• Σχόλιο του χρήστη 'Cyta Ελλάδος' | 27 Μαΐου 2016, 10:36

    Άρθρο 11 – Τροποποιούμενες και καταργούμενες διατάξεις Σελ. 20, Παρ. 11.1.γ.3 Αναφορικά με τις Συμβάσεις Παραχώρησης, θα πρέπει να προστεθεί ότι οι Παραχωρησιούχοι θα πρέπει να περιλαμβάνουν στις μελέτες τους τα δίκτυα που βρίσκονται εντός της περιοχής παρέμβασης και να αναλαμβάνουν το κόστος μετατόπισης και επανεγκατάστασης αυτών, εφόσον απαιτηθεί. Σελ. 25 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Χ – Διαδικασία χορήγησης Δικαιωμάτων Διέλευσης ΑΡΘΡΟ 1 – Αντικείμενο Η διαδικασία, όπως περιγράφεται στο νομοσχέδιο αφορά έργα μεγάλης έκτασης, για τα οποία ενδέχεται να υπάρχει ενδιαφέρον από πολλούς φορείς εκμετάλλευσης δικτύου για ανάπτυξη παράλληλων υποδομών. Αντίθετα, είναι πολύ χρονοβόρα και περίπλοκη για έργα μικρής έκτασης, όπως π.χ. για έργα σύνδεσης επιχειρηματικών πελατών σε υφιστάμενο δίκτυο. Η παράγραφος (28) της 2014/61 προβλέπει ακόμα και την «…εξαίρεση ορισμένων κατηγοριών μικρών ή τυποποιημένων τεχνικών έργων από την έκδοση άδειας». Εισηγούμαστε, σε εφαρμογή του ανωτέρω , να εξαιρούνται από την ανάγκη έκδοσης άδειας έργα όπου η εκσκαφή είναι μικρότερη των 500 μέτρων, ενώ να απαιτείται μόνο η ενημέρωση του αρμόδιου Φορέα και η κατάθεση των τελών, της εγγυητικής επιστολής και του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, και στη συνέχεια να ακολουθείται η διαδικασία κατά περίπτωση με τις υπόλοιπες αρχές (Τροχαία κλπ). Σελ. 25 ΑΡΘΡΟ 2 Στην παράγραφο 2 ζητείται δήλωση του Ν.1599/1986. Επίσης, σε πολλαπλά σημεία του νόμου ζητούνται αντίστοιχες δηλώσεις (π.χ. 4.2.6.β, 4.4.7.δ, 7.2 κλπ). Θεωρούμε ότι εφόσον η υποβολή των δηλώσεων γίνεται μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος με χρήση ψηφιακών υπογραφών, δεν θα είναι απαραίτητη η συνυποβολή ψηφιοποιημένης έντυπης Υπεύθυνης Δήλωσης και μάλιστα με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής. Σελ. 28 Στο άρθρο 4.2.6.α, θεωρούμε ότι τα νομιμοποιητικά έγγραφα πρέπει να υποβάλλονται μόνο μια φορά προς τον φορέα διαχείρισης του Πληροφοριακού Συστήματος που είναι αρμόδιος να χορηγεί πιστοποιητικά ταυτοποίησης και να μην απαιτούνται κάθε φορά για τη χορήγηση κάθε μιάς άδειας. Τα νομιμοποιητικά έγγραφα μπορούν να επικαιροποιούνται μια φορά ανά έτος, ανεξαρτήτως της διαδικασίας υποβολής. Σελ. 29 Στο άρθρο 4.2.6.στ, η βεβαίωση της ΕΕΤΤ μπορεί να παρέχεται αυτόματα, με απλή αναζήτηση στο μητρώο της ΕΕΤΤ, μέσω ηλεκτρονικής διεπαφής από το Πληροφοριακό Σύστημα. Σελ 31 άρθρο 4.2.7.α Η παράγραφος να εφαρμόζεται α) αν ο φορέας είναι αναρμόδιος ή/καί β) εάν τμήμα της διαδρομής που έχει υποβληθεί ανήκει σε αρμοδιότητα άλλου Φορέα. Σελ 31 άρθρο 4.2.7.β.3. Εφόσον η αίτηση είναι ελλιπής και ο πάροχος υποβάλλει εκ νέου στοιχεία εντός περιόδου 30 ημερών, να διευκρινιστεί σαφέστερα ότι η διαδικασία θα πρέπει να επανεκκινεί από το σημείο της παρ. 4.2.1 (ημερομηνία πρωτοκόλλησης της αίτησης στο Πληροφοριακό Σύστημα), χωρίς να απαιτείται εκ νέου Υποβολή Δήλωσης Εργασιών Εκσκαφής και αναγκαστική καθυστέρηση ενός μηνός. Σελ. 32 άρθρο 4.3.3. Η διαδικασία των τροποποιήσεων όδευσης γεννά ανησυχίες σχετικά με ενδεχόμενες παλινδρομήσεις μεταξύ δημοσίων Αρχών. Ιδιαίτερα σε έργα για τα οποία απαιτείται αδειοδότηση από πολλαπλούς Φορείς, όπως π.χ. περισσότεροι του ενός Δήμοι, Περιφέρειες κλπ, το έργο μπορεί να παλινδρομεί επ’ άπειρον. Το άρθρο (27) της 2014/61, προβλέπεται ρητά ότι: «Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι διαδικασίες χορήγησης αδειών δεν λειτουργούν ως φραγμοί για τις επενδύσεις και ότι δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην εσωτερική αγορά, τα κράτη μέλη θα πρέπει να μεριμνούν ώστε η απόφαση έγκρισης ή απόρριψη της αίτησης άδειας όσον αφορά την εγκατάσταση δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών ή νέων στοιχείων δικτύων θα πρέπει οπωσδήποτε να είναι διαθέσιμη το αργότερο εντός τεσσάρων μηνών , με την επιφύλαξη άλλων ειδικών προθεσμιών ή υποχρεώσεων που προβλέπονται για την ορθή διεξαγωγή της διαδικασίας και ισχύουν για τη διαδικασία χορήγησης αδειών σύμφωνα με το εθνικό δίκαιο ή το δίκαιο της ένωσης. Τα κράτη μέλη θα πρέπει να προβλέπουν, κατά περίπτωση, ότι οι πάροχοι οι οποίοι υφίστανται ζημία λόγω της καθυστερημένης χορήγησης άδειας από την αρμόδια αρχή δικαιούνται αποζημίωση.» Το ανωτέρω άρθρο (27) της 2014/61 θα πρέπει να ενταχτεί ως έχει στο νόμο. Σελ 33 άρθρο 4.4.1 Προβλέπεται αποκλειστική προθεσμία 60 ημερών από την ημερομηνία πρωτοκόλλησης της αίτησης. Με δεδομένο ότι η ημερομηνία πρωτοκόλλησης απέχει 30 ημέρες από την ημερομηνία Υποβολής Δήλωσης Εργασιών Εκσκαφής, ενώ απαιτείται και μεγάλο διάστημα για τη διεκπεραίωση των υπολοίπων διαδικασιών (Τροχαία κλπ), υπερβαίνεται το μέγιστο διάστημα των 4 μηνών που ορίζει το άρθρο (27) της 2014/61. Η προθεσμία πρέπει να συντομευτεί σε μέγιστο 30 ημέρες. Στο ίδιο άρθρο 4.4.1, σε περίπτωση που απαιτείται τροποποίηση της διαδρομής, αυτή να συντελείται εντός του πλαισίου συνεργασίας των τεχνικών τμημάτων του παρόχου και του Φορέα, και με διατήρηση της ίδιας προθεσμίας, χωρίς να απαιτείται υποβολή νέας αίτησης. Σελ 34 άρθρο 4.4.5 Με δεδομένο ότι δεν προσδιορίζεται ο τρόπος με τον οποίο θα γίνεται η «άμεση κοινοποίηση στον αιτούντα», εισηγούμαστε να αποτελεί η ανάρτηση της άδειας στο Πληροφοριακό Σύστημα επαρκή απόδειξη της χορήγησης, χωρίς να απαιτείται πρόσθετη αλληλογραφία. Σελ. 40 Άρθρο 7. Όλες οι ενημερώσεις-κοινοποιήσεις που αναφέρονται στο παρόν άρθρο θα πρέπει να γίνονται συστημικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος, όπου είναι εφικτό. Σελ. 40 άρθρο 7.2 Η αναφερόμενη «Υπεύθυνη Δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου του παρόχου ότι το αίτημα για την έκδοση απόφασης Μέτρων Ρύθμισης της Κυκλοφορίας είναι σύμφωνο με τους όρους του χορηγηθέντος Δικαιώματος Διέλευσης» αποτελεί πλεονασμό και πρέπει να καταργηθεί. Σελ 44 Άρθρο 8.7 «σε περίπτωση επειγουσών αναγκών έκτακτης συντήρησης μετά από βλάβη τα ανωτέρω κατατίθενται εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος». Πρόκειται για ιδιαίτερα χρονοβόρα εργασία που εισάγει τεράστιο διαχειριστικό κόστος, αν απαιτείται έκδοση εγγυητικής επιστολής για αποκατάσταση απλών βλαβών που απαιτούν σημειακή εκσκαφή. Εισηγούμαστε να οριστεί όριο 1.000€, κάτω από το οποίο δεν θα απαιτείται η έκδοση εγγυητικής επιστολής. Σελ 48. Άρθρο 9.7. «Οι αρμόδιοι Φορείς οι οποίοι προβαίνουν σε ανακατασκευή ή/και επέκταση οδικών δικτύων ……». Στην ορολογία των μηχανικών οδοποιίας, τα παραπάνω ορίζονται με περιοριστικό και αποκλειστικό τρόπο ως «επανάστρωση ασφαλτικού του οδοστρώματος ή/και διαπλάτυνση της οδού». Το άρθρο θα πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να περιλαμβάνει κάθε εργασία (π.χ. οδοποιίας, υδραυλικών έργων, οδεύσεις άλλων δικτύων κλπ) που απαιτεί την προσωρινή ή/και μόνιμη μετατόπιση των δικτυακών υποδομών, τόσο επί της ιδίας οδού όσο και επί παρακαμπτήριας οδού ή ακόμα και νέας οδού προς αντικατάσταση της ίδιας διαδρομής των δικτύων, κατά περίπτωση. Η ίδια τροποποίηση πρέπει να γίνει και στο έντυπο της άδειας. Σελ. 49 Άρθρο 11 – Μεταβατικές Διατάξεις Θεωρούμε ότι στο πλαίσιο εγκατάστασης και λειτουργίας του Πληροφοριακού Συστήματος, θα πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα πρόσβασης στο σύστημα από το σύνολο των εμπλεκομένων φορέων του ευρύτερου δημοσίου, καθώς και να προβλεφθεί η εκπαίδευση των στελεχών των Φορέων στις λειτουργίες του συστήματος, ώστε να μην προκαλούνται καθυστερήσεις λόγω αδυναμίας χειρισμού του συστήματος. Σημειώνεται ότι στο σχέδιο νόμου δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης, εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος καθώς και των απαιτουμένων επενδύσεων που πιθανώς να απαιτηθούν από τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε να ενταχτούν στο σύστημα. Παράλληλα όμως, και επειδή θα είναι μη εφικτή η ταυτόχρονη ενεργοποίηση του Πληροφοριακού Συστήματος σε όλους τους εμπλεκόμενους Φορείς (75 Περιφερειακές Ενότητες, 326 Δήμοι και λοιπές υπηρεσίες), θα πρέπει να προβλεφτεί η συνύπαρξη του Πληροφοριακού Συστήματος με την «έγγραφη» διαδικασία, όπου τα εκτυπωμένα έγγραφα του Πληροφοριακού συστήματος (π.χ. τα ισοδύναμα των Υπευθύνων Δηλώσεων, τα ηλεκτρονικά νομιμοποιητικά έγγραφα, τα διαγράμματα και σκαριφήματα, ηλεκτρονικές βεβαιώσεις ΕΕΤΤ κλπ) θα αποτελούν πλήρη αποδεικτικά έγγραφα για τους Φορείς και υπηρεσίες που δεν έχουν ακόμα ενταχτεί στο σύστημα.