• Σχόλιο του χρήστη 'Dimitris Micharikopoulos' | 30 Οκτωβρίου 2016, 13:27

    Το άρθρο 114 του Ν. 4070/2012 αναφέρεται σε εγκαταστάσεις διάθεσης υγρών και αερίων καυσίμων και σε συνεργεία οχημάτων, πλυντηρίων – λιπαντηρίων και χώρων στάθμευσης που εξυπηρετούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Με την προτεινόμενη παράγραφο 7(β) του παρόντος νομοσχεδίου επεκτείνεται το πεδίο εφαρμογής του άρθρου 114 σε ότι αφορά ειδικά τις συσκευές φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων εκτός από τους ανωτέρω χώρους και σε χώρους στάσης και στάθμευσης εντός λιμενικής ζώνης, τουριστικών λιμένων, σε στεγασμένους και υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων, σε συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, σε δημόσια ή ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο., σε δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης κατά μήκος του αστικού, υπεραστικού και εθνικού οδικού δικτύου, σε χώρους στάθμευσης δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων, καθώς επίσης και σε τερματικούς σταθμούς ή σε σταθμούς μετεπιβίβασης μέσων μαζικής μεταφοράς επιβατών. Εκτός της προβληματικής προσέγγισης που εντάσσει στο ίδιο νομοθετικό πλαίσιο τους όρους που αφορούν τις εγκαταστάσεις διάθεσης καυσίμων με σημεία που δεν έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά (συνεργεία αυτοκινήτων, χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, μαρίνες, λιμάνια κλπ.) χωρίς να συντρέχει κάποιος αντίστοιχος λόγος με την δικαιολογοτική βάση του αρ.114 του Ν.4070/2012 (ασφαλής λειτουργία πρατηρίων για αποφυγή εκρήξεων, αναφλέξεων και διαρροών αερίων καυσίμων) η ρύθμιση αυτή προσθέτει επιπλέον προϋποθέσεις, που αντί να διευκολύνουν και να προάγουν την ανάπτυξη υποδομών επαναφόρτισης Η/Ο στην πράξη την παρεμποδίζουν. Σημειώνεται ότι σε κανένα άλλο κράτος μέλος της ΕΕ δεν υπάρχουν ειδικοί όροι και προϋποθέσεις (πέραν αυτών που προβλέπονται για όλες τις ηλεκτρικές συσκευές χαμηλής τάσης) για την εγκατάσταση συσκευών φόρτισης Η/Ο σε συνεργεία, χώρους στάθμευσης και άλλους ιδιωτικούς χώρους, δημιουργώντας έτσι πρόσθετα γραφειοκρατικά και τεχνικά εμπόδια στην εγκατάσταση συσκευών φόρτισης Η/Ο, όπως αυτά που θεσπίστηκαν με την ΚΥΑ 71287/6443 του 2015. Αντιθέτως, σε άλλες χώρες της ΕΕ παρέχονται κίνητρα (π.χ. επιδοτήσεις, απαλλαγή από υποχρέωση πολεοδομικής αδειοδότησης, υποχρέωση οικείων ΟΤΑ να χωροθετούν σημεία για διάθεση σε φορείς που ενδιαφέρονται να εγκαταστήσουν σημεία επαναφόρτισης κλπ.)για την εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης σε αστικές και περιαστικές περιοχές και στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων. Ο νόμος θα μπορούσε να ορίσει ότι η εκγκατάσταση των συσκευών επαναφόρτισης Η/Ο θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται από τους ισχύοντες κανονισμούς για την εγκατάσταση ηλεκτρικών συσκευών χαμηλής τάσης και οι συσκευές αυτές θα πρέπει να καλύπτουν κατ' ελάχιστον τις τεχνικές προδιαγραφές που ορίζονται στην Οδηγία 2014/94. Επίσης ο νόμος θα μπορούσε να ορίσει τους όρους / προϋποθέσεις και κίνητρα με τους οποίους θα μπορούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι Φορείς Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης να αιτούνται την εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο σε δημόσιους χώρους (πεζοδρόμια, πλατείες, οδικό δίκτυο) ή εναλλακτικά να παραπέψουν τη ρύθμιση αυτή σε σχετική Υπουργική Απόφαση που όμως θα πρέπει να εκδοθεί εντός συγκεκριμένης προθεσμίας.