• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ. ΠΕΤΡΑΚΑΚΙΣ' | 4 Αυγούστου 2010, 09:54

    Όσοι εξουσιοδοτημένοι φορείς ελέγχου οχημάτων για την χορήγηση ΚΕΚ και ΚΕΘ δεν είναι διαπιστευμένοι σύμφωνα με το προτύπου ΕΛΟΤ EN ISO/IEC 17020, θα πρέπει να είναι πιστοποιημένοι σύμφωνα με το πρότυπο ΕΛΟΤ ΤΠ 1434:2008, ώστε η πολιτεία να διασφαλίσει ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες είναι «ποιοτικά αντίστοιχες» ανεξάρτητα από τον φορέα ελέγχου χορήγησης ΚΕΚ και ΚΕΘ και δεν δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ φορέων ελέγχου όσον αφορά το κόστος συντήρησης- διακρίβωσης του εξοπλισμού , διαπίστευσης ή πιστοποίησης κ.λ.π. Η Ελληνική Τεχνική Προδιαγραφή ΕΛΟΤ ΤΠ 1434:2008 «Κριτήρια αξιολόγησης της ποιότητας υπηρεσιών των συνεργείων, των φανοποιείων και των επιχειρήσεων πώλησης αυτοκινήτων και λοιπών τροχοφόρων» (Criteria for quality assessment of automotive relevant service organizations) στο Παράρτημα Β (τυποποιητικό) αναφέρετε στην παράγραφο: Β.3 : Ειδικές απαιτήσεις για συνεργεία ........ 50. Πρέπει να υπάρχουν όλα τα τεχνικά εγχειρίδια που είναι απαραίτητα για την εκτέλεση των εργασιών και να επικαιροποιούνται με κατάλληλο μηχανισμό. 51. Πρέπει να υπάρχει πρόγραμμα προληπτικής συντήρησης για τον εξοπλισμό και να υλοποιείται. 52. Πρέπει να υπάρχουν οδηγίες συντήρησης του εξοπλισμού καθώς και τα σχετικά αρχεία. 53. Πρέπει να διενεργείται διακρίβωση ή επαλήθευση των συσκευών παρακολούθησης και μέτρησης σε καθορισμένα διαστήματα. 54. Πρέπει να τηρούνται κατάλληλα αρχεία των διακριβώσεων των προαναφερθέντων συσκευών, τα οποία να υποδεικνύουν την ιχνηλασιμότητα σε εθνικά ή διεθνή πρότυπα. 55. Πρέπει να σημαίνεται κατάλληλα ο διακριβωμένος εξοπλισμός. 56. Πρέπει να λαμβάνονται μέτρα, εάν κάποια συσκευή βρεθεί ότι λειτουργεί εκτός των προδιαγραφών της. 57. Το λογισμικό που χρησιμοποιείται για μετρήσεις πρέπει να ελέγχεται για την καλή του λειτουργία. Προτείνεται η αναδιατύπωση των παραγράφων 2 και 3 2. Η κάρτα ελέγχου θορύβου (Κ.Ε.Θ.) χορηγείται σε κάθε όχημα, εφόσον τούτο ανταποκρίνεται στα κριτήρια ελέγχου, από τα λειτουργούντα Δημόσια ή Ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο. ή από ειδικά  εξουσιοδοτημένα  από  τις Υπηρεσίες  Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων της χώρας, συνεργεία  επισκευής μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, που  υπάγονται στο ν. 1575/1985 και έχουν πιστοποιηθεί κατά ΕΛΟΤ ΤΠ 1434:2008, έναντι αμοιβής. 3. α) Δημιουργείται στην αρμόδια Διεύθυνση Πληροφορικής, βάση δεδομένων καταγραφής σε πραγματικό χρόνο των μετρήσεων για την χορήγηση ΚΕΚ και ΚΕΘ και ασφαλούς ταυτοποίησης των στοιχείων – φωτογραφιών συστήματος απαγωγής καυσαερίων – μείωσης θορύβου που διατηρούνται στα όργανα μέτρησης ή στην τοπική βάση του φορέα ελέγχου , των αποκλίσεων- παρατηρήσεων – παραβάσεων – μη συμμορφώσεων από τις νομικές και κανονιστικές απαιτήσεις των Εθνικών – Ευρωπαϊκών και Διεθνών προτύπων, που διαπιστώνονται από τους Επιθεωρητές – Αξιολογητές του φορέα πιστοποίησης και τα όργανα ελέγχου που συγκροτούνται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και οι επιβαλλόμενες κυρώσεις ανά φορέα ελέγχου ΚΕΚ και ΚΕΘ (Δημόσια - Ιδιωτικά ΚΤΕΟ, Κινητές μονάδες ΚΤΕΟ, Συνεργεία χορήγησης ΚΕΚ - ΚΕΘ κ.λ.π.) β) Με κοινή  απόφαση  των  Υπουργών  Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων καθορίζονται τα όργανα ελέγχου και η διαδικασία καταγραφής των ευρημάτων στην «βάση δεδομένων καταγραφής των μετρήσεων – της ασφαλούς ταυτοποίησης των στοιχείων – φωτογραφιών συστήματος απαγωγής καυσαερίων – μείωσης θορύβου που διατηρούνται στα όργανα ή στην τοπική βάση του φορέα ελέγχου , των αποκλίσεων- παρατηρήσεων – παραβάσεων – μη συμμορφώσεων», το δικαίωμα πρόσβασης στα στοιχεία της βάσης δεδομένων, η μορφή και το  περιεχόμενο της Κ.Ε.Θ., οι προϋποθέσεις, ο τρόπος και η διαδικασία  χορήγησής της, η όλη διαδικασία και τα κριτήρια ελέγχου θορύβου, η συχνότητα διενέργειας του ελέγχου αυτού, η διαδικασία αξιολόγησης, αδειοδότησης και εποπτείας των φορέων έκδοσής της και κάθε άλλο σχετικό με τα ανωτέρω θέμα.