• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑ.Σ.Ε.Π.ΠΕ.' | 15 Οκτωβρίου 2016, 07:56

    Άρθρο 2. Κ.Η.Σ.ΠΑ.Τ.Ε. Το άρθρο εξειδικεύει τον τρόπο καταγραφής των συντελεστών παραγωγής των δημοσίων και ιδιωτικών έργων. Το πρακτικό αποτέλεσμα ή η σκοπιμότητα προκύπτει από τις ρυθμίσεις των παρ. 4 και 5 του Άρθρου, που απαιτούν την καταχώρηση των στοιχείων του Τεχνικού Έργου στο Κ.Η.Σ.ΠΑ.Τ.Ε., πριν την έναρξη της κατασκευής. Η ρύθμιση σε συνδυασμό με το περιεχόμενο της παρ. 2 του Άρθρου αποτελεί ουσιαστικά νέα διαδικασία αδειοδότησης και επομένως συγκρούεται τόσο με τις διατάξεις του ν.4412/2016 περί εκτέλεσης των δημοσίων έργων, όσο και με τις διάφορες διατάξεις περί αδειοδότησης των Ιδιωτικών έργων, που δεν προβλέπουν την υποβολή πολλών εκ των στοιχείων της παρ. 2. Αναφερόμενοι ειδικότερα στη διάταξη της παρ. 4, που προβλέπει την καταχώρηση από τον κατασκευαστή των στοιχείων ενός ιδιωτικού έργου, προκύπτει ότι η νόμιμη έναρξη του έργου επαφίεται στον κατασκευαστή, πράγμα που ανατρέπει την οικονομική ισορροπία μιας σύμβασης έργου με αποτέλεσμα να διακυβεύεται το δικαίωμα του εργοδότη να ασκήσει τα δικαιώματα του, λόγω π.χ. υπερημερίας του κατασκευαστή. Σ’ ότι αφορά τα στοιχεία της παρ. 2 του Άρθρου που πρέπει να καταχωρούνται, σημειώνουμε: • Δεν προκύπτει κατά τη γνώμη μας αποχρών λόγος δημοσίου συμφέροντος, που να αιτιολογεί την κρατική καταγραφή τέτοιας έκτασης στοιχείων. Οι λόγοι δημοσίου συμφέροντος πρέπει να προκύπτουν από τις υφιστάμενες διατάξεις «Περί αδειοδοτήσεων», ώστε να ισχύει η αρχή της αναλογικότητας. Διαφορετικά οποιαδήποτε στοιχεία και απαιτήσεις δεν είναι αναγκαία και επομένως είναι δυσανάλογα με επιδιωκόμενους σκοπούς. • Δεδομένων των αρχών του ελεύθερου ανταγωνισμού, είναι βέβαιο ότι πολλά αν όχι όλα τα στοιχεία που θα καταχωρούνται, δεν θα ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και στον τρόπο λειτουργίας των συντελεστών παραγωγής ενός τεχνικού έργου. Και τούτο για λόγους που εύκολα μπορούν να αναγνωρισθούν και σχετίζονται με το είδος, το μέγεθος και την ιστορία των επιχειρήσεων, τα διάφορα συστήματα οργάνωσης που επιλέγονται με κριτήριο την παραγωγικότητα, την τεχνογνωσία και τις καινοτομίες που κατέχουν και εφαρμόζουν, την κοινωνική εταιρική ευθύνη που τις διακατέχει, και τελικά το κόστος που υπολογίζουν και τις τιμές που προσφέρουν, ώστε να επιβιώνουν, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες παγκοσμιοποίησης. Άλλωστε πολλά εκ των στοιχείων περιλαμβάνονται στα διάφορα πιστοποιητικά ποιότητας και διαχείρισης, που σήμερα επιβάλλονται από τους νόμους της αγοράς και τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες ή Κανονισμούς. Δεν είναι δυνατόν κάποιες υπηρεσίες του Υπ. Υποδομών να δημιουργήσουν αρχεία για όλα αυτά τα στοιχεία, που σε κάθε περίπτωση πρέπει να προστατεύονται και ως εμπιστευτικά. • Ειδικά οι απαιτήσεις να καταχωρούνται το αντικείμενο και χρόνος απασχόλησης των φυσικών προσώπων μιας ομάδας μελέτης ή κατασκευής ενός έργου με σκοπό να ελέγχεται και να αξιολογείται αντικειμενικά (!) από την Πολιτεία η επαγγελματική τους επάρκεια ή οι ικανότητες τους, ή η πραγματική τους απασχόληση, δεν μπορούν να λειτουργήσουν στην πράξη. Η αποκλειστική ευθύνη οργάνωσης κάθε ομάδας και των μέσων που διατίθενται , ανήκει στον κυρίως τεχνικό υπεύθυνο, που αναλαμβάνει την ευθύνη έναντι ενός εντολέα να ανταποκριθεί στην εντολή και να εφαρμόσει συγχρόνως τους Κανονισμούς και τις Προδιαγραφές, που επιβάλλονται από την Πολιτεία για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Τέλος απαιτούνται απαντήσεις στα ακόλουθα ερωτήματα που προκύπτουν από την ανάγνωση του Άρθρου: • Στο ΚΗΣΠΑΤΕ θα καταχωρούνται τεχνικά έργα ή και εργασίες σύμφωνα με την Οδηγία 2014/27/ΕΕ; • Ο ορισμός των μελετών και έργων θα είναι σύμφωνος με το CPV (Κανονισμός ΕΚ 2195/2002) ή με το Άρθρο 2 του ν.4412/2016 και το σχετικό Παράρτημα Ι του Προσαρτήματος Γ, που δεν περιλαμβάνονταν στην Οδηγία 2014/24/ΕΕ αλλά προστέθηκε εμβόλιμα στο ν.4412/2016; • Ως τεχνικά έργα θεωρούνται και οι εγκαταστάσεις του ν.4254/14 (Παρ. ΣΤ23 του Άρθρου 1);