• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΤΕ Α.Ε' | 7 Απριλίου 2014, 10:26

    Εκ μέρους ΟΤΕ, υποβάλλουμε τα ακόλουθα σχόλια για το άρθρο 54: Ο ΟΤΕ καλωσορίζει την παρουσίαση τροποποιήσεων διατάξεων του άρθρου 30 του ν.4070/2012 που έχουν ως στόχο να απλουστεύσουν και να επιταχύνουν τις διαδικασίες αδειοδότησης των κεραιών. Ο ΟΤΕ θεωρεί ότι οι διατάξεις στις προτεινόμενες παραγράφους 2, 3, 4, 5, 6 και 7 του άρθρου επιλύουν πρακτικά προβλήματα που έχουν προκύψει από την μέχρι τώρα εφαρμογή της νομοθεσίας και ως εκ τούτου είναι απολύτως αναγκαίες και επείγουσες. Η μόνη επισήμανση που έχουμε ως προς τις ανωτέρω παραγράφους, αφορά στην παρ. 3, και δη στο τελευταίο εδάφιο, όπου για λόγους σαφήνειας προτείνουμε μετά τη φράση «η ανωτέρω προθεσμία των είκοσι (20) ημερών» να προστεθεί η φράση «για την κατάθεση διορθωμένης μελέτης». Δηλαδή το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου να διαμορφωθεί ως εξής: «Σε περίπτωση που παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία των είκοσι (20) ημερών για την κατάθεση διορθωμένης μελέτης, ο κάτοχος της κατασκευής κεραίας προβαίνει σε άμεση διακοπή λειτουργίας του υπαίτιου σταθμού και γνωστοποίησή της στην ΕΕΤΤ». Όσον αφορά στην παράγραφο 1, τα σχόλιά μας έχουν ως εξής: Με την επιχειρούμενη τροποποίηση αυξάνεται το ετήσιο τέλος για την εγκατάσταση και λειτουργία κάθε κατασκευής κεραίας ως προς την τήρηση των ορίων ακτινοβολίας από 200 σε 220 Ευρώ (αύξηση κατά 10%). Ακόμη, με την προσθήκη του δεύτερου εδαφίου, αφενός προβλέπεται δυνατότητα περαιτέρω αναπροσαρμογής του τέλους, αφετέρου δυνατότητα μέρους των εσόδων να διατίθεται σε Δήμους ή άλλους εμπλεκόμενους φορείς για την κάλυψη πάσης φύσης εξόδων σχετικών με το Παρατηρητήριο. Η εταιρεία μας θεωρεί ότι το υπάρχον ετήσιο τέλος των 200 Ευρώ ανά κεραία είναι ήδη ιδιαιτέρως υψηλό και λαμβάνοντας υπόψη τόσο τον μεγάλο αριθμό κεραιών (περίπου 10.000 σήμερα), όσο και την οικονομική συγκυρία, είναι απολύτως επαρκές για τον λόγο που θεσμοθετήθηκε. Υπενθυμίζουμε ότι αυτό το τέλος που προκαταβάλλουν οι πάροχοι αφορά αποκλειστικά σε μετρήσεις ακτινοβολίας και είναι επιπλέον των λοιπών τελών για συχνότητες, αριθμούς, λειτουργία δικτύων και υπηρεσιών που καταβάλλουν οι πάροχοι. Σε κάθε περίπτωση, το κόστος λειτουργίας του Παρατηρητηρίου δεν πρέπει να μετακυλήσει στους παρόχους μέσω πρόσθετων τελών ή περαιτέρω αύξησης των υφιστάμενων τελών, καθότι ενδέχεται να δημιουργηθούν αμφιβολίες ως προς την ανεξαρτησία και αντικειμενικότητά του. Περαιτέρω, οποιαδήποτε συζήτηση / πρόβλεψη περί μελλοντικών εξόδων του Παρατηρητηρίου είναι εξαιρετικά πρώιμη, λαμβάνοντας υπόψη ότι η σχετική Σύμβαση για την ανάπτυξη του Παρατηρητηρίου ακόμη δεν έχει ακόμη υπογραφεί (προβλέπεται χρόνος υλοποίησης 22 μήνες), ενώ στο πλαίσιο αυτής έχουν εξασφαλιστεί 4.748.611,60 € μέσω της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Για τους λόγους αυτούς, η εταιρεία μας αντιτίθεται τόσο στην αύξηση του τέλους, όσο και στη δυνατότητα αναπροσαρμογής αυτού με «ανοιχτή» νομοθετική εξουσιοδότηση για έκδοση κοινής Απόφασης. Τέλος, δεν κατανοούμε γιατί χρειάζεται να θεσμοθετηθεί με νόμο, ειδικά η δυνατότητα χρηματοδότησης των Δήμων (π.χ. για έξοδα ασφαλούς στάθμευσης των οχημάτων μέτρησης!), ή έστω γενικότερα φορέων, όταν δεν εμπλέκονται άμεσα στη διαδικασία μετρήσεων του Δικτύου, ενδέχεται να επιβαρύνουν αδικαιολόγητα τα έξοδα του Παρατηρητηρίου, ακόμη και να προβάλουν απαιτήσεις / προϋποθέσεις κατά τη διενέργεια των μετρήσεων. Συνεπώς, η εταιρεία μας θεωρεί ότι όλη η παράγραφος 1 πρέπει να διαγραφεί.