• Με την διάταξη της παρ. 4 του Άρθρου 6 μειώνεται κατά πολύ η βαρύτητα του κριτηρίου της τεχνικής έκθεσης και ορίζεται σε ποσοστό 20% επί της συνολικής βαθμολογίας της τεχνικής προσφοράς. Η ίδια βαρύτητα δίδεται και στο κριτήριο του βαθμού συνοχής της προτεινόμενης ομάδας μελέτης. Και τούτο παρά το γεγονός ότι είναι γενικά αποδεκτό ότι ο βαθμός κατανόησης του αντικειμένου και των στόχων της προς εκπόνηση μελέτης αποτελεί κρισιμότατο παράγοντα για την ποιότητα και την αρτιότητα της παραγόμενης μελέτης και κατ’ επέκταση του κατασκευασθησομένου τεχνικού έργου, ενώ ο βαθμός συνοχής των μελών της προτεινόμενης ομάδας μελέτης, είναι απλά μετρήσιμο μέγεθος που δεν διασφαλίζει απαραίτητα την δυνατότητα ποιοτικής και άρτιας εκπόνησης της μελέτης. Με το σκεπτικό μάλιστα του σχετικά μακρού χρόνου εκπόνησης, και κυρίως έγκρισης, των περισσότερων τεχνικών μελετών δημιουργείται το οξύμωρο ότι ενώ η συνοχή των Ομάδων Μελέτης πριμοδοτείται, συγχρόνως είναι και αρνητική παράμετρος, εφόσον ο φόρτος των επιτυχημένων και αποτελεσματικών σχημάτων, τους εμποδίζει να είναι υποψήφιοι ανάδοχοι και μάλιστα ως κριτήριο ποιοτικής επιλογής (on-off). Δηλαδή ή θέλουμε έμπειρες και αποδεδειγμένα δυνατές και συνεκτικές ομάδες μελέτης ή θέλουμε βαρύνουσα τεχνική και μεθοδολογική προσέγγιση, που να εγγυάται την δυνατότητα ποιοτικής εκπόνησης. Η παρούσα διευθέτηση δεν σηματοδοτεί καμία συγκεκριμένη κατεύθυνση. Δεν είναι επομένως δυνατόν να αξιολογείται με την ίδια βαρύτητα η συνοχή και η τεχνική προσέγγιση, με βάση όλα τα παραπάνω, και μάλιστα τη στιγμή που όπως προαναφέρθηκε η έλλειψη χρονικού ορίου στα στοιχεία συνοχής (που μπορεί να είναι και πολύ παλαιότερα της δεκαετίας) δύναται να καταστήσει το εν λόγω κριτήριο ανάθεσης μη ουσιαστικό και ισοπεδωτικό. Επιπροσθέτως, στην περίπτωση της παρ. 4 περ. β του άρθρου 7 του Ν.3316/2005, όπου προβλέπεται ως κριτήριο ανάθεσης η χαμηλότερη τιμή, δεν γίνεται καμία αναφορά ούτε ορίζεται η αντιμετώπιση των περιπτώσεων των ασυνήθιστα χαμηλών οικονομικών προσφορών και της αξιολόγησής τους, σύμφωνα και με τα οριζόμενα στο άρθρο 55 της ΟΔΓ 2004/18/ΕΚ. Τέλος, θα πρέπει να θεσπισθεί και στις διαδικασίες ανάθεσης συμβάσεων μελετών και υπηρεσιών η έννοια της προσφοράς ποιοτικών εκπτώσεων, όπως και στις διαδικασίες ανάθεσης συμβάσεων έργων, όπου θεωρείται πχ. οικονομική προσφορά η σύντμηση του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης της σύμβασης. Αντιθέτως, στις μελέτες το μόνον που αξιολογείται σχετικά με το χρονοδιάγραμμα είναι η τεκμηρίωση της δυνατότητας υλοποίησής του και η αξιοπιστία του, σε συνάρτηση με τους διατιθέμενους πόρους (στελεχιακό δυναμικό, εξοπλισμός κ.λ.π. βλ. άρθρο 7 παρ. 7 περ. β στοιχ. γγ του Ν.3316/2005) και όχι αυτή καθαυτή η προσφορά πιο σύντομου χρονοδιαγράμματος υλοποίησης και ολοκλήρωσης της σύμβασης.