• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΡΚΙΟΛΑΚΗΣ' | 3 Μαρτίου 2011, 15:39

    4. Στο Άρθρο 88 του Σχεδίου Νόμου προτείνουμε την προσθήκη παραγράφου 13, κατά την οποία «Στο άρθρο 103 παρ. 1 του Ν. 3669/2008 προστίθεται νέα κατηγορία εξειδικευμένων επιχειρήσεων υπό στοιχείο (θ) στερέωσης και αποκατάστασης – αναστήλωσης διατηρητέων ιστορικών μνημείων, αρχαιολογικών χώρων και ιστορικών τόπων. Οι λεπτομέρειες εγγραφής και κατάταξης των ενδιαφερόμενων Αρχιτεκτόνων και Πολιτικών κ.λ.π. Μηχανικών διπλωματούχων Α.Ε.Ι. και μελών του ΤΕΕ της κατηγορίας αυτής στο Μ.Ε.Κ. και αντίστοιχα των ενδιαφερόμενων Ειδικευμένων Εργοληπτικών Επιχειρήσεων της κατηγορίας αυτής στο Μ.Ε.Ε.Π. κ.λ.π. σχετικά θέματα ρυθμίζονται με ειδικό Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Πολιτισμού και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων». Οι λόγοι για την πρότασή μας αυτή είναι οι ίδιοι με αυτούς που αναφέρθηκαν παραπάνω και επιπλέον οι εξής: α) Η έλλειψη θεσμοθέτησης Ειδικευμένων Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Αναστήλωσης Μνημείων στην Ελλάδα, σε σχέση με τα συμβαίνοντα σε άλλες Ευρωπαϊκές Χώρες, στερεί την δυνατότητα συνεχούς απασχόλησης των ενδιαφερόμενων, με το ειδικό αυτό αντικείμενο εργασιών, με αποτέλεσμα την αδυναμία διατήρησης των θέσεων εργασίας του, ούτως ή άλλως, ελάχιστου έμπειρου τεχνικού και εργατοτεχνικού προσωπικού και πρακτικής εκπαίδευσης νέων, στο αντικείμενο των αναστηλώσεων, ως και ανανέωσης του απαιτούμενου δαπανηρού μηχανικού εξοπλισμού (π.χ συγκρότημα ενεμάτων σταθερής σύνθεσης κ.λ.π.). β) Η έλλειψη αυτή έχει επίσης ως αποτέλεσμα και την αδυναμία εγγραφής των Ελληνικών Επιχειρήσεων στην Ομοσπονδία Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων Αναστήλωσης Μνημείων, που, ως συμβεβλημένη με την UNESCO και άλλους Διεθνείς Οργανισμούς, αναλαμβάνει εργασίες και σε τρίτες χώρες (π.χ. Αίγυπτο, Συρία, Ιορδανία, Ινδία κ.λ.π.) από τις οποίες η χώρα μας, παρά τις καλές ιστορικές της σχέσεις, λάμπει δια της απουσίας της με ζημία της Εθνικής Οικονομίας.