• Σχόλιο του χρήστη 'SPEEDEX S.A.' | 1 Οκτωβρίου 2012, 11:45

    Α. Κατ’ αρχήν, σημαντικό εμπόδιο στην απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς αποτελεί η ύπαρξη του θέματος του ΦΠΑ. Ως γνωστόν, ο ΦΠΚΥ δεν υπόκειται σε ΦΠΑ ενώ οι υπόλοιποι πάροχοι υποχρεούνται να επιβαρύνουν τις υπηρεσίες τους με ΦΠΑ 23% σήμερα. Οι μεγαλύτεροι χρήστες της ΚΥ είναι σήμερα οι δημόσιες υπηρεσίες, οι δημόσιοι ασφαλιστικοί φορείς, οι Τράπεζες και οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες για τους οποίους ο επιβαλλόμενος ΦΠΑ 23% αποτελεί επιπλέον κόστος διότι δεν εκπίπτει από εισπραττόμενο ΦΠΑ εσοδων. Επομένως, οι υπόλοιποι πάροχοι δεν δύνανται να παρέχουν ανταγωνιστικές τιμές λόγω αυτής της στρέβλωσης της αγοράς, εμπόδιο το οποίο πρέπει άμεσα να αρθεί. Β. Είμαστε αντίθετοι με την συνεισφορά των ιδιωτικών παρόχων στην λειτουργία του ΦΠΚΥ. Η παροχή της Καθολικής Υπηρεσίας αποτελεί ένα κοινωνικό αγαθό την προσφορά του οποίου σε όλους τους Ελληνες πολίτες αποφασίζει η Πολιτεία. Επομένως η ίδια η Πολιτεία είναι υποχρεωμένη να αναλάβει και το κόστος αυτής της κοινωνικής παροχής. Ανάλογο παράδειγμα αποτελεί η ακτοπλοϊκή και αεροπορική σύνδεση των ακριτικών νησιών, των οποίων την επιδότηση αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου το Κράτος. Γ. Παρά ταύτα, σε περίπτωση που κριθεί υποχρεωτική η συνεισφορά των ιδιωτικών παρόχων στην λειτουργία του ΦΠΚΥ, έχουμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα: 1. Η συνεισφορά των ιδιωτικών παρόχων πρεπει να είναι προϋπολογιστέα και σε ποσοστό που δεν θα καθιστά την δραστηριοποίηση ανέφικτη. Συγκεκριμένα το ποσοστό πρέπει να είναι εξαρχής ορισμένο και να μην υπερβαίνει το 0.5%. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η επιβάρυνση αυτή έρχεται να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα υποχρεωτική καταβολή ετησίου τέλους υπέρ ΕΕΤΤ της τάξεως του 0.5% επι του κύκλου εργασιών. Το ανώτερο ποσοστό της τάξεως του 10% που προβλέπει το σχέδιο της ΚΥΑ είναι απαγορευτικό για την δραστηριοποίηση οποιασδήποτε άλλης επιχείρησης και θα λειτουργήσει ως ανυπέρβλητο εμπόδιο για την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς. Αξίζει να επισημάνουμε ότι δεν υπάρχει σήμερα επιχείρηση του ταχυδρομικού τομέα που να επιτυγχάνει καθαρό κέρδος της τάξεως του 10%. 2. Για την διευκόλυνση της δυνατότητας δραστηριοποίησης επιχειρήσεων στον τομέα της ΚΥ, θα πρέπει να μην υπόκειται σε οποιοδήποτε συντελεστή συνεισφοράς ενας αρχικός κύκλος εργασιών της τάξης των 2.000.000 ευρώ. Αυτό θα επιτρέψει την είσοδο περισσότερων επιχειρήσεων και θα διευκολύνει την λειτουργία μιας απελευθερωμένης αγοράς. Ας μην ξεχνάμε ότι η είσοδος νέων παικτών σε μια μονοπωλιακή μέχρι σήμερα αγορά αποτελεί ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα. 3. Ο όρος Αστική Διανομή δεν πρέπει να περιορισθεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά ως τέτοια θα πρέπει να νοείται η διανομή σε πόλεις άνω των 50.000 κατοίκων.