• Σχόλιο του χρήστη 'Άρης Ζωγράφος' | 5 Αυγούστου 2010, 10:26

    Είναι πολύ ενδιαφέρον να ανατρέξει κάποιος , στην σύνθεση αυτών των επιτροπών, που κάθε κυβέρνηση δημιουργεί, και να αποτιμήσει το έργο τους. Είναι απογοήτευση…! Όταν ο ποιο ευαίσθητος παράγοντας, ο άνθρωπος, παραμένει για όλους τους «γνώστες» του αντικειμένου, κενό γράμμα και στατιστική οντότητα, είναι καταδικασμένες να αποτύχουν. Γιατί η ενασχόληση με τον άνθρωπο, όχι μονον σαν οδηγό αλλά σαν μέλος της κοινωνίας της κυκλοφορίας, χρειάζεται γνώση του αντικειμένου, δουλειά, επιστημονική επάρκεια, γερό στομάχι, αλλά προπάντων μεράκι…! Ποιος έχει ασχοληθεί ουσιαστικά με το πώς γίνεται κανείς οδηγός, μέσα από ποιες εμπειρίες, μέσα σε ποιο νομοθετικό πλαίσιο, με τι μέσα, από ποιους ανθρώπους και το κυριότερο: πως επιβιώνει στο σημερινό οδηγητικό περιβάλλον; Γνωρίζετε όλοι την απάντηση: ΚΑΝΕΙΣ! Η σχέση αλληλεπίδρασης που υπάρχει ανάμεσα στον άνθρωπο, τη μηχανή και την κινητικότητα, είναι πολύπλοκη, απέχει χιλιόμετρα από την επιθυμητή και παραμένει όνειρο θερινής νυκτός, για την ιδανική…! Για τον απλούστατο λόγο: ότι η κινητικότητα που αναπτύσσεται κατά την αλληλεπίδραση του ατόμου με την μηχανή, διαφέρει, αλλάζει και καλλιεργείται ανάλογα με τον πολιτισμό, την ηθική, τα θέλω του ατόμου, αλλά προπάντων από την εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης, στο επικείμενο συνέδριότης θέλει να αναδείξει όλα αυτά τα ζητήματα που κραυγάζουν για λύση! Οι Θέσεις των εκπαιδευτών οδήγησης για την σύγχρονη κινητικότητα στην Ελλάδα. Μερικά από τα θέματα που θα αναπτύξουμε, θα επεξεργαστούμε και θα αναδείξουμε στο συνέδριό μας, είναι σύγχρονα ζητήματα της αυτοκίνησης, και τις κινητικότητας όπως: 1. Το επίπεδο της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα και οι Εκπαιδευτές Οδήγησης. 2. Οι χρήστες των οδοστρωμάτων και το επίπεδο εκπαίδευσης 3. Ο Αναψηλαφισμός των τροχαίων ατυχημάτων σε σχέση με το σύστημα της Ο.Α. από την πλευρά του χρήστη. 4. Η κυκλοφοριακή Αγωγή σε όλα τα στάδια εκπαίδευσης. Η ενσωμάτωσή της στην εκπαιδευτική διαδικασία και οι εκπαιδευτές. 5. Τα Παιδιά και η οδική ασφάλεια. Τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα. Κάθε χρόνο, περισσότερα από 1.100 παιδιά κάτω των 15 ετών σκοτώνονται στους ευρωπαϊκούς δρόμους και 100.000 τραυματίζονται. 6. Οι Πεζοί. Αν και το περπάτημα είναι πολύ ευεργετικό για την υγεία και το περιβάλλον - και κατάλληλο για ηλικιωμένους και παιδιά - οι πεζοί κινδυνεύουν από ατυχήματα πολύ περισσότερο από τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου. 7. Οι Νέοι Οδηγοί και τα στάδια ωρίμανσης. Οι Νέοι οδηγοί κινδυνεύουν περισσότερο. Το ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων στους οδηγούς ηλικίας 15-24 ετών είναι διπλάσιο απ’ ό,τι στους πιο έμπειρους οδηγούς. Και ο κίνδυνος δεν αφορά μόνον τους ίδιους: για κάθε νεαρό οδηγό που σκοτώνεται σε σύγκρουση, βρίσκουν τον θάνατο και άλλα 1,3 άτομα κατά μέσο όρο. 8. Οι ποδηλάτες και η συμπεριφορά με τους άλλους χρήστες.Η οικολογική κινητικότητα εμπεριέχει κινδύνους και απαιτεί εκπαίδευση. 9. Η Διάσπαση της προσοχής Οι οδηγοί πρέπει να έχουν διαρκώς συγκεντρωμένη την προσοχή τους στον δρόμο. Όχι μόνον για τη δική τους ασφάλεια, αλλά και για την ασφάλεια των επιβατών τους και των άλλων χρηστών του οδικού δικτύου. 10. Ο οικολογικός τρόπος οδήγησης (Eco Driving) 11. Το αλκοόλ και η οδήγηση. 12. Η Άδεια οδήγησης. Περί τα 300 εκατομμύρια άτομα στην ΕΕ έχουν άδεια οδήγησης. Η ΕΕ επιδιώκει να καθιερώσει έναν ενιαίο τύπο αδείας και ενιαίες προϋποθέσεις απόκτησης άδειας. Εδώ στην Ελλάδα χρειαζόμαστε βασικές αναδιαρθρώσεις. 13. Η Εκπαίδευση Εκπαιδευτών.Το περίγραμμα ήταν ένα σκαλί! Oι εκπαιδευτές και οι εξεταστές, αλλά και όσοι ασχολούνται με την κυκλοφορία και την οδική ασφάλεια, πρέπει να έχουν Πανεπιστημιακή εκπαίδευση μέσα από ένα τμήμα που θα παράγει τις ειδικότητες που έχει σήμερα ανάγκη η χώρα. 14. Η Δια βίου κατάρτιση των Εκπαιδευτών 15. Η Μοντελοποίηση της εκπαίδευσης. 16. Οι Εξετάσεις και εξεταστές κριτήρια επιλογής, ηλεκτρονικός κωδικός εξεταστή, σώμα και εξετάσεις εξεταστών, δια βίου κατάρτιση και επανεξέταση. 17. Η Εκπαίδευση οδηγώνΓια να πάρουν άδεια οδήγησης, ορισμένες κατηγορίες οδηγών πρέπει να κάνουν επιπλέον μαθήματα πέραν των βασικών. Για παράδειγμα, οι επαγγελματίες οδηγοί στην ΕΕ πρέπει να έχουν ειδική κατάρτιση. Πολλοί δε κατ’ επανάληψη παραβάτες καλούνται να εγγραφούν σε προγράμματα επανεκπαίδευσης προκειμένου να βελτιώσουν τη συμπεριφορά τους όταν οδηγούν. 18. Η σύγχρονή τεχνολογία και οι απαιτούμενες οδηγητικές τεχνικές 19. Η επιθετικότητα κατά την Οδήγηση. 20. Η Νεανική Παραβατικότητα. 21. Το ΣΕΣΟ. Διαμόρφωση νομοθεσίας και προοπτικής μείωσης βαθμών ποινής μέσα από την εκπαίδευση. 22. Η Επιβολή του νόμου με άξονα την αποτροπή. Η επιβολή της τήρησης του κώδικα οδικής κυκλοφορίας είναι απαραίτητη όχι μόνον για να τιμωρούνται οι παραβάσεις, αλλά και για να αποτρέπεται η προβατική συμπεριφορά και να ενθαρρύνεται η υπεύθυνη οδήγηση. 23. Η Υπερβολική ταχύτητα Η υπερβολική ταχύτητα - ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα στον τομέα της οδικής ασφάλειας - αυξάνει σε μεγάλο βαθμό τον κίνδυνο ατυχήματος. Η υπερβολική ταχύτητα αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στο 30% περίπου των τροχαίων ατυχημάτων. 24. Οι ηλικιωμένοι οδηγοί. (Είσαι σε θέση να οδηγήσεις; )Η έκδοση άδειας οδήγησης στην Ευρώπη συνδέεται με συγκεκριμένες προϋποθέσεις σωματικής και πνευματικής υγείας, οι οποίες όμως διαφέρουν μεταξύ των κρατών μελών. Αυτό θα αλλάξει το 2013, με τη νέα νομοθεσία για την ενιαία ευρωπαϊκή άδεια οδήγησης. 25. Οι Επαγγελματίες οδηγοί Η κόπωση και η υπερβολική ταχύτητα αποτελούν τις συνηθέστερες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων από οδηγούς φορτηγών, πούλμαν και οχημάτων επιχειρήσεων. Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτων από εργατικά ατυχήματα στις βιομηχανικές χώρες. 26. Τα ΠΕΙ. Διαστάσεις και πρακτικές σε σχέση με την εκπαίδευση 27. Η διαδικασία Πιστοποίησης Σχολών και ΚΕΘΕΥΟ μέσα από διαδικασίες συμμετοχής και της ομοσπονδίας. Επισημαίνουμε ότι οι θέσεις είναι ανοιχτές για καινούργιες πτυχές της κυκλοφορίας που θα αναδείξουν τα Προσυνέδρια που θα πραγματοποιήσουμε ανά Νομό. Τα αποτελέσματα είναι ανοιχτά σε όλη την κοινωνία ΚΑΙ στην Επιτροπή άν θέλει να τα χρησιμοποιήσει...!