• Σχόλιο του χρήστη 'Μέξης Εμμανουήλ' | 18 Δεκεμβρίου 2019, 21:05

    Α. Το νέο ωράριο της 24ης απασχόλησης των 40 ωρών εβδομαδιαίως της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) που εφαρμόστηκε από το 2016 και μετά, με τον τρόπο που έχει εφαρμοστεί μέχρι τώρα είναι σύλλαθο και αντισυνταγματικό σε αντίθεση με αυτό της 24ης απασχόλησης των 33 ωρών που στηρίζεται στους διεθνείς κανονισμούς θεμάτων αεροναυτιλίας όπως ο ICAO, SES, EASA, EUROCONTROL. Η 24η απασχόληση των 33 ωρών του προσωπικού ΗΜΑΕΚ-ATSEP και ΕΕΚ-ATCO της ΥΠΑ είναι προϊόν ορθολογικού σχεδιασμού ώστε να ταιριάζει στις ανάγκες της ΥΠΑ χωρίς όμως να μειώνονται ΕΤΗΣΙΩΣ οι πραγματικές ώρες εργασίας έναντι των άλλων εργαζομένων. Β. Η 24η απασχόληση των 33 ωρών εβδομαδιαίως προέρχεται από τον παρακάτω συλλογισμό και υπολογισμούς: Αν από τις 364 ημέρες (52 εβδομάδες * 7 μέρες = 364 ημέρες στρογγυλές) ενός έτους αφαιρεθούν οι 104 αργίες των Σαββατοκύριακων, οι 15 αργίες των εορτών και οι 25 ημέρες των αδειών, δηλαδή 364 – 104 – 15 – 25 έχουμε 220 ημέρες που εργάζεται ετησίως κάθε εργαζόμενος Έλληνας. Για ημερήσιο ωράριο 8 ωρών έχουμε 220 * 8 = 1760 ώρες εργασίας ετησίως. Αν οι ώρες αυτές απλωθούν στις 52 εβδομάδες δηλαδή 1760 / 52 = 33,8 ώρες εβδομαδιαίως. Αυτό είναι το ωράριο του προσωπικού της ΥΠΑ ανηγμένο στις 364 ημέρες τον χρόνο εργαζόμενο συνεχώς χωρίς διακοπές ανεξαρτήτων αργιών. Γ. Πληροί δε τα κατωτέρω: 1 Είναι δίκαιο γιατί οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ εργάζονται τις ίδιες ώρες ετησίως με τους άλλους εργαζόμενους Έλληνες ήτοι 1760 ώρες. Δεν χαρίζεται στην ΥΠΑ. 2 Δεν εξαναγκάζει τους υπαλλήλους να εργαστούν υπερωρίες αν δεν επιθυμούν όπως γίνεται με το 40ωρο πρόγραμμα που τους εξαναγκάζει σε 7 ώρες υπερωριών την εβδομάδα που έτσι όπως έχει εφαρμοστεί αυτά τα 4 χρόνια δεν αποδίδονται στους εργαζομένους. 3 Δεν εγείρει διενέξεις και τριβές μεταξύ του προσωπικού της ΥΠΑ διότι όλοι ανεξαιρέτως εργάζονται ίσο αριθμό ωρών συμμετέχοντας σε όλες τις βάρδιες. 4 Ευνοεί την ομαλή παράδοση-παραλαβή της βάρδιας γιατί επιτρέπει την δεκαπεντάλεπτη επικάλυψη κατά την αλλαγή των βαρδιών ενώ με το 40ωρο θα ελογίζοντο ως υπερωρίες 4 Συνάδει με τους προαναφερόμενους κανονισμούς που αφορούν την Ασφάλεια Αεροναυτιλίας, οι οποίοι δίνουν βαρύνουσα σημασία στην «Επίδραση της κόπωσης στην απόδοση του προσωπικού» -effect of fatigue on human performance- αφού το ωράριο μειώνεται κατά μια ώρα. Σε επτά αντί οκτώ ημερησίως. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το 33ωρο ωράριο δεν είναι δώρο στην ΥΠΑ αλλά αναγκαία ιδανική και έξυπνη προσαρμογή για αυτήν. Μέξης Εμμανουήλ, (ΗΜΑΕΚ–ATSEP) ΥΠΑ/ΓΔΦΠΥΑΝ/-Π/Δ19/Γ.