• Σχόλιο του χρήστη 'ACS AEE' | 1 Οκτωβρίου 2012, 19:40

    Σχόλια της ACS ΑΕΕ στο πλαίσιο της Δημόσιας Διαβούλευσης 19/9/12 επί του Σχεδίου ΚΥΑ για τον «Καθορισμό μεθοδολογίας του τρόπου επιμερισμού του μέρους του καθαρού κόστους παροχής της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας (ΚΚΚΤΥ) που επιβαρύνει τους φορείς παροχής ταχυδρομικής υπηρεσίας» ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΣΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΕΝΟΤΗΤΑ Γ 6. Σχετικά με το άνω όριο 10% που αναφέρεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 4 για τη συμμετοχή των άλλων Παρόχων στον επιμερισμό του ΚΚΚΤΥ, επισημαίνεται ότι αυτό το επίπεδο ενδεχόμενης συνεισφοράς στο ΚΚΚΤΥ είναι καθοριστικά απαγορευτικό για την είσοδο των άλλων Παρόχων στην αγορά παροχής ΚΥ, όπως επιβεβαιώνεται πιο κάτω. Κατά συνέπεια, η ΚΥΑ αντιβαίνει στο πνεύμα και ουσία της Οδηγίας 2008/6/ΕΚ για πλήρες άνοιγμα των αγορών και προστασία του υγιούς ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα, το όριο 10% επί του κύκλου εργασιών αντιστοιχεί με ένα περιθώριο κέρδους (κέρδη προ φόρων δια έσοδα) 10%. Απ’ ότι γνωρίζουμε, το μέσο περιθώριο κέρδους των φορέων ταχυδρομικών υπηρεσιών στην Ευρώπη είναι περίπου 2% - 4%, ενώ το ανώτατο περιθώριο κέρδους στην Ευρώπη το 2011 ήταν 10%, το οποίο πραγματοποίησε μόνο ένας φορέας (τα Βελγικά Ταχυδρομεία υπό καθεστώς μονοπωλίου). Το δε περιθώριο κέρδους των ΕΛΤΑ τα τελευταία 5 έτη ήταν κατά μέσο όρο 0,82% (το 2011 ήταν 0.5%, το 2010 ήταν 0,6%, το 2009 είχε ζημία – δεν συνυπολογίζεται, το 2008 ήταν 0,7% και το 2007 ήταν 1,5%). Η μέγιστη συνεισφορά των άλλων Παρόχων στο ΚΚΚΤΥ δεν μπορεί να υπερβαίνει ιδιαίτερα το 0,5% των εσόδων τους από την παροχή ΚΥ δεδομένου ότι, εάν στην Ελλάδα ένα επιτυχημένος ταχ. πάροχος καταφέρει εν μέσω των δυσμενών συγκυριών να πραγματοποιήσει έστω και 2% περιθώριο κέρδους στην ΚΥ, τότε εάν καταβάλλει συνεισφορά ακόμη και 1% επί των εσόδων ΚΥ, αυτή η συνεισφορά θα αντιστοιχεί με το 50% του περιθωρίου κέρδους στην ΚΥ - και αυτό επί πλέον των ετήσιων τελών προς ΕΕΤΤ και του σχετικού φόρου εισοδήματος. Μια συνεισφορά του ύψους 50% του περιθωρίου κέρδους των άλλων Παρόχων είναι άκρως απαγορευτική για να «αξίζει τον κόπο» για αυτούς να λειτουργούν στην αγορά παροχής ΚΥ. Επειδή στην Ελλάδα δεν προβλέπεται ότι τα περιθώρια κέρδους από την παροχή ΚΥ θα είναι υψηλά, σε καμία περίπτωση η συνεισφορά δεν μπορεί να υπερβεί ιδιαίτερα το 0,5% των εσόδων των άλλων Παρόχων από την παροχή ΚΥ. Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη ότι το περιθώριο κέρδους των ΕΛΤΑ είναι μικρότερο 50.000 κατοίκους). 6. Επισημαίνεται ότι για τον όρο “Γεωγραφική κατανομή των υπηρεσιών”, το σχετικό κριτήριο πρέπει να είναι το ποσοστό της Γεωγραφικής κατανομής των διευθύνσεων παράδοσης των αποστολών.