• Σχόλιο του χρήστη 'Ζαχαρίας Λιονάκης' | 3 Μαΐου 2011, 22:19

    Κατ’ αρχήν πιστεύω ότι δεν πρέπει να τα ισοπεδώνουμε όλα. Δεν είναι όλοι οι εκπαιδευτές οδηγών κακοί στη δουλειά τους και δεν τα παίρνουν όλοι οι εξεταστές. Και καλοί εκπαιδευτές υπάρχουν και αδιάβλητοι εξεταστές. Οι πιο πολλοί υποψήφιοι οδηγοί έχουν πάρει πληροφορίες από γνωστούς ποιες σχολές οδηγών κάνουν σωστή δουλειά άρα ο κόσμος ξέρει πού θα αποτανθεί εκτός αν ψάχνει για την πιο φτηνή τιμή που υπάρχει Από την άλλη το Υπουργείο δεν γνωρίζει ποιοι είναι οι αδιάβλητοι εξεταστές; Γιατί πρέπει όλοι οι υπάλληλοι του Υπουργείου να είναι και εξεταστές; Όσο αφορά στην εποπτεία των σχολών οδηγών δεν πιστεύω ότι δεν είναι και τόσο ελλιπής γιατί έλεγχοι γίνονται και ήδη έχουν αφαιρεθεί αρκετές άδειες λειτουργίας. Ήδη οι καταστάσεις μαθημάτων που υπάρχουν είναι πλήρεις και καλύπτουν την κάθε ώρα που κάνει ο υποψήφιος μάθημα θεωρητικό και πρακτικό. Το θέμα της πίστας δημιουργεί πολλά ερωτηματικά. Σε ποιά άλλα κράτη της Ευρώπης υπάρχουν πίστες; Ή αν το πάρουμε αλλιώς στα άλλα κράτη πού οι εξετάσεις δεν γίνονται σε πίστες γιατί έχουν πολύ λιγότερους νεκρούς στους δρόμους; Το παρκάρισμα και η οπισθογωνία θα μας κάνουν οδηγούς ή η σωστή διαπαιδαγώγηση από μικρή ηλικία , η αλλαγή νοοτροπίας και οι σωστοί δρόμοι; Έχει το Υπουργείο στατιστικά στοιχεία για το ποιοι οδηγοί ευθύνονται για τα θανατηφόρα ατυχήματα; Οι νέοι οδηγοί είναι υπεύθυνοι για αυτά ή οι παλιοί και «έμπειροι» οδηγοί, αυτοί που παραβιάζουν συνειδητά τα κόκκινο τα φανάρια και τις διαχωριστικές γραμμές και μας σκοτώνουν; Στους Νομούς που οι εξετάσεις γίνονται πιλοτικά σε πίστα έχει παρατηρηθεί μείωση ατυχημάτων ή δεν έχει αλλάξει τίποτα; Φυσικά οι ελιγμοί βοηθούν στο να καταλάβουμε πολλά πράγματα όπως στο χειρισμό του συμπλέκτη , τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, στην οπισθοπορεία . Αλλά όχι ότι θα γίνουμε και άριστοι οδηγοί. Προσωπικά γνωρίζω πολλούς πού οδηγούν χρόνια και δυσκολεύονται στο παρκάρισμα γιατί δεν χρειάζεται να παρκάρουν συχνά. Από την άλλη δεν ξέρω αν έχει σκοτωθεί κάποιος προσπαθώντας να παρκάρει. Ήδη στην αγορά υπάρχουν αυτοκίνητα που παρκάρουν μόνα τους και σε λίγα χρόνια θα το κάνουν όλα. Τι θα τις κάνουμε τότε τις πίστες; Υπάρχουν κάποιοι «ιεραπόστολοι» της οδήγησης έξω από το χώρο των εκπαιδευτών που έχουν επενδύσει ήδη σε πίστες και περιμένουν εδώ και χρόνια να πάρουν κι αυτοί ένα μερίδιο από την πίτα και μάλιστα διαμαρτύρονται γιατί έχουν καθυστερήσει τα νέα μέτρα. Το να παρκάρει και να κάνει οπισθογωνία κάποιος σ΄ ένα προκαθορισμένο και αποστειρωμένο χώρο δεν θα είναι και τόσο δύσκολο ειδικά με τα σημάδια που σχεδόν όλοι χρησιμοποιούν. Για να μη πούμε ότι αν είναι και μόνος του ο υποψήφιος δεν θα μπορεί να δέχεται απ’ έξω οδηγίες. Με την τεχνολογία που υπάρχει το αυτοκίνητο μπορεί να γίνει τηλεκατευθυνόμενο. Το να τα κάνεις όμως αυτά σε πραγματικές συνθήκες δρόμου χρειάζεται περισσότερη εμπειρία γιατί μπαίνουν κι άλλοι παράγοντες όπως η παραχώρηση προτεραιότητας σε άλλα οχήματα ,ποδήλατα ,πεζούς ή ανωμαλίες και κλίσεις οδοστρώματος. Που αλλού θα τα διακρίνουν αυτά οι εξεταστές; Επίσης είναι δυνατόν το ίδιο το Υπουργείο να δίνει άδεια στον οποιονδήποτε να κάνει μάθημα άσχετα αν είναι σε πίστα; Απαράδεκτο και ύποπτο. Απαράδεκτο γιατί σύμφωνα με τον ΚΟΚ αυτό απαγορεύεται και η φιλοσοφία που θα περάσει στον υποψήφιο οδηγό είναι να βγει και σε πραγματικούς δρόμους χωρίς δίπλωμα . Ύποπτο γιατί δίνει την δυνατότητα στους κατόχους της πίστας να χρησιμοποιούν δικά τους αυτοκίνητα και υπαλλήλους με πενιχρούς μισθούς άσχετα αν είναι εκπαιδευτές ή όχι Και φυσικά δίνεται δυνατότητα να υπάρξουν και «πειρατές» εκπαιδευτές που δεν θα εκδίδουν και αποδείξεις. Τα παραμάγαζα θα μεταφερθούν έξω από τις πίστες. Δηλαδή θα χάνει έσοδα και το Δημόσιο. Μόνο οι εκπαιδευτές είναι επιφορτισμένοι για αυτό το σκοπό. Και πως οι εκπαιδευτές θα υπογράφουν ότι ο υποψήφιος είναι ικανός τη στιγμή που κάνει με άλλους μαθήματα; Θα γίνει μύλος. Το επιχείρημα του Υπουργείου ότι θα πέσει το κόστος για τον υποψήφιο οδηγό δεν ισχύει γιατί το κόστος είναι ήδη εξευτελιστικό. Πιο πολλά θα πληρώσει κάποιος κάνοντας μία διαδρομή για 45 λεπτά με ταξί παρά κάνοντας μάθημα οδήγησης. Το κόστος όμως για την χρήση της πίστας δεν το ξέρουμε ακόμα. Αυτοί που θα επενδύσουν σε πίστες σίγουρα δεν θα είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα. Αν το Υπουργείο θέλει να ρίξει το κόστος να καταργήσει τα υποχρεωτικά θεωρητικά μαθήματα και να τα κάνει όποιος θέλει. Στην Ευρώπη δεν υπάρχουν παντού ή όπου υπάρχουν ίσως είναι λιγότερες ώρες. Οι παλιότεροι οδηγοί που δεν έκαναν θεωρητικά δεν είναι καλοί οδηγοί; Να εισαχθεί η κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία όπως ήδη προβλέπεται από τον ΚΟΚ. Στην εξέταση για την πορεία πως θα εξασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξεταστών; Θεωρεί το Υπουργείο ότι η πορεία είναι το εύκολο κομμάτι της οδήγησης; Μα στη πορεία σκοτώνεται ο κόσμος όχι στο παρκάρισμα, Θα διεκδικήσουμε και παγκόσμια πρωτοτυπία! Ακούγεται ότι θα τοποθετηθούν κάμερες και μικρόφωνα μέσα στο αυτοκίνητο τα οποία θα καταγράφονται για να είναι στη διάθεση των ελεγκτών των εξεταστών. Ούτε να βήξει δεν δα μπορεί κανείς γιατί ίσως θα θεωρηθεί συνθηματικό. Μήπως θα έπρεπε να επιστρατεύσουμε και τον δορυφόρο Hellas Sat να παρακολουθούμε τις κινήσεις του αυτοκινήτου; Θα τα μάθουν αυτά οι ξένοι και θα γίνουμε πάλι ρεζίλι. Και όλα αυτά θα γίνουν επειδή «τα παίρνουν» κάποιοι εξεταστές; Ας σοβαρευτούμε λίγο. Τα μέτρα αυτά σε περίπτωση εφαρμογής τους δεν ανακαλούνται εύκολα. Γιατί δεν εξυγιαίνει το Υπουργείο τον κλάδο; Αν θέλει το Υπουργείο να κάνει κάτι και όχι να εξυπηρετήσει συμφέροντα κάποιων που θέλουν να μπούνε στον χώρο είναι αυτό. Δεν χρειάζεται τίποτα άλλο. Ούτε καν το ΣΕΕΥΜΕ δεν θα χρειάζεται. Η ισχύουσα νομοθεσία είναι σωστή. Απλά πρέπει να τηρείται όπως πρέπει να τηρούνται και όλοι οι άλλοι νόμοι στην Ελλάδα. Ευχαριστώ όσους διάβασαν αυτό το κείμενο. Ίσως κατάλαβαν κάτι.