• Με την παρ. 2, καθιερώνεται για πρώτη φόρα χρόνος απόδοσης των χρημάτων από το Τ.Π.Δ. στον υπέρ ου η απαλλοτρίωση διαφορετικός από αυτόν της παραγραφής της αξίωσης για είσπραξη της αποζημίωσης. Ωστόσο στον τυχόν ενδιάμεσο χρόνο (ανάμεσα στην επιστροφή του υπολοίπου του συσταθέντος γραμματίου και στην παραγραφή της αξίωσης) ο δικαιούχος της αποζημίωσης, μπορεί να αντιμετωπίσει ανυπέρβλητα προβλήματα για είσπραξη της αποζημίωσής του απευθείας από τον υπέρ ου η απαλλοτρίωση, ιδίως όταν αυτός έχει ταμειακές δυσκολίες και ενόψει των συντομότατων χρόνων παραγραφής του άρθρου 10, το γεγονός ότι η αξίωση του δικαιούχου είναι έντοκη δεν κατοχυρώνει καλύτερα τον πολίτη δεδομένου ότι μεγάλος αριθμός φορέων του Δημοσίου και των ν.π.δ.δ. δεν πτοούνται από τις τυχόν έντοκες αξιώσεις των πολιτών σε βάρος τους και δεν ανταποκρίνονται στις σχετικές υποχρεώσεις τους. Εξάλλου με την παρ. 4 του σχεδίου νόμου, γίνεται σύντμηση των ήδη συντομότατων προθεσμιών παραγραφής της αξίωσης του πολίτη σε βάρος των δικαιωμάτων του, ο οποίος κινδυνεύει να χάσει την αποζημίωσή του, τη στιγμή που το Δημόσιο δεν ωφελείται πραγματικά από τη σύντμηση αυτή διότι ήδη από την παρακατάθεση της αποζημίωσης, η οποία αποτελεί συντέλεση της απαλλοτρίωσης, μπορεί να προχωρήσει κανονικά το έργο, ανεξάρτητα από το χρόνο που ο ιδιοκτήτης θα εισπράξει τελικά την αποζημίωσή του.