• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΙΜΩΝ' | 10 Δεκεμβρίου 2011, 15:21

    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΙΜΩΝ Περιφερειακός σύμβουλος περιφέρειας Α.Μ.Θ. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Επιθεωρητής ανυψωτικών μηχανημάτων και μηχανημάτων έργου της εταιρείας ΕΒΕΤΑΜ Α.Ε. ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ 8β Τ.Κ. 65403 ΤΗΛ. 2510229911 Σχόλιο στο άρθρο 5: -Αναφέρεται στο κείμενο του υπό διαβούλευση σχεδίου : ΄΄Τα ΣΕΜΕ θεωρούνται βιομηχανικές – βιοτεχνικές εγκαταστάσεις και για τη λειτουργία τους απαιτείται η έκδοση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας αυτών από τις Δ/νσεις Τεχνικών Έργων των οικείων Περιφερειακών Ενοτήτων.΄΄ -Σήμερα τα συνεργεία αυτοκινήτων λαμβάνουν άδεια ίδρυσης και λειτουργία από τις δ/νσεις συγκοινωνιών των οικίων περιφερειών. Διαβάζοντας το εν λόγο σχέδιο διαπιστώνω ότι και τα ΣΕΜΕ δεν διαφέρουν σε τίποτα από τα υπόλοιπα συνεργεία αυτοκινήτων όσον αφορά τις προδιαγραφές, τους όρους και τον τρόπο αδειοδότησης καθώς και κάθε άλλης αναγκαίας συνθήκης για να λάβουν άδεια ίδρυσης και λειτουργίας. -Θεωρώ λοιπόν άστοχο και μη λειτουργικό να μην αξιοποιείται μια υφιστάμενη υπηρεσία με γνώση του αδειοδοτικού αντικειμένου των συνεργείων αυτοκινήτων και να προσπαθούμε εξ' αρχής να δημιουργήσουμε μια νέα υπηρεσία, νέο τμήμα στις Δ/νσεις τεχνικών υπηρεσιών των οικίων περιφερειακών ενοτήτων. ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΙΠΟΤΑ. Είναι παράλογο και χωρίς νόημα, δημιουργεί σύγχυση και πολυδιάσπαση στην οργάνωση και εκτέλεση του συγκεκριμένου αδειοδοτικού έργου. -Σήμερα με την έλλειψη προσωπικού που υπάρχει στις συγκεκριμένες υπηρεσίες καθώς και με την έλλειψη οργάνωσης που παρατηρείται μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει η κίνηση αυτή και σαφώς την ακόμη μεγαλύτερη στην εξυπηρέτηση του πολίτη. -Ούτως η άλλως στο άρθρο 3 του υπό διαβούλευση σχεδίου αναφέρετε ότι για την απόκτηση άδειας επαγγέλματος για την άσκηση του εν λόγω έργου και συγκεκριμένα στις παραγράφους από (δ) έως (η) θα πρέπει να είναι κάτοχος άδειας κάποιας ειδικότητας συνεργείου αυτοκινήτων την οποία λαμβάνει από την δ/νση συγκοινωνιών των οικίων περιφερειών. Σχόλιο στο άρθρο 5: -Στο συγκεκριμένο άρθρο στην παράγραφο 14 αναφέρεται ο αναγκαίος εξοπλισμός του ΣΕΜΕ. Αυτό που δεν λαμβάνεται υπ' όψη είναι ότι στα συγκεκριμένα μηχανήματα απαιτούνται να γίνουν και μηχανουργικές εργασίες. Συχνά γίνονται εργασίες κοπής συγκόλλησης, γεγονός που στον απαραίτητο εξοπλισμό δεν το αναφέρεται και θα δημιουργεί πρόβλημα διότι αφενός είναι αναγκαίες να εκτελούνται και τέτοια φύσης εργασίες (μηχανουργικές π.χ. τόρνος, φρέζα, κοπή, συγκόλληση κλπ.). Προβλήματα θα υπάρχουν και από την κατάταξη του έργου όσον αφορά τον βαθμό της όχλησης, και σαφώς δεν κατηγοριοποιείται ώστε να είναι δυνατό να κρίνεται από τις υπηρεσίες ελέγχου χρήσεων γης και οπωσδήποτε θα υπάρχουν διαφορετικοί περιβαλλοντικοί όροι και προϋποθέσεις σε σχέση μετά συμβατικά συνεργεία οχημάτων. -Επίσης στα εν λόγω συνεργεία ΣΕΜΕ θα εκτελούνται εργασίες που σχετίζονται με τα υδραυλικά συστήματα των μηχανημάτων έργων και απαιτείται ιδιαίτερος εξοπλισμός που δεν αναφέρεται στο συγκεκριμένο υπό διαβούλευση σχέδιο. - Γνωρίζεται ότι τα ανυψωτικά μηχανήματα και ο εξοπλισμός υπό πίεση που πολλά μηχανήματα διαθέτουν αποτελεί στοιχείο ελέγχου και πιστοποίησης από νόμιμα πιστοποιημένους και αδειοδοτημένους φορείς από το Ελληνικό κράτος. Γεγονός και στοιχείο που δεν αναφέρεται στο υπό διαβούλευση σχέδιο. - Σημαντικό που δεν αναφέρετε είναι και το γεγονός της διακρίβωσης των οργάνων ελέγχου των ΣΕΜΕ ώστε οι εργασίες που εκτελούν να μπορούν στην συνέχεια να διαπιστευθούν. Σχόλιο στο άρθρο 6: -Αναφέρεται στο κείμενο του υπό διαβούλευση σχεδίου : ΄΄Η άδεια ίδρυσης των ΣΕΜΕ χορηγείται από τις Δ/νσεις Τεχνικών Έργων των οικείων Περιφερειακών Ενοτήτων΄΄ - Διαβάζοντας την αδειοδοτική ροή διαπιστώνω ότι είναι ακριβώς ίδια ακόμη και η σχετική νομοθεσία που μνημονεύεται με αυτή των συνεργείων αυτοκινήτων χωρίς να υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα που να απαιτείται να υπάρχει άλλη αδειοδοτούσα αρχή πέραν αυτής της Δ/νσης Συγκοινωνιών των οικίων περιφερειακών ενοτήτων. Σχόλιο στα άρθρα 7, 8 και 9: Ομοίως όπως προανέφερα η διαδικασίες της άδειας λειτουργίας και επέκτασης μπορούν και πρέπει να εκτελούνται από την υφιστάμενη αδειοδοτούσα αρχή των δ/νων συγκοινωνιών των οικίων περιφερειακών ενοτήτων Σχόλιο στο άρθρο 10: -Αναφέρεται στο υπό διαβούλευση κείμενο ΄΄Οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης (Δ/νσεις ή Τμήματα Τεχνικών Έργων)΄΄ -Διαφαίνεται η δημιουργία νέου τμήματος εντός της δ/νσης τεχνικών έργων. Δεν έχει νόημα στην σημερινή εποχή η πολυδιάσπαση όταν προσπαθούμε να κάνουμε οικονομία προσωπικού, να είμαστε αποτελεσματικοί, ταχείς. Η έλλειψη αξιοποίησης υφιστάμενων υποδομών με τις αλληλοεπικαλύψεις εργασιών και η πέριξ ανάθεση καθηκόντων από την μία διεύθυνση στην άλλη δημιουργεί δυσλειτουργία και αναποτελεσματικότητα. - Το έργο αυτό είναι αντικείμενο των δ/νσεων συγκοινωνιών των οικίων περιφερειακών ενοτήτων. Σχόλιο στο άρθρο 14: Σήμερα το έργο της άσκησης του αντικειμένου ασκείται από υφιστάμενα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων που έχουν αδειοδοτηθεί και ελέγχονται από τις δ/νσεις συγκοινωνιών των οικίων περιφερειακών ενοτήτων. Επίσης ένα μέρος του έργου αυτού ασκείται και από μηχανουργεία τα οποία έχουν αδειοδοτηθεί και ελέγχονται από τις δ/νσεις ανάπτυξης των οικίων περιφερειακών ενοτήτων. Γενικό σχόλιο: - Δεν αναφέρεται την περίπτωση της συστέγασης της δραστηριότητας ΣΕΜΕ με άλλες. πχ. (Α) Μπορούν στο ίδιο συνεργείο να εκτελούνται και εργασίες συνεργείου αυτοκινήτων ή φορτηγών ή άλλων οχημάτων. (Β) Μπορούν να συνυπάρχουν στον ίδιο χώρο ΣΕΜΕ με μηχανουργείο. Το σχόλιο γίνεται για να τεθούν προϋποθέσεις ποια είναι τα κριτήρια για την συνάσκηση δραστηριότητας σε κτίριο και σε οικόπεδο-γήπεδο. - Επίσης δεν υπάρχει αναφορά για το γεγονός της βαφής οχημάτων. θα μπορούν να εκτελεστούν τέτοιες εργασίες στα ΣΕΜΕ;; Αν όχι που θα εκτελούνται ;; Αν ναι με ποιες προϋποθέσεις;; - Σημαντικός είναι ο καθορισμός της όχλησης και χρήσεων γης για την ίδρυση και λειτουργία ΣΕΜΕ, όπως και ο βαθμός όχλησης και χρήσεων γης σε περίπτωση συνδυασμού δραστηριότητας αν τελικά προκύψει.