• Σχόλιο του χρήστη 'Ρηγάτος Ελευθέριος' | 8 Ιουνίου 2016, 10:44

    Άρθρο 7 CAT Α0: «Μίνι Συστήματα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών» με ΜΤΟΜ μικρότερη του ενός κιλού (<1kg) 1.1.1. Κάθε Σύστημα Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους που πωλείται ως καταναλωτικό προϊόν και έχει ΜΤΟΜ μέχρι ενός 1 κιλού θα πρέπει να ακολουθεί τις προϋποθέσεις του παρόντος Κανονισμού ως προς τη γενική ασφάλεια των προϊόντων. Οι επιδόσεις τους θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι θα ίπτανται κάτω από τα 400 πόδια (FT) από το έδαφος ή την επιφάνεια της θάλασσας σε λειτουργία τηλεχειριζόμενης τοπικής πτήσης ή θα δι¬αθέτει τα μέσα για τον αυτόματο περιορισμό του Εναερίου Χώρου στον οποίον μπορεί να εισέρχεται.). 1.1.2. Οι πτήσεις τους θα διεξάγονται σε μέγιστο ύψος 400 πόδια (FT) από το έδαφος ή την επιφάνεια της θάλασσας τηρώντας ταυτόχρονα τις αποστάσεις ασφαλείας που προβλέπονται από τον παρόντα κανονισμό. 1.1.3.Τα Μίνι Συστήματα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών ΣμηΕΑ που πετούν σε Προσωρινές Αποκλειστικές Περιοχές (Temporary Segregated Areas) για την πτήση συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών πρέπει να διαθέτουν ενεργοποιημένη ικανότητα ενημερωμένης γεω-περίφραξης. 1.1.4. Ο χειριστής (operator) η/και ο ιδιοκτήτης του ΣμηΕΑ της παρούσας κατηγορίας πρέπει να αναφέρει στην αρμόδια Αεροπορική Αρχή (ΥΠΑ/Δ2) τυχόν βλάβες, δυσλειτουργίες, ελαττώματα ή άλλα συμβάντα που προκάλεσαν ή θα μπορούσαν να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο προσώπου. Πρόταση: Κάθε Σύστημα Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους που πωλείται ως καταναλωτικό προϊόν και έχει ΜΤΟΜ μέχρι ενός 1 κιλού δεν υπόκειται στην διαδικασία δήλωσης (registration), δεν απαιτείται ασφάλισή του,οι δε πτήσεις του θα διεξάγονται κάτω από τα 200 πόδια (FT) από το έδαφος ή την επιφάνεια της θάλασσας, τηρώντας ταυτόχρονα αποστάσεις ασφαλείας τουλάχιστον 50 μέτρων από πρόσωπα, εκτός αν αυτά δώσουν την συγκατάθεσή τους. Αιτιολογία: Η συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί entry level (toy) και η μάζα τους καθώς και η δυνατότητα μεταφοράς φορτίου είναι από πολύ μικρή έως ασήμαντη. Επίσης αδυνατούν να συμμορφωθούν με την διάταξη 1.1.3 καθώς η συντριπτική πλειοψηφία δεν φέρει συσκευές gps. H EASA μάλιστα στην 11η πρότασή της χαρακτηρίζει την συγκεκριμένη κατηγορία ΑΒΛΑΒΗ (harmless) και προτείνει ελάχιστους περιορισμούς. Μαζί της συμφωνεί και η τελική πρόταση της Task Force ( Task Force Recommendations - Final Report - November 21, 2015) καθώς και η Danish study on mass threshold for ‘ harmless ’ unmanned aircraft.