• Σχόλιο του χρήστη 'Άκις (Ανδρέας) Θωμαΐδης' | 5 Ιουνίου 2016, 11:23

    ΑΡΘΡΟ 13 - Παράγραφος 7 Η παράγραφος 7 αντιπαραβαλόμενη με άλλα σημεία του κανονισμού δημιουργεί ορισμένες συγχίσεις: 1. Η έννοια της «βεβαίωσης (…) περί εκμάθησης των απαιτουμένων (…) βασικών γνώσων και κανόνων (…)» συγχέεται με την έννοια της «Άδειας χειριστή ΣμηΕΑ» όπως περιγράφεται στο άρθρο 18. 2. Η απουσία προσδιορισμού για το είδος και το περιεχόμενο του ασφαλιστηρίου συμβολαίου δεν βοηθά τον υγιή ανταγωνισμό στην αγορά ασφαλειών και δεν εξυπηρετεί τον σκοπό του που είναι η ασφάλεια των πτήσεων και η προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών αλλά και του ασφαλιζόμενου (βλ. σχετ. παρατηρήσεις παρακάτω). 3. Η εγγραφή σε «ειδικό Μητρώο» των ιδιοκτητών, κατόχων, μισθωτών και χειριστών ΣμηΕΑ αλληλοκαλύπτεται με άλλα μητρώα και εγγραφές (βλ. σχετ. σχόλιό μας για το εδάφιο η της παραγράφου 1 του άρθρου 6). Κατόπιν τούτων προτείνεται, η παράγραφος 7 να διαμορφωθεί ως εξής: 7. Για την έκδοση Άδειας για εμπορική εκμετάλλευση ΣμηΕΑ ο ενδιαφερόμενος πρέπει να υποβάλει τα εξής δικαιολογητικά: α. Έγγραφη αίτηση κατά το υπόδειγμα που διαθέτει η αρμόδια Δ/ση της ΥΠΑ. β. Αντίγραφο Ποινικού Μητρώου Γενικής Χρήσης του εκμεταλλευόμενου (ιδιοκτήτη, κατόχου ή μισθωτή) εφ' όσον πρόκειται για φυσικό πρόσωπο ή του νόμιμου εκπροσώπου του αν πρόκειται για νομικό πρόσωπο, από το οποίο να προκύπτει ότι δεν έχει καταδικαστεί κατά την τελευταία πενταετία για διάπραξη ενός των αδικημάτων που αναφέρονται στην παρ. 1 του Παραρτήματος 1 του Εθνικού Κανονισμού Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας. γ. Βεβαίωση καταχώρισης στο «ειδικό μητρώο ΣμηΕΑ της Δ2 (προκειμένου για ΣμηΕΑ «Ανοικτής» κατηγορίας) ή βεβαίωση νηολόγησης (προκειμένου για ΣμηΕΑ «Ειδικής» ή «Πιστοποιημένης» κατηγορίας. δ. Άδεια χειριστή ΣμηΕΑ. ε. Ασφαλιστήριο συμβόλαιο σύμφωνα με την κατηγορία του ΣμηΕΑ (* βλ. παρακάτω). στ. Παράβολο που προβλέπεται στην ισχύουσα Κοινή Υπουργική Απόφαση. (Σημ. Η παράγραφος 11 διαγράφεται - έχει ενσωματωθεί στην παράγραφο 7. Η φράση «Βεβαίωση εγγραφής του εκμεταλλευόμενου και του χειριστή του ΣμηΕΑ στο ειδικό Μητρώο της ΥΠΑ/Δ2» διαγράφεται - πρβ. σχετ. σχόλιό μας στο Άρθρο 6). *ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΡΙΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ. Όπως πολύ ορθώς έχει επισημανθεί και σε άλλα σχόλια, το πλαίσιο της ασφαλιστικής κάλυψης πρέπει να είναι σαφώς προσδιορισμένο με υπουργική απόφαση. Από τα προϊόντα που έσπευσαν να διαθέσουν κάποιες ασφαλιστικές εταιρείες, συμπεραίνει κανείς ότι προσεγγίζουν το θέμα με αμηχανία και, εν πολλοίς, με άγνοια του αντικειμένου διότι η αντιμετώπιση όλων των μηΕΑ με τον ίδιο τρόπο χωρίς διάκριση βάρους είναι κάτι που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Ο βαθμός κινδύνου διαφέρει καθοριστικά και συνεπώς, αναλόγως πρέπει να διαφέρουν τόσο τα ασφαλιζόμενα ποσά όσο και τα ασφάλιστρα. Διαφορετικά οι χειριστές των μικρών κυρίως κατηγοριών θα αποθαρρυνθούν να συνάψουν ασφαλιστήρια συμβόλαια λόγω του δυσανάλογου κόστους. Προτείνεται ο παρακάτω πίνακας (πρβ. και το σχετ. σχόλιό μας για την κατηγοριοποίηση ΣμηΕΑ) : • Για αεροσκάφη βάρους (ΜΤΟΜ) έως 350 γραμμάρια δεν απαιτείται ασφάλιση. • Για αεροσκάφη βάρους (ΜΤΟΜ) από 351 γραμ. έως 1.600 γραμ., ελάχιστο ασφαλιζόμενο ποσό: 150.000 €. • Για αεροσκάφη βάρους (ΜΤΟΜ) από 1.601 γραμ. έως 4.000 γραμ., ελάχιστο ασφαλιζόμενο ποσό: 300.000 €. • Για αεροσκάφη βάρους (ΜΤΟΜ) από 4.001 γραμ. έως 25.000 γραμ., ελάχιστο ασφαλιζόμενο ποσό: 600.000 €. • Για αεροσκάφη βάρους (ΜΤΟΜ) από 25.001 γραμ. και άνω, ελάχιστο ασφαλιζόμενο ποσό: 1.200.000 €.