• Η πρόσφατη απόφαση απελευθέρωσης της αγοράς Ταχυδρομικών Υπηρεσιών δεν επιτυγχάνει το στόχο της απελευθέρωσης ο οποίος είναι ο ανταγωνισμός για καλλίτερες και οικονομικότερες υπηρεσίες. Τα ΕΛΤΑ ένας κατ΄εξοχήν αντιπαραγωγικός οργανισμός θα δεσπόζει πάλι στην ταχυδρομική αγορά αφού θα μπορεί να επιδοτεί την ανοργανωσιά του από τους ανταγωνιστές του. Ειδικότερα: • Όλοι οι πάροχοι πρέπει να συμμετάσχουν ισότιμα, συμπεριλαμβανομένων των ΕΛΤΑ στο ΚΚΚΤΥ. • Το όριο 10% είναι απαράδεκτο καθότι: α) είναι υπερβολικά υψηλό αφού ουδεμία επιχείρηση του χώρου πραγματοποιεί τόσο υψηλό περιθώριο (ούτε καν το ένα τέταρτο αυτού κατά μέσο όρο), β) δεν έχει λογική υπόσταση, εκτός εάν στόχος είναι να παραμείνει ο ΕΛΤΑ ο μοναδικός πάροχος, γ) είναι μεροληπτικό κατά των άλλων παρόχων και υπέρ του ΕΛΤΑ, αφού ο ΕΛΤΑ θα καταβάλει 0.5% ενώ οι άλλοι μέχρι 10%, που είναι 20 φορές πιο πολύ από τον ΕΛΤΑ! • Δεδομένου ότι ισχύει η απαλλαγή ΕΛΤΑ από το ΦΠΑ για σχεδόν τα δύο τρίτα της αγοράς, σημαίνει ότι ανταγωνισμός μπορεί να υπάρξει μόνο για το ένα τρίτο της αγοράς. Εάν σε αυτό το ένα τρίτο της αγοράς επιβληθεί και ποσοστό συνεισφοράς άνω των 0.5% (πόσο μάλλον 10%), τότε δεν θα υπάρχει επιχειρηματικό όφελος για να εισέλθουν άλλοι πάροχοι στην αγορά. • Εάν πράγματι υπάρχει πραγματική βούληση για άνοιγμα της αγοράς, τότε θα πρέπει να δοθούν κίνητρα σε νέες επιχειρήσεις να εισέλθουν στην αγορά, οι οποίες θα έχουν και σημαντικά κόστη για να στήσουν μια νέα επιχείρηση (ή νέο παράρτημα) για να εισέλθουν σε μια νέα για αυτούς αγορά. Αντί λοιπόν να επιδοτείται η νέα επιχείρηση, επιδοτείται αυτή που έχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά. • Η συνεισφορά των άλλων παρόχων δεν μπορεί να υπερβεί το 0,5%, λόγω του μεγέθους του σε σχέση με τον ΕΛΤΑ αλλά, όπως αναφέρεται πιο πάνω, το ΚΚΚΤΥ πρέπει να απορροφάται από αυτούς που το δημιουργούν. • Η αγορά απαιτεί πραγματική απελευθέρωση υπηρεσιών και τιμών. Απαιτεί να δει αυτό που συνέβη με τον ΟΤΕ όπου τα τιμολόγια των τηλεφωνικών τελών αντί να ανεβαίνουν, όπως συνέβαινε πριν την απελευθέρωση, κατεβαίνουν εδώ και είκοσι χρόνια. Αυτή είναι μία επίπονη διαδικασία η οποία πρέπει να γίνει εάν θέλουμε να αναπτυχθεί η αγορά των πωλήσεων από απόσταση ιδιαιτέρως οι πωλήσεις διαδικτύου.