή απαλλοτριώσεων, προκειμένου να επανυποβάλει πρόταση για χρηματοδότηση με πιθανότερο ενδεχόμενο να απολέσει την παρούσα ευκαιρία χρηματοδότησης ? Εκτιμούμε ότι η διαδικασία της διαβούλευσης επιβάλλεται σε περιπτώσεις υλοποίησης έργων μεγάλου προϋπολογισμού για τα οποία ο τελικός σχεδιασμός και οι εγκρίσεις προβλέπονται στην φάση της ανάθεσης, όπως στις περιπτώσεις συμβάσεων παραχώρησης και του Ν3389/2005 για Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ αντίθετα στις περιπτώσεις των έργων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η προτεινόμενη διαβούλευση θα επιφέρει σημαντικές στρεβλώσεις στη διαδικασία του έργου. Προτείνεται να ενσωματωθεί στο νομοσχέδιο πρόβλεψη μόνο διαδικασίας ενημέρωσης των διαγωνιζομένων για το φυσικό αντικείμενο του έργου από τον Επιβλέποντα της Μελέτης και υπό τη φυσική παρουσία του Μελετητή για διευκρινήσεις, εάν κρίνεται αναγκαίο από την Διευθύνουσα Υπηρεσία. Να προβλέπεται επίσης διεξαγωγή της ενημέρωσης στον πραγματικό τόπο που πρόκειται να κατασκευαστεί το έργο, λαμβάνοντας εμπράκτως γνώση οι διαγωνιζόμενοι των τοπικών συνθηκών του έργου.