• Σχόλιο του χρήστη 'OTE A.E.' | 16 Μαρτίου 2012, 12:32

    Στην παράγραφο 9 προς αποφυγήν παρερμηνειών αναφορικά με τις κατασκευές κεραιών που εξαιρούνται της διαδικασίας αδειοδότησης του άρθρου 30 του ν.4053/2012 ή/και του άρθρου 1 παρ.παρ.2Α του ν.2801/2000, προτείνεται η προσθήκη της ακόλουθης διατύπωσης στην αρχή της παραγράφου : «Με την επιφύλαξη των περιπτώσεων κατασκευών κεραιών για τις οποίες δεν απαιτείται εκπόνηση μελέτης ραδιοκεμποπών,». Στην παράγραφο 12 προτείνεται η διαγραφή της ακόλουθης πρότασης στο τέλος της παραγράφου «εφόσον στην τελευταία αυτή περίπτωση η κατασκευή κεραίας δεν εδράζεται επί του αυθαιρέτου τμήματος του κτιρίου». Θεωρούμε επίσης, ότι είναι αναγκαία η προσθήκη της ακόλουθης διατύπωσης, μετά το τέλος της παραγράφου, καθώς μετά την ψήφιση του Ν. 4014/12 οι πολεοδομικές Υπηρεσίες και η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ θέτουν ως προϋπόθεση τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων ανεξάρτητα εάν επηρεάζουν την κατασκευή κεραίας. «Επιτρέπεται η εγκατάσταση κεραίας σε ακίνητα με Πολεοδομικές παραβάσεις εφόσον οι παραβάσεις δεν αφορούν την ασφάλεια του κτηρίου, η κεραία τοποθετείται σε νόμιμο τμήμα του κτηρίου ή σε τμήμα που έχει ενταχθεί στην διαδικασία «Ρύθμισης αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου» με την καταβολή ειδικού προστίμου διατήρησης και υπό την προϋπόθεση ότι το κτήριο ή το δώμα, επί του οποίου τοποθετείται η κεραία, δεν στερείται πολεοδομικής άδειας.» Στην παράγραφο 13 προτείνεται η προσθήκη στο τέλος της παραγράφου της ακόλουθης διατύπωσης : «Μέχρι την έκδοση της απόφασης αυτής εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 24 Α του ν. 2075/2992 (ΦΕΚ 129 Α΄)», ώστε να μην υπάρχει κενό μέχρι την έκδοση της προβλεπόμενης απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Στην παράγραφο 16 θεωρούμε ότι είναι αναγκαία η ύπαρξη της δίμηνης προθεσμίας εντός της οποίας οι Πολεοδομικές Υπηρεσίες στις οποίες κατατίθενται τα δικαιολογητικά για την έγκριση της τοποθέτησης των εγκατεστημένων κεραιών, υποχρεούνται, να αποφανθούν αιτιολογημένα επί της νομιμότητας και καταλληλότητας αυτών. Για το λόγο αυτό προτείνεται η επαναφορά της σχετικής διατύπωσης του άρθρου 30 παρ.16 του ν.3431/2006 (η οποία και διατηρήθηκε δυνάμει του νέου ν.4053/2012) και η αντικατάσταση της παρ. 16 ως εξής: «Οι Πολεοδομικές Υπηρεσίες, στις οποίες κατατίθε¬νται τα δικαιολογητικά για την έγκριση της τοποθέτη¬σης των εγκατεστημένων κεραιών, υποχρεούνται, εντός δύο μηνών από της υποβολής τους, να αποφανθούν αι¬τιολογημένα επί της νομιμότητας και καταλληλότητας αυτών. Σε περίπτωση άπρακτης παρόδου του ανωτέρω διαστήματος θεωρείται ότι έχει χορηγηθεί η πολεοδομική έγκριση και ο σταθμός δύναται να ηλεκτροδοτηθεί μετά από υποβολή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης προς την ηλεκτρική εταιρεία η οποία θα συνοδεύεται με τον αριθμό πρωτοκόλλου κατάθεσης του φακέλου στην Πολεοδομική Υπηρεσία. Σε περίπτωση αρνητικής απάντησης, ανάκλησης της απάντησης ή άρνησης αποδοχής των δικαιολογητικών από την Πολεοδομική Υπηρεσία, ο κύριος της εγκατάστασης δικαιού¬ται να προσφύγει στον Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος κρίνει επί της ουσιαστικής και τυπικής νο¬μιμότητας των πράξεων της αρμόδιας Πολεοδομικής Υπηρεσίας και εκδίδει ή απορρίπτει οριστικά την αιτού¬μενη έγκριση εντός τριάντα ημερών από την κατάθεση πλήρους φακέλου. Αν ανακληθεί η απάντηση, μέχρι να εκδοθεί η απόφα¬ση επί της προσφυγής δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του π.δ. 267/1998 (ΦΕΚ 195 Α'). Κατά της απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης χωρεί αίτηση ακυρώσεως ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου τριμελούς Διοικητικού Εφετείου σύμ¬φωνα με την περ. 1Θ' του άρθρου 1 του ν. 2944/2001 (ΦΕΚ 222 Α'), η οποία εκδικάζεται εντός ενός μηνός από την ημέρα κατάθεσης της και εκδίδεται απόφαση εντός προθεσμίας δύο μηνών από την εκδίκαση της. Αναβολή της συζητήσεως είναι δυνατή μόνο μία φορά και για σπουδαίο λόγο, ο δε επαναπροσδιορισμός της δίκης δεν δύναται να απέχει περισσότερο από ένα μήνα από την αρχική δικάσιμο, εκτός κι αν υφίσταται περίπτωση συνεκδίκασης περισσότερων προσφυγών. Οι αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου, που εκδίδονται σύμφωνα με τον παρόντα νόμο, προσβάλλονται, με έφεση, ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με τις ισχύ¬ουσες διατάξεις. Η έφεση εκδικάζεται εντός τριμήνου από την ημερομηνία κατάθεσης της”. Στην παράγραφο 17 στοιχείο Α προτείνεται η προσθήκη της ακόλουθης διατύπωσης, με την οποία επιχειρείται η επίλυση του προβλήματος της δευτερογενούς αδειοδότησης του δικτύου: “Σε περίπτωση τροποποίησης υφιστάμενης κατασκευής κεραίας η οποία δεν διαθέτει άδεια από την ΕΕΤΤ, η άδεια θα εκδίδεται σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο που ίσχυε πριν από τη θέση σε ισχύ του Ν. 4053/12, ταυτόχρονα με τη άδεια του υφιστάμενου σταθμού. Στην περίπτωση αυτή το σύνολο της εγκατάστασης εμπίπτει διατάξεις του άρθρου 31 του νόμου 4053/2012, υπό την προϋπόθεση ότι για τις νέες εγκαταστάσεις έχει εκδοθεί νέα γνωμάτευση από την ΕΕΑΕ. και έχει υποβληθεί στην ΕΕΤΤ.” «Σε περίπτωση τροποποίησης υφιστάμενης κατασκευής κεραίας η οποία διαθέτει άδεια από την ΕΕΤΤ, η άδεια θα εκδίδεται με την διαδικασία της παραγράφου 13 του άρθρου 29 ν.4053/2012.» Στην παράγραφο 22 εδάφιο β προτείνεται η προσθήκη προθεσμίας για την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης, με την προσθήκη της διατύπωσης «εντός έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος», μετά την υφιστάμενη διατύπωση «μετά από γνώμη της Ε.Ε.Τ.Τ.»