• Σχόλιο του χρήστη 'Άκις (Ανδρέας) Θωμαΐδης' | 6 Ιουνίου 2016, 16:44

    ΑΡΘΡΟ 6 - ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1 - ΕΔΑΦΙΟ η Η καταγραφή των ΣμηΕΑ και των προσώπων που τα κατέχουν, τα εκμεταλλεύονται ή τα χειρίζονται είναι προφανώς μία από τις βασικές επιδιώξεις του κανονιστικού πλαισίου που επιχειρείται με αυτόν τον κανονισμό. Για να είναι όμως η καταγραφή αυτή χρηστική και να διευκολύνει τόσο την υπηρεσία όσο και τους πολίτες, πρέπει να είναι απλή και ευκρινής. Η ιδέα της ύπαρξης ενός «ειδικού Μητρώου (Ιδιοκτητών, κατόχων, μισθωτών και χειριστών ΣμηΕΑ)», όπως περιγράφεται στο εδάφιο η, είναι συγκεχυμένη και αλληλοκαλύπτεται με άλλα μητρώα και εγγραφές διότι: 1. Συγχέει το φυσικό (η νομικό) πρόσωπο με το αεροσκάφος. Ενώ δηλ. πρόκειται για μητρώο προσώπων, συνδέεται με τα σημεία πώλησης ή με την κατασκευή των αεροσκαφών. Ένα πρόσωπο μπορεί να είναι κάτοχος ή εκμεταλλευόμενος περισσοτέρων του ενός ΣμηΕΑ, ενώ ένας χειριστής μπορεί να μην έχει στην κατοχή του κανένα ΣμηΕΑ (μπορεί δηλ. να εργάζεται για τρίτους). 2. Όλα τα στοιχεία ταυτότητας των εμπλεκομέων στην κατοχή, εκμετάλλευση ή χρήση ενός ΣμηΕΑ καταγράφονται ήδη σε άλλα μητρώα της ΥΠΑ (οι ιδιοκτήτες/κάτοχοι έχουν την υποχρέωση του άρθρου 10 να χαταχωρίσουν ή να νηολογήσουν τα αεροσκάφη τους, οι χειριστές καταχωρίζονται αυτομάτως κατά την διαδικασία αδειοδότησής τους [άρθρο 18] και οι εκμεταλλευόμενοι καταχωρίζονται επίσης αυτομάτως κατά την «έγκριση» του άρθρου 13). Κατόπιν τούτων προτείνεται, το εδάφιο η να διαμορφωθεί ως εξής: η. Τα ΣμηΕΑ της «ανοικτής» κατηγορίας καταχωρίζονται σε ειδικό μητρώο ΣμηΕΑ της Δ/νσης Δ2 της ΥΠΑ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 10 του παρόντος κανονισμού. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Α. Το άρθρο 10 ασχολείται κατά κύριο λόγο με την Νηολόγηση των ΣμηΕΑ της «Ειδικής» και «Πιστοποιημένης» κατηγορίας. Για καλύτερη αποσαφήνιση του θέματος της καταγραφής των ΣμηΕΑ είναι σκόπιμο αυτή να περιγράφεται σε δύο ξεχωριστά άρθρα ως εξής: ΑΡΘΡΟ 10 ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ ΣμηΕΑ «ΑΝΟΙΧΤΗΣ» ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ και ΑΡΘΡΟ 11 ΝΗΟΛΟΓΗΣΗ ΣμηΕΑ «ΕΙΔΙΚΗΣ» ΚΑΙ «ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ» ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ (το άρθρο 11 ως έχει, διαγράφεται). Β. Η 2η παράγραφος του άρθρου 7 υποννοεί ότι το «ειδικό μητρώο» περιλαμβάνει μόνον τα ΣμηΕΑ που χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς ενώ το άρθρο 10 δεν κάνει αυτήν την διάκριση. Γ. Έχει δικαίως εκφρασθεί μεγάλη ανησυχία από κατόχους και χρήστες τηλεχειριζόμενων αεροσκαφών ως προς την ένταξη ή όχι των συσκευών τους στην κατηγορία των ΣμηΕΑ. Δυστυχώς ο παρών κανονισμός, όπως μέχρι στιγμής είναι διατυπωμένος, αδυνατεί να προσδιορίσει επακριβώς το αντικείμενο της εφαρμογής του. Προφανώς θα πρέπει να διασαφησθεί ότι ορισμένες κατηγορίες τηλεχειριζόμενων αεροσκαφών και όρισμένες ομάδες χρηστών ΔΕΝ αποτελούν αντικείμενο του παρόντος κανονισμού αλλά υπάγονται στον «Κανονισμό Πτήσεων Αερομοντέλων» (πρβ. και σχετ. σχόλιό μας στο άρθρο 4).