• Σχόλιο του χρήστη 'filippos' | 14 Σεπτεμβρίου 2011, 16:38

    1η Διαδραστική Συνεδρία : Ρυθμιζόμενες εναντίον απελευθερωμένων αγορών ως προς την ποιότητα : Ποιά είναι η σωστή συνταγή? Συντονιστής : Jean-Paul Galle', Taxi COLUX, Πρώην Πρόεδρος, IRU Group “Taxis and Hire Cars with Driver” Οι απελευθερωμένες αγορές προσφέρουν ποιότητα; Η Αμερικανική εμπειρία Victor Dizengoff, Εκτελεστικός Διευθυντής, Black Car Assistance Corp, New York City & Αντιπρόεδρος, American Taxicab, Limousine & paratransit Association, TLPA, USA. USDOT Studies Review ( United States Department of Transportation : Υπουργείο Μεταφορών ΗΠΑ) 1. Ανασκόπηση του Υπουργείου Μεταφορών σε Συγκεκριμένες Πόλεις που Απελευθέρωσαν τα Ταξί στα τέλη του '70 αρχές '80. (λεπτομερής) 2. Ο πρώτος γύρος απελευθέρωσης των ταξί στην Indianapolis έγινε στα τέλη του 1970 “Μετά τον πρώτο χειμώνα οι ανεξάρτητες εταιρίες ανακάλυψαν ότι δεν είχαν χρήματα για να συντηρήσουν ή να επισκευάσουν τα οχήματά τους. Ειδοποιήσεις ακύρωσης ασφάλισης που παραλήφθηκαν από το Ελεγκτικό Γραφείο της πόλης αυξήθηκαν από μια με δυο το μήνα σε περίπου εκατόν πενήντα το μήνα. Τα παράπονα στην Πολιτεία για τις υπηρεσίες των ταξί τριπλασιάστηκαν...ο οδηγός του ταξί συχνά δεν μπορούσε να βρεθεί...τα παράπονα που αφορούσαν υπηρεσίες ήταν ιδιαίτερα πολλά για τα ταξί στα αεροδρόμια. Όσο αφορά την Πόλη, το να επιβληθεί έγινε ιδιαίτερα δύσκολο...σε αυτά τα προβλήματα προστέθηκε και η αναφορά αύξησης της εγκληματικότητας από οδηγούς και εταιρίες ταξί. Το 1977 ανακαλύφθηκε η λειτουργία ενός δακτυλίου ναρκωτικών από εταιρία 18 οχημάτων ταξί, η οποία ήταν η μεγαλύτερη επιχείρηση ναρκωτικών που αποκαλύφθηκε ποτέ στην Πόλη. Αποκαλύφθηκε επίσης τουλάχιστον ένας δακτύλιος πορνείας που διαχειριζόταν από εταιρία (operator) ταξί. Αυξήθηκαν επίσης οι βιασμοί και οι ληστείες από οδηγούς ταξί.” Αυτή η έκθεση δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 1980 3. Το Seattle απελευθέρωσε τα ταξί το 1979 “ Η μέση τιμή των κομίστρων για διαδρομή 5 μιλίων στο Σιάτλ αυξήθηκε κατά 72%...τον Απρίλιο του 1982...οι πρωταρχικές καινοτομίες ήταν υπό την μορφή εκπτώσεων σε τακτικούς πελάτες , πελάτες με κρατήσεις εκ των προτέρων και μεγάλων διαδρομών, και μεγαλύτερες τιμές για νυχτερινή υπηρεσία (βάρδια) και κοντινές διαδρομές...παλαίμαχοι φορείς προέβλεψαν ότι οι νέες εταιρίες θα παίρνουν το καλύτερο κομμάτι (“skim the cream”) από την παραδοσιακή επιχείρηση ταξί, συγκεντρώνοντας δυσανάλογο μερίδιο μεγάλων διαδρομών με αποτέλεσμα την απόκλιση μιας ισορροπημένης υπηρεσίας ταξί σε όλη την πόλη. Αυτό το αποτέλεσμα είναι καταγεγραμμένο...υπήρχαν 51% περισσότερα οχήματα τον Μάιο του 1981 αλλά το κάθε ένα παρείχε μόνο το 76% των υπηρεσιών...Οι τρείς μεγάλες εταιρίες αρνήθηκαν το 10% των κλήσεων, ενώ ανεξάρτητοι φορείς εκμετάλλευσης στόλου αρνήθηκαν το 37%... Ο μέσος όρος ζωής των οχημάτων ήταν τέσσερα χρόνια το 1979 και αυξήθηκε στα έξι χρόνια μέχρι το τέλος του 1981...υποδηλώνει ότι συνολικά οι διαδρομές των επιβατών μειώθηκαν κατά 25% ανάμεσα στο 1979 και το 1981.” Αυτή η έκθεση δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ τον Μάιο του 1983 4. Η προσπάθεια του San Diego με την απελευθέρωση το 1979 ήταν πιθανώς η πιο καλά μελετημένη και τεκμηριωμένη προσπάθεια γιατί το Υπουργείο Μεταφορών παρείχε πολυετή τεχνική βοήθεια και καταγραφή των αποτελεσμάτων που χορήγησε για να βοηθήσει την προσπάθεια. Παρ' όλα αυτά τα αποτελέσματα ήταν τα ίδια “Η μέση τιμή κομίστρου για υπηρεσία αποκλειστικής διαδρομή ταξί στο San Diego αυξήθηκε πάνω από 60%... Για διαδρομή 5 μιλίων [από]τον Ιούλιο του 1979...[μέχρι]τον Δεκέμβριο του 1981...υπήρχαν 30% περισσότερα οχήματα αλλά το κάθε ένα παρείχε μόνο το 85% των υπηρεσιών ανά ημέρα...οι βασικές αλλαγές στο προφίλ των χρηστών ταξί που παρατηρήθηκαν επί τρία χρόνια από τις Έρευνες για το Προφίλ των Επιβατών Ταξί (PPS) περιλαμβάνει υψηλότερη συχνότητα εμφάνισης πιο εύπορων επιβατών, επισκεπτών και περιστασιακών επιβατών, ενώ μειώνονται οι χαμηλόμισθοι, οι μόνιμοι κάτοικοι καθώς και οι νέοι και οι στρατιωτικοί...Η καταγραφή του ρυθμιστικού κόστους από την Πόλη, που εξακολουθεί να είναι ατελής, δείχνει ότι τα ετήσια ρυθμιστικά κόστη αυξήθηκαν κατά 158%” Αυτή η έκθεση δημοσιεύτηκε από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ τον Μάιο του 1983 5. Η βιομηχανία ταξί του Phoenix απελευθερώθηκε σε κρατικό επίπεδο το 1982 “Μετά την απελευθέρωση , η Yellow/Checker αύξησε το κόμιστρό της...Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση του 33% για την μέση διαδρομή 4 μιλίων...(ήταν)η χαμηλότερη [αύξηση κομίστρου] στο Phoenix...δεν υπήρξε ουσιαστικά καμία καινοτομία υπηρεσίας...η δύναμη των ταξί μειώθηκε μετά την απελευθέρωση, παρά την σημαντική αύξηση του αριθμού ταξί....Ο αριθμός των διαδρομών ανά ενεργό ταξί ημερησίως μειώθηκε κατά 33% για όλο τον κλάδο...Κατά συνέπεια, η απελευθέρωση δεν είχε τελικά κανένα αποτέλεσμα στους χρήστες ταξί και ταξιδιώτες που εξαρτώνται από μεταφορά με ταξί (transit).” Αυτή η έκθεση δημοσιεύτηκε από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ τον Απρίλιο του 1984 6. Συμπέρασμα Τα μέσα της δεκαετίας του 1980 είδαν το τέλος των χρηματοδοτούμενων εκθέσεων από το Υπουργείο Μεταφορών για τη μελέτη της απελευθέρωσης των ταξί. Αφού αρκετές διαφορετικές προσπάθειες απελευθέρωσης απέτυχαν, τα άτομα που προώθησαν αυτή την προσπάθεια έστρεψαν την προσοχή τους σε άλλους κλάδους. Η αναζήτηση για ευνοϊκά αποτελέσματα απελευθέρωσης είχε αποτύχει στον κλάδο των ταξί. Τέλος