• Σχόλιο του χρήστη 'Σύλ. Μελετητών. Δημ. Έργων Ν. Καστοριάς' | 3 Μαρτίου 2011, 15:16

    1. Θα πρέπει να παραλειφθεί η διάταξη περί απελευθέρωσης του ορίου έκπτωσης της οικονομικής προσφοράς. Η άνευ ορίων έκπτωση, θα καταστήσει τις μελέτες από επιστημονική εργασία σε εμπορικό προϊόν, με αναπόφευκτο αποτέλεσμα την ποιοτική υποβάθμιση τους και κατά συνέπεια την μη εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και την εμφάνιση δυσλειτουργιών κατά την κατασκευή των τεχνικών έργων. Η αλόγιστες εκπτώσεις, αναμένεται να οδηγήσουν στο μέλλον, στην ανάγκη λήψης μέτρων για τον περιορισμό τους όπως άλλωστε έχει δείξει η ανάλογη εμπειρία από τον χώρο των κατασκευών, χωρίς όμως ουσιαστικό αποτέλεσμα. Ως τρόπος ανάθεσης θα πρέπει να παραμείνει η οικονομικότερη προσφορά (τεχνική αξιολόγηση και οικονομική προσφορά) για το σύνολο των μελετών με την θέσπιση αντικειμενικότερων κριτηρίων από τα ισχύοντα. 2. Θα πρέπει να είναι υποχρεωτική η φυσική παρουσία του διαγωνιζόμενου ώστε να διασφαλιστεί κατ’ αρχήν το πραγματικό ενδιαφέρον του συμμετέχοντα για την ανάληψη της μελέτης και των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτήν. 3. Στην αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών δίνεται πλέον κατά πολύ μικρότερη στην τεχνική περιγραφή. Ουσιαστικά πρόκειται για θέσπιση κριτηρίων βαρύτητας ευνοϊκής αντιμετώπισης των μεγάλων γραφείων έναντι των μικρότερων και δη της περιφέρειας. Επίσης δεν θα πρέπει να μειώνεται η βαρύτητα του ανωτέρω κριτηρίου κατά το ήμισυ, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες τίθεται το επιπλέον κριτήριο της γνώσης των ιδιαίτερων τοπικών συνθηκών του έργου. 4. Η επιρροή του κριτηρίου της γνώσης των τοπικών συνθηκών από 20% που ίσχυε έως σήμερα σε 10% , οδηγεί μαθηματικά σε αφανισμό τους μικρούς μελετητές της περιφέρειας προς χάριν των μεγάλων γραφείων. Άλλωστε, σύμφωνα με το αρθ. 14 του Ν3316/05 όπως ισχύει, ‘’ Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων σε συμβάσεις με προεκτιμώμενη αμοιβή κάτω του ορίου εφαρμογής των Οδηγιών ΕΚ/18/04 και ΕΚ/17/04 μπορούν να καθορίζονται κριτήρια ανάθεσης που συνδέονται με την απασχόληση μελετητών με πτυχίο α και β τάξης στις κατηγορίες μελετών του νόμου αυτού, εγκατεστημένων σε περιοχές με ειδικά χαρακτηριστικά κατά τις προβλέψεις του Αρθ-106 παρ.1 του Συντάγματος ή του Αρθ-87 παρ.3 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Η βαρύτητα του κριτηρίου ανάθεσης για τους μελετητές που είναι σε αυτές τις περιοχές δεν μπορεί να υπερβαίνει το τριάντα τοις εκατό (30 %) της συνολικής βαθμολογίας. ‘’. Είναι απορίας άξιο λοιπόν, γιατί ενώ υπάρχει η δυνατότητα η βαρύτητα του ανωτέρω να ανέρχεται έως και 30%, υιοθετείται ρύθμιση η οποία ορίζει την βαρύτητα σε μόλις 10%. Είναι αυταπόδεικτο ποια συμφέροντα ολίγων εξυπηρετούνται από την ανωτέρω ρύθμιση.