• Από: Σωματείο ΣΕΜΕΞ Προς Αθήνα,3 Αυγούστου 2010 Υπουργείο Μεταφορών,Υποδομών και Αρ. Πρωτ. 38 Δικτύων. ΘΕΜΑ: Πολυνομοσχέδιο υπουργείου Μεταφορών. Αιτιολογημένη πρόταση του Σωματείου Ελλήνων Μηχανικών και Επισκευαστών Εξωλέμβιων Μηχανών και Μηχανών θαλάσσης μικρών σκαφών αναψυχής. Κύριοι, σχετικά με το υπό διαβούλευση πολυνομοσχέδιο του υπουργείου μεταφορών, σας γνωρίζουμε ότι το Σωματείο μας που εκπροσωπεί τον μοναδικό κλάδο ο οποίος ασχολείται συνεχώς και επαγγελματικά με την επισκευή και συντήρηση των μηχανών θαλάσσης και του εξοπλισμού τον μικρών σκαφών αναψυχής. Πανελλαδικά ο αριθμός των αδειοδοτημένων επαγγελματικών μικρών σκαφών ανέρχεται πλέον των 30.000 των δε μικρών σκαφών αναψυχής πλέον των 115.000. Η πλειονότητα των παραπάνω σκαφών λειτουργούν με εξωλέμβιους – εσωεξωλέμβιους - εσωλέμβιους κινητήρες οι οποίοι χρησιμοποιούνται για την πρόωση των μικρών σκαφών αναψυχής. Η συμμετοχή των ναυτικών κινητήρων τόσο στην τουριστική βιομηχανία όσο και στη βιομηχανία σκαφών αναψυχής είναι σημαντική. Το κόστος από την ιλιγγιώδη αύξηση της τιμής των καυσίμων έχει ως αποτέλεσμα, πλήθος των παραπάνω επαγγελματιών και ιδιωτών να αποποιούνται ενός αγαθού μεγάλης κεφαλαιακής αξίας, ή να περιορίζουν και τη χρήση του ακόμη, με αντίστοιχή απαξίωση του προϊόντος αλλά και μείωση του κύκλου εργασιών σε μια συγκεκριμένη αγορά όπου τα μικρά σκάφη έχουν καθοριστικό ρόλο, για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού και τη διάδοση των αγαθών που προσφέρουν οι ελληνικές ακτογραμμές. Το υπουργείο παιδείας αναγνωρίζοντας τη συγκεκριμένη αναγκαιότητα καθόρισε το εκπαιδευτικό περίγραμμα και τα επαγγελματικά δικαιώματα, της υπόψη επαγγελματικής ειδικότητας. Στο υπόψη νομοσχέδιο εισάγετε επίσης και καθορίζονται τα κριτήρια για την υγραεριοκίνηση των οχημάτων γεγονός το οποίο είναι πολύ σημαντικό και για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος και για λόγους εξοικονόμησης υγρών καυσίμων. Εάν λάβουμε υπόψη ότι το ενεργειακό ισοδύναμο μεταξύ αερίων καυσίμων και βενζίνης είναι 1/3, τότε κατανοούμε την οικονομική, περιβαλλοντική και κοινωνική ορθότητα της συγκεκριμένης πρότασης, που εάν επεκταθεί και στο σκάφος αναψυχής καταλαβαίνεται το μέγεθος της διαφύλαξης του περιβάλλοντος της θάλασσας και των ακτών. Ορθά στο πλαίσιο της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων απορρίψατε μεθοδεύσεις για τον έλεγχο τοποθέτησης εξοπλισμού υγροποιημένου αερίου από μια μικρή ομάδα αδειοδοτημένων εγκαταστατών, ορθά επιτρέπετε στους αδειοδοτημένους επισκευαστές ηλεκτρολόγους και μηχανικούς οχημάτων είτε μέσω εκπαίδευσης 100 ωρών είτε με αντίστοιχή εμπειρία την εργασία αυτή, το οποίο θα μπορούσε να επεκταθεί και στο περιβάλλον του σκάφους αναψυχής και να εφαρμόζεται από τους τεχνικούς μηχανών θαλάσσης. Σας γνωρίζουμε ότι οι ναυτικοί κινητήρες μικρών σκαφών αναψυχής σύγχρονης τεχνολογίας είναι μηχανήματα πολύ σύνθετα, η ανάλυση των κατασκευαστικών στοιχείων των εν λόγω θα μπορούσε να είναι αρκετά εκτενής, για το λόγο αυτόν ορθά το υπουργείο Παιδείας κατέγραψε, την αναγκαιότητα για ξεχωριστή ειδικότητα επισκευαστών κινητήρων μικρών σκαφών αναψυχής. Για τον ίδιο λόγο είναι δυνατή η ασφαλή χρήση εξοπλισμού υγροποιημένων καυσίμων ή αερίων καυσίμων υπό πίεση μόνο από τους εν λόγω επισκευαστές σκαφών αναψυχής (τεχνικούς μηχανών θαλάσσης). Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να λάβετε υπόψη ότι, η ασφαλής λειτουργία εν μέσω θαλάσσης μπορεί να αποβεί μοιραία, επίσης να σας γνωρίσουμε ότι τα αέρια καύσιμα είναι πιο ασφαλή στη χρήση τους από ότι τα υγρά καύσιμα στο θαλάσσιο περιβάλλον. Για όλα τα παραπάνω ζητούμε όπως προβλεφθεί στο υπόψη πολυνομοσχέδιο και η ειδικότητα του τεχνικού μηχανών θαλάσσης μικρών σκαφών στο άρθρο 8 παρ. 8. Ομοίως, η κάρτα τεχνικού ελέγχου κινητήρων και η κάρτα καυσαερίων σκαφών. Διατελούμε με τιμή Ο γενικός γραμματέας Ο πρόεδρος Εμμανουήλ Επιτροπάκης Ηλίας Βουλγαράκης Έδρα Σωματείου: Γλάδστωνος 8, 106 77, Αθήνα, 4ος όροφος - Τηλ./Φαξ: 2103848073 email: semex@windowslive.com web.page: semex.gr