• Σχόλιο του χρήστη 'Διέννης Ευάγγελος - Μηχ. Ηλ. ΕΜΠ' | 3 Αυγούστου 2010, 15:48

    Aξιότιμοι Κύριοι αναφορικά με τα συνεργεία αυτοκινήτων νομίζω ότι πρέπει να λάβετε υπόψη σας την πρόταση του κ. Σκορίνη, Νομικού Συμβούλου της ΕΟΒΕΑΜΜ, σχετικά με τα "μη προσαρμοζόμενα" συνεργεία. Αν θέλετε να βοηθήσετε ουσιαστικά την επιχειρηματικότητα, δείτε την παρακάτω πρόταση, που αναφέρεται στην μεταβίβαση μιας άδειας συνεργείου. Μπορεί η κ. Κατσέλη να κατάφερε να ιδρύσει κάποιος μια ΕΠΕ σε μια μέρα, αλλά αν αυτός ο χριστιανός πάει και αγοράσει την επιχείρηση (συνεργείο) κάποιου και θελέσει να μεταβιβάσει την άδεια λειτουργίας, θα χρειαστεί κάποιους ... μήνες. Δείτε σας παρακαλώ την πρόταση : Κείμενο διάταξης Με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 20 του ν. 3534/2007 (ΦΕΚ Α΄ 40), οι άδειες ίδρυσης και οι άδειες λειτουργίας των συνεργείων μπορούν να μεταβιβαστούν σε περίπτωση αλλαγής επωνυμίας της εταιρείας ή μεταβίβασης της επιχείρησης κ.ά. Για τη μεταβίβαση της άδειας ίδρυσης απαιτείται μόνο η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης του νέου εκμεταλλευτή ή του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας ή του φορέα εν γένει ότι έχει το νόμιμο δικαίωμα εκμετάλλευσης του υπό ίδρυση συνεργείου. Κατά την διαδικασία μεταβίβασης της άδειας λειτουργίας των συνεργείων (λόγω αλλαγής επωνυμίας, μεταβίβασης της επιχείρησης, συνταξιοδότησης του ιδιοκτήτη κ.ά.), εφόσον ο νέος εκμεταλλευτής (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) διαθέτει την αναγκαία (ή τις αναγκαίες) Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος (Α.Α.Ε.) και το συνεργείο δεν έχει εφοδιασθεί ακόμη με Πιστοποιητικό Πυρασφαλείας ή Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, χορηγείται υποχρεωτικά, άνευ αυτοψίας, προσωρινή άδεια λειτουργίας ισχύος πέντε (5) μηνών. Για την μεταβίβαση απαιτείται και η κατάθεση υπεύθυνης δήλωσης αποκλειστικά και μόνο του νέου εκμεταλλευτή ή του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας ή του φορέα εν γένει ότι έχει το νόμιμο δικαίωμα εκμετάλλευσης του συγκεκριμένου συνεργείου. Εντός του χρόνου ισχύος της ως άνω προσωρινής αδείας, παράταση της οποίας χωρεί μόνο για λόγους ανωτέρας βίας, ο ενδιαφερόμενος οφείλει να προσκομίσει τα ελλείποντα δικαιολογητικά όπως και να προβεί στην διαδικασία έγκρισης, από την οικεία υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών, των ενδεχόμενων αλλαγών σε σχέση με την προηγούμενη εγκεκριμένη κατάσταση. Η μεταβίβασή της αδείας ίδρυσης ή της άδειας λειτουργίας συνεργείου είναι πάντοτε επιτρεπτή, έστω και αν κατά τον χρόνο της μεταβίβασης απαγορεύεται πλέον (λόγω μεταγενέστερων πολεοδομικών ρυθμίσεων) η ίδρυση συνεργείων στην περιοχή. Αιτιολογική έκθεση Η αλλαγή του φορέα μιας (υπό ίδρυση ή εν λειτουργία) δραστηριότητας είναι μια σύγχρονη επαγγελματική ανάγκη. Πολλές εταιρείες μεταλλάσσονται από Ο.Ε. σε Α.Ε. ή διαλύονται και αναδιαμορφώνονται σε άλλες ατομικές ή νέες εταιρικές μορφές ή συγχωνεύονται με άλλες υπάρχουσες. Άλλες δημιουργούν θυγατρικές εταιρείες ή μεταβιβάζονται σε συγγενικά πρόσωπα α΄ βαθμού συγγένειας λόγω υποκειμενικού κωλύματος (αρρώστια, θάνατος, συνταξιοδότηση κλπ.) Σε πολλές περιπτώσεις έχουν δαπανηθεί μεγάλα χρηματικά ποσά για να αγορασθούν οικόπεδα και να αναγερθούν σύγχρονες εγκαταστάσεις συνεργείων ή και ολοκληρωμένα (κάθετα) συγκροτήματα με έκθεση αυτοκινήτων ή μοτοσυκλεττών, ανταλλακτικά και συνεργεία. Πρέπει να κατοχυρωθεί επομένως το δικαίωμα του επιχειρηματία να αλλάζει τη μορφή της εταιρείας του (π.χ. για φορολογικούς λόγους, εξασφάλιση επιδότησης κ.ά.) και αυτό δεν είναι επιτρεπτό να θεωρείται ως νέα χρήση, η οποία, πιθανόν και να απαγορεύεται στην περιοχή κατά τον χρόνο εκείνο που ζητείται η μεταβίβαση. Αυτό που επιτρέπεται ή απαγορεύεται σε μια πολεοδομική μελέτη της περιοχής είναι η χρήση γης και όχι τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που ασκούν την δραστηριότητα αυτή. Ο Ν. 3325/2005 ΦΕΚ Α΄ 68, στο άρθρο 11, δίνει την δυνατότητα μεταβολής των αδειών εγκατάστασης και λειτουργίας των βιοτεχνικών βιομηχανικών εγκαταστάσεων. Το ίδιο, αναλογικά, θεωρείται ορθό και δίκαιο να ισχύσει και για τα συνεργεία αυτοκινήτων μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων με τους όρους που περιγράφονται στην οικεία ρύθμιση. Με την ρύθμιση αυτή διασφαλίζεται ο επιχειρηματίας και λαμβάνουν σάρκα και οστά οι αρχές της χρηστής διοίκησης. Επίσης μια άλλη πρόταση αφορά τα συνεργεία ψηφιακών ταχογράφων, οι υπηρεσιακοί παράγοντες γνωρίζουν το πρόβλημα. ΠΡΟΤΑΣΗ Κείμενο διάταξης : Στο τέλος του εδαφίου δ) της παρ. 2 του άρθρου 6 του ν. 3710/2008 «Ρυθμίσεις για θέματα μεταφορών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 216) προστίθεται η εξής πρόταση : « Κατ΄ εξαίρεση τα συνεργεία στα οποία εκτελούνται οι εργασίες που προβλέπονται από τον Κανονισμό 3821/1985 του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους ψηφιακούς ταχογράφους, εντάσσονται στην κατηγορία α) της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου». Αιτιολογική έκθεση: Κατά το στάδιο της σύνταξης των διατάξεων του ν. 3710/2008 διέλαθε της προσοχής του αρμόδιου νομοθέτη το γεγονός ότι τα συνεργεία των ψηφιακών ταχογράφων, στα οποία τοποθετούνται οι «σφραγισμένοι» ψηφιακοί ταχογράφοι στα λεωφορεία και στα βαρέα οχήματα (φορτηγά) είναι εκείνα που παράλληλα και κατά κύριο λόγο τοποθετούν, συντηρούν, ρυθμίζουν, καλιμπράρουν («βαθμονομούν») τους ανάλογους μηχανισμούς (κοντέρ) των χιλιάδων ταξί. Η χωροθέτηση των συνεργείων αυτών έχει γίνει μέσα στον αστικό ιστό, για να διευκολύνει ακριβώς τα ταξί. Συνεπώς κρίνεται απαραίτητη η παραμονή αυτών των συνεργείων σε περιοχές εντός σχεδίου, ενισχυτικό δε της απόψεως αυτής είναι το γεγονός ότι στα φορτηγά και λεωφορεία, κατά την προσαρμογή του φηφιακού ταχογράφου, δεν γίνεται εργασία συντήρησης ή επισκευής, αλλά απλώς «τοποθέτηση / σύνδεση» του ψηφιακού ταχογράφου, που μάλιστα δεν υπερβαίνει (ως συνολική διαδικασία) τα 20 έως 25 λεπτά της ώρας. Επισημαίνεται ότι κατά την τοποθέτηση / προσαρμογή του σφραγισμένου ψηφιακού ταχογράφου (διατίθεται σε ειδικό κιτ) δεν δημιουργείται θόρυβος, μόλυνση, απόβλητα και γενικά οποιαδήποτε δυσμενής παρενέργεια. Επίσης όλοι οι επισκευαστές θα σας χρωστούσαν χάρη, αν δεχόσασταν την παρακάτω ρύθμιση. Η ταλαιπωρία που τραβανε δεν λέγεται! Διαβάζοντας την αιτιολογική έκθεση θα καταλάβετε, ειδικά την τελευταία πρόταση. Ο νοών νοείτω ... ΠΡΟΤΑΣΗ Κείμενο διάταξης Η αρχική χορήγηση όπως και οι περιοδικές ανανεώσεις της εξουσιοδότησης για την χορήγηση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων ή αντίστοιχα για την αντικατάσταση απενεργοποιημένων καταλυτών, φυσικού ή νομικού προσώπου, που εκμεταλλεύεται συνεργείο συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, μοτοσυκλεττών και μοτοποδηλάτων, πραγματοποιούνται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία καταθέσεως των προβλεπόμενων (για την αρχική χορήγηση ή ανανέωση) σχετικών δικαιολογητικών, χωρίς την διενέργεια αυτοψίας. Αιτιολογική έκθεση Με την ρύθμιση αυτή επιδιώκεται η εκλογίκευση και η επίσπευση της σχετικής διαδικασίας, διότι με τις σήμερα ισχύουσες διατάξεις παρουσιάζονται ανεπίτρεπτες καθυστερήσεις, ακόμη και πολλών μηνών, στην χορήγηση της σχετικής Απόφασης (Εξουσιοδότησης για την χορήγηση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων) με αποτέλεσμα την προβληματική λειτουργία του συνεργείου που αιτείται την έκδοση ή την (περιοδική) ανανέωση της σχετικής Απόφασης, την απώλεια πελατών του που θέλουν να είναι σύννομοι και δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν κ.ά. ενώ από την κατάργηση της αυτοψίας α) οι Υπηρεσίες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων διευκολύνονται (διότι ως γνωστόν υποφέρουν από έλλειψη προσωπικού, ύπαρξη ή προγραμματισμό των μεταφορικών μέσων για την διενέργεια αυτοψίας κ.ά.) β) η όλη αξιοπιστία του θεσμού δεν θίγεται αφού η ύπαρξη κατάλληλου αναλυτή καυσαερίων είναι δεδομένη και εξασφαλισμένη τόσο από την προσκόμιση του σχετικού τιμολογίου αγοράς του, των σχετικών εκτυπώσεων και από την υπεύθυνη δήλωση του εκμεταλλευτή σχετικά με το serial number και τον τύπο του αναλυτή και γ) ελαχιστοποιούνται τα περιθώρια για εμφάνιση φαινομένων διαφθοράς, που εκκολάπτονται όταν υπάρχει η «υποχρέωση» της αυτοψίας, το πότε αυτή θα καταστεί εφικτή κ.λ.π. Βαγγέλης Διέννης 210 8104000