• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος Αθανασόπουλος' | 15 Απριλίου 2011, 13:36

    Η εξέταση οδήγησης δεν μπορεί παρά να βεβαιώσει μια ελάχιστη τεχνική ικανότητα οδήγησης. Τα υπόλοιπα μαθαίνονται μετά το δίπλωμα, με πρακτική και με κοινωνική εκπαίδευση που είναι υποχρεωμένοι και οι γονείς να δώσουν στα παιδιά τους. Τα αίτια των οδικών ατυχημάτων ξεπερνάνε κατά πολύ τη δυνατότητα της εξέτασης και εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών. Οι "έμπειροι" οδηγοί οδηγούν μεθυσμένοι, με υπερβολική ταχύτητα, επιθετικά, κουρασμένοι, δεν δίνουν προτεραιότητα, μιλάνε στο κινητό, έχουν αποσπασμένη προσοχή. Θα κάνει κάτι απο αυτά κάποιος λογικός άνθρωπος στην εξέτασή του; Δεν έχω δει σε καμιά μελέτη πως κύριος λόγος των οδικών ατυχημάτων είναι η έλλειψη τεχνικής ικανότητας των οδηγών. Ας νομοθετήσουμε ανάλογα με πραγματικά και πρακτικά δεδομένα και όχι με εικασίες στο όνομα της οδικής ασφάλειας. Στις Η.Π.Α. πήρα δίπλωμα οδήγησης χωρίς να πληρώσω για κανένα μάθημα οδήγησης. Πήγα δύο φορές στη σχετική δημόσια υπηρεσία: Μια φορά για να πάρω την άδεια εκμάθησης, και μια φορά για την εξέταση. Δεν χρειάστηκε να προμηθευτώ φωτογραφίες, βεβαιώσεις γιατρών, παράβολα κ.λ.π. Η δημόσια υπηρεσία μεταφορών μου έβγαλε φωτογραφίες, μου πήρε δακτυλικά αποτυπώματα, μου έκανε εξέταση όρασης, όλα επί τόπου την ίδια μέρα. Με την άδεια εκμάθησης οδήγησα πολλές ώρες με την επιτήρηση του πατέρα μου. Ομολογουμένως οι Η.Π.Α. εχουν σχεδόν τα ίδια χάλια με εμάς στην οδική ασφάλεια, αλλά τουλάχιστον δεν έχουν τη γραφειοκρατεία και τη διαφθορά που έχει το δικό μας σύστημα. Στις Η.Π.Α. ποτέ δεν άκουσα κανέναν να δωροδωκεί για να πάρει δίπλωμα οδήγησης. Στη Ελλάδα το ακούω σε ανεπίτρεπτα ποσοστά. Δεν απαξιώνει κανείς το επάγγελμα του εκπαιδευτή. Το συγκρίνετε με ιδιαίτερα μαθήματα Αγγλικών; Τα ιδιαίτερα μαθήματα Αγγλικών δεν είναι υποχρεωτικά για κανέναν και είναι πιο δύσκολο να μάθεις Αγγλικά παρά να μάθεις να οδηγείς.