• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΗΣ' | 2 Αυγούστου 2010, 16:39

    Κύριοι, 1) Εκτιμώ ότι στις παραγράφους 5, 6 και 7 του Άρθρου 8 που αναφέρεται στα συνεργεία, υπάρχει ένα λάθος: Γίνεται αναφορά στα "συνεργεία της παραγράφου 14 του Άρθρου 13 του ΠΔ 78/1988". Κατά τη γνώμη μου οι προβλέψεις αφορούν τα "συνεργεία της παραγράφου 13 του Άρθρου 13 του ΠΔ 78/1988". Ενδεχομένως να αφορούν και τα μικτά συνεργεία της παραγράφου 14 του Άρθρου 13 του ΠΔ 78/1988, οπότε θα πρέπει να γίνει αλλαγή στην διατύπωση. Ασφαλώς, η ευθύνη δεν αφορά μόνο τον συντάκτη. Η ανακρίβεια υπάρχει και στο βασικό νομοθέτημα ΠΔ 78/1988 (βλ. παρ. 14 του Άρθρου 14 - εξοπλισμός συνεργείων) όπου όλα είναι καλά, μέχρι την παράγραφο 11 για τα συνεργεία βαφής και συντήρησης. Μετά αρχίζουν οι ανακρίβειες, αφού η αρίθμηση της παρ. 11 επαναλαμβάνεται και για τα συνεργεία τροχών/ανάρτησης. Βέβαια, αυτά συμβαίνουν όταν τα σχέδια και οι νόμοι καταρτίζονται υπό πίεση. 2) Η προϋπηρεσία για την απόκτηση της άδειας του τεχνίτη τοποθέτησης συστημάτων κίνησης οχημάτων με υγραέριο (ο ορισμός "τεχνίτης υγραερίων αυτοκινήτων" δεν είναι σαφής)θα πρέπει να είναι 6 μήνες και για τον ηλεκτροτεχνίτη. Βάσει ποιων κριτηρίων αποφασίζεται ότι ο ηλεκτροτεχνίτης υστερεί σε γνώσεις και εμπειρία σε σύγκριση με τον μηχανοτεχνίτη; Ένα σοβαρό μέρος της μετατροπής αφορά εργασίες στο διαμέρισμα κινητήρα όπου τοποθετούνται ειδικά εξαρτήματα(μπεκ, αισθητήρες, ECU και καλωδιώσεις), εργασίες για τις οποίες κατά τεκμήριο ο μέσος ηλεκτροτεχνίτης διαθέτει περισσότερες γνώσεις και εμπειρία από τον μέσο μηχανοτεχνίτη. Ας σημειωθεί, ότι τα ειδικά κέντρα εκπαίδευσης που λειτουργούν σε αλλα κράτη (κυρίως σε Αυστραλία και Ην. Βασίλειο)διεξάγουν προγράμματα εκπαίδευσης που διαρκούν 5-10 εργάσιμες ημέρες. Η εναλλακτική εκπαίδευση που προβλέπεται να παρέχεται από πιστοποιημένα ΚΕΚ, θα είναι διαφορετικής διάρκειας για τον μηχανοτεχνίτη από εκείνη για τον Ηλεκτροτεχνίτη; 3) Στο ΠΔ 66/2010 (Άρθρο 2, παρ. 1γ), ορίζεται ότι ο τεχνίτης αερίων καυσίμων μπορεί να λάβει την απαιτούμενη εκπαίδευση και από τον επίσημο αντιπρόσωπο εισαγωγής εξαρτημάτων τροφοδοσίας και λειτουργίας αυτοκινήτων με αέρια καύσιμα. Αντίστοιχη πρόβλεψη θα μπορούσε να περιληφθεί και στον παρόντα νόμο για τους τεχνίτες υγραεριοκίνησης. Αυτό, θα είχε ως αποτέλεσμα το πιο γρήγορο άνοιγμα μιας αγοράς, στην οποία έχει διαμορφωθεί μια ολιγοπωλιακή-στρευλή κατάσταση όπου 15 επιχειρήσεις κερδίζουν μερίδια και οι υπόλοιποι "αγοράζουν" βεβαιώσεις εγκατάστασης από αυτές, ενώ ο καταναλωτής-ιδιοκτήτης οχήματος αναγκάζεται να πληρώσει αλμυρό τίμημα για την μετατροπή , βάζοντας και μέσο για να γίνει η δουλειά του πιο γρήγορα. Ευχαριστώ, Δημήτρης