• Σχόλιο του χρήστη 'αργυρης πλεσιας' | 13 Οκτωβρίου 2016, 01:05

    Ως γενική φιλοσοφία που αφορά στην προτεινόμενη δομή εσωτερικά του ΥΠΟΜΕΔΙ, πρέπει να αναφερθεί ότι κατά την άποψή μου, ο Σχεδιασμός της χώρας οφείλει να υπόκειται στον Εθνικό Χωροταξικό Σχεδιασμό , σε εθνικό Επιχειρησιακό Σχέδιο που υλοποιεί τον ανωτέρω σχεδιασμό καθώς και σε ειδικότερα θεματικά σχέδια. Οι υποδομές οφείλουν να εντάσσονται στο παραπάνω πλαίσιο και να μην αυτονομούνται. Θεωρώ ότι οι προσπάθειες όλων οφείλουν να στοχεύουν στην δημιουργία σχεδιασμού μεγάλης χρονικής διάρκειας (άνω της δεκαετίας), καθώς οι υποδομές έχοντας αντίστοιχο χρόνο ολοκλήρωσης, να είναι ως προς την εξέλιξης τους ανεξάρτητες των εναλλαγών των πολιτικών ηγεσιών. Η προτεινόμενη Διεύθυνση με το άρθρο 53 θα μπορούσε να παίξει ένα τέτοιο ρόλο, εαν διασφαλιζόταν η λειτουργία και οι αποφάσεις της με ανεξάρτητες διαδικασίες. Η δημιουγία με το άρθρο 53Γ της διεύθυνσης διαγωνισμών δημοσίων συμβάσεων, καλύπτεται σε πολλά σημεία από την ΕΑΑΔΗΣΥ αλλά και από τις προβλέψεις περί προστασίας που εισάγει ο ν.4412/2016. Εφόσον προτείνεται η νέα διάρθρωση θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την διευθέτηση παράλληλων αρμοδιοτήτων. Επίσης θα πρέπει να εξεταστεί και το λεκτικό της "τεκμηρίωσης". Χαρακτηριστικά αναφέρεται στο 53Γ "3.β Η τήρηση ενιαίων κανόνων στις διαγωνιστικές διαδικασίες συμβάσεων έργων, μελετών και τεχνικών υπηρεσιών", υπονοεί ότι ο νόμος 4412/2016, δεν εφαρμόζεται με ενιαίους κανόνες?, δηλαδή είναι ατελής νόμος?, αν ναι δεν πρέπει να γίνει σαφής κλπ κλπ? Αντιθέτως τόσο η πρόβλεψη τμήματος Ηλεκτρονικού Παρατηρίου (53Γ5), όσο και της διεύθυνσης του 53Δ, παρουσιάζονται ως ελκυστικά εργαλεία για το ΥΠΟΜΕΔΙ.