• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΤΕ Α.Ε.' | 10 Φεβρουαρίου 2015, 09:53

    Εκ μέρους του ΟΤΕ, σας υποβάλλουμε τις απόψεις μας: Άρθρο 3-Υπόχρεοι υποβολής στοιχείων Παράγραφος 5 Η Οδηγία 2014/61/ΕΕ (που θα πρέπει να μεταφερθεί στο εθνικό δίκαιο των κρατών-μελών το αργότερο έως την 1η Ιανουαρίου 2016) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 15ης Μαΐου 2014, για μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών μέσω της κοινής χρήσης υποδομών, προβλέπει τη δημιουργία ενός ενιαίου σημείου επαφής και πληροφόρησης για τα δίκτυα υποδομών της χώρας, στα οποία συμπεριλαμβάνονται οι υποδομές και άλλων φορέων εκμετάλλευσης δικτύων πέραν της αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών, όπως δίκτυα φυσικού αερίου, ενέργειας, ύδρευσης. Τα μέτρα που θεσπίζει η Οδηγία 2014/61/ΕΚ αφορούν: την παροχή πρόσβασης σε υλικές υποδομές στους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών από φορείς εκμετάλλευσης δικτύου. Με τον όρο «φορέας εκμετάλλευσης δικτύου» η οδηγία αναφέρει ρητά ότι αφορά όχι μόνο τις επιχειρήσεις που παρέχουν δημόσια δίκτυα επικοινωνιών, αλλά και τις επιχειρήσεις υπηρεσιών φυσικού αερίου, ηλεκτρικής ενέργειας, θέρμανσης, ύδρευσης και μεταφορικών υπηρεσιών, το συντονισμό των τεχνικών έργων, τη βελτίωση της διαδικασίας αδειοδότησης ώστε μέσω ενός ενιαίου σημείου πληροφόρησης να παρέχονται πληροφορίες και αιτήσεις χορήγησης των αναγκαίων αδειών για τεχνικά έργα, Στην Οδηγία αναφέρεται ως «υλική υποδομή» το στοιχείο δικτύου το οποίο προορίζεται να δεχθεί άλλα στοιχεία δικτύου, αναφέροντας διαφόρους τύπους υποδομών (π.χ. σωληνώσεις, ιστούς κλπ). Σε κάθε περίπτωση όμως, καθώς η υποχρέωση παροχής πρόσβασης αφορά την εγκατάσταση υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, εάν υπάρχουν υλικές υποδομές που δεν θεωρούνται τεχνικά κατάλληλες για την εγκατάσταση υψίρρυθμων δικτύων αυτές οι υποδομές θα πρέπει να εξαιρεθούν. Οι ελάχιστες πληροφορίες που πρέπει να είναι διαθέσιμες μέσω ενός ενιαίου σημείου πληροφόρησης προκειμένου να αιτηθεί κάθε επιχείρηση πρόσβαση σε υλική υποδομή είναι: τοποθεσία και όδευση, είδος και τρέχουσα χρήση της υποδομής και σημείο επαφής. Τα στοιχεία αυτά πρέπει να είναι διαθέσιμα από τους φορείς του δημόσιου τομέα που λόγω των καθηκόντων τους διαθέτουν σε ηλεκτρονική μορφή τα στοιχεία αυτά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η οδηγία αναφέρει ότι δεν επιβάλλει στα κράτη μέλη νέες υποχρεώσεις χαρτογράφησης, αλλά προβλέπει ότι στην περίπτωση που υπάρχουν οι πληροφορίες σε ηλεκτρονική μορφή μπορούν να διατίθενται μέσω υπερσυνδέσμων στο ενιαίο σημείο πληροφόρησης. Ακόμα, αναφέρει ότι εάν δεν υπάρχουν οι πληροφορίες αυτές διαθέσιμες, τότε τα κράτη μέλη απαιτούν από τους φορείς εκμετάλλευσης δικτύου να επιτρέπουν την πρόσβαση στις πληροφορίες αυτές μετά από ειδική γραπτή αίτηση της επιχείρησης και η πρόσβαση στις πληροφορίες χορηγείται εντός διμήνου από την ημερομηνία παραλαβής της γραπτής αίτησης. Ο ΟΤΕ θεωρεί ότι για να συνάδει το παρόν άρθρο με το πνεύμα της οδηγίας, πρέπει να συμπεριληφθούν οι φορείς του δημοσίου τομέα που εγκαθιστούν/λειτουργούν πάσης φύσεως δίκτυα υποδομών, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών παραγωγής, μεταφοράς ή διανομής και υπηρεσιών μεταφοράς, καθώς πληροφορίες από όλα τα δίκτυα υποδομών είναι απαραίτητες για τον συντονισμό των εργασιών των εταιριών/εργολάβων ώστε να μην επιφέρονται καταστροφές των δικτύων. Συνεπώς προτείνεται η ακόλουθη τροποποίηση: «Οι φορείς του δημοσίου τομέα που εγκαθιστούν/λειτουργούν πάσης φύσεως δίκτυα υποδομών, με σκοπό την παροχή: Α. υπηρεσιών παραγωγής, μεταφοράς ή διανομής: I. Φυσικού Αερίου II. Ηλεκτρικής Ενέργειας III. Θέρμανσης IV. Ύδρευσης, συμπεριλαμβανομένης και της αποχέτευσης ή της επεξεργασίας αποβλήτων και λυμάτων, Β. υπηρεσιών μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων σιδηροδρόμων, δρόμων, λιμανιών και αεροδρομίων.»