• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Παπαδοπούλου' | 1 Οκτωβρίου 2012, 12:39

    1. Παρότι στην παράγραφο 3 προβλέπεται η δυνατότητα χρηματοδότησης από τον Κρατικό Προϋπολογισμό δεν περιγράφεται καθόλου η διαδικασία κάλυψης από αυτόν και δεν τίθεται κανένα όριο στη δυνατότητα μεταφοράς του ελλείμματος στο επόμενο έτος. Έτσι π.χ. εφόσον είναι σαφές ότι και το επόμενο έτος θα προκύψει έλλειμμα τότε θα πρέπει η κάλυψη από τον προϋπολογισμό να είναι άμεση, διότι διαφορετικά δεν έχουμε ουσιαστική αποζημίωση για την παροχή ΚΥ. Θα μπορούσε ακόμη να προβλεφθεί ότι εφόσον προκύπτει υποχρέωση καταβολής από τον κρατικό προϋπολογισμό (π.χ. δύο συνεχόμενα ελλειμματικά έτη) είναι δυνατός ο συμψηφισμός με υφιστάμενες υποχρεώσεις του φορέα ΚΥ προς το Δημόσιο. Η επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση μη καταβολής ή μερικής καταβολής στον λογαρισμο, όπως προβλέπονται στις παρ. 6 και 7 του άρθρου 3 και στην παρ. 4 της ΚΥΑ δεν αντιμετωπίζει το πραγματικό ζήτημα πως καλύπτεται σε αυτές τις περιπτώσεις το έλλειμα που δημιουργείται στον λογαρισμό και ποιος εν τέλει επιβαρύνεται το κόστος αυτό. Έτσι θα μπορούσε ενδεικτικά να προβλεφθεί ότι εφόσον δεν καταστεί δυνατή η είσπραξη (για οποιαδήποτε αιτία) εντός συγκεκριμένου χρόνου το κόστος επιμερίζεται συμμέτρως σε όλους τους υπόχρεους, ή ότι καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό και εάν καταστεί η είσπραξη έστω και μερικώς δυνατή σε μεταγγενέστερο χρόνο τα χρήματα αποδίδονται στους δικαιούχους. Μία άλλη λύση θα ήταν στον ειδικό λογαρισμό να κρατείται ένα μικρό αποθεματικό για τέτοιες περιπτώσεις το οποίο όμως θα πρέπει να επιστρέφεται σε περίπτωση μη επέλευσης του κινδύνου.