• Σύμφωνα με τον ΕΚ1370/2007 άρθρο 8 παρ.2 ορίζεται ρητώς «...η ανάθεση συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας, σιδηροδρομικώς ή οδικώς, συμμορφώνεται προς το άρθρο 5 από τις 3 Δεκεμβρίου 2019. Κατά τη διάρκεια της μεταβατικής αυτής περιόδου, τα κράτη μέλη λαμβάνουν μέτρα για να συμμορφωθούν σταδιακά προς το άρθρο 5, ούτως ώστε να αποφεύγονται σοβαρά διαρθρωτικά προβλήματα, ιδίως σχετικά με τη μεταφορική ικανότητα. Εντός των έξι μηνών που ακολουθούν το πρώτο ήμισυ της μεταβατικής περιόδου, τα κράτη μέλη διαβιβάζουν στην Επιτροπή έκθεση προόδου στην οποία περιγράφεται η εφαρμογή της σταδιακής ανάθεσης συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας σύμφωνα με το άρθρο 5. Βάσει των εκθέσεων προόδου των κρατών μελών, η Επιτροπή μπορεί να προτείνει κατάλληλα μέτρα απευθυνόμενα προς τα κράτη μέλη». Δυστυχώς μέχρι σήμερα όμως η ελληνική Πολιτεία δεν έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα συμμόρφωσης με τις απορρέουσες από τον Κανονισμό υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους, αλλά αντί αυτού έχει προβεί σε ενέργειες κρατικής χρηματοδότησης των υφιστάμενων παρόχων αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών (ΚΤΕΛ) σε παραβίαση της υποχρέωσης για σταδιακή ανάθεση συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας σύμφωνα με το άρθρο 5 του κανονισμού. Ως εκ τούτου προκύπτουν και οι κάτωθι θέσεις της ΟΦΑΕ ως προς το άρθρο 35 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, το οποίο θα έπρεπε να αποτελεί ένα βήμα μπροστά προς την συμμόρφωση της χώρας μας και όχι ένα βήμα πίσω, καθιστώντας την σταδιακή ανάθεση ακόμα πιο μακρινή: Α/Παράγραφος 1 Θα πρέπει να διευκρινηστεί και να οριστεί ξεκάθαρα ο σκοπός των ΚΤΕΛ, ο οποίος είναι αποκλειστικά η εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου Υπεραστικών γραμμών και αυτό μόνο με τα υπεραστικά λεωφορεία και σε καμία περίπτωση δεν περιλαμβάνει οποιοδήποτε άλλο έργο οδικών συγκοινωνιών, το οποίο ανήκει ανήκει σε άλλο φορέα επιβατικών μεταφορών, όπως είναι τα ΔΧ ειδικά τουριστικά λεωφορεία. Β/Παράγραφος 2 (γ) Υπεραστικά λεωφορεία δεν μπορεί να έχουν συνεργασία για σιδηροδρομικές, αεροπορικές ή ναυτιλιακές εταιρίες για μεταφορές διότι υποκλέπτεται το έργο ΤΛΔΧ. Γ/Παράγραφος 2 (ε) Δεν μπορεί να είναι δυνατή από υπεραστικά λεωφορεία η εκτέλεση κάθε άλλου είδους μεταφορικού έργου. Υπάρχει η δυνατότητα και όλα τα ΚΤΕΛ να έχουν στην κατοχή τους τουριστικά λεωφορεία που μόνο με αυτά να εκτελούν άλλο είδος μεταφοράς. Σε κάθε περίπτωση απαγόρευση οποιασδήποτε άλλης μεταφοράς των υπεραστικών λεωφορείων εκτός της υπεραστικής συγκοινωνίας και αποκλειστικά μόνο αυτής. Δ/ Άρθρο 10 Υπάρχει νομοθεσία για τους όρους μεταφοράς Δημοτικής συγκοινωνίας. Σε καμία περίπτωση υπεραστικά λεωφορεία δεν πρέπει να μισθώνονται για μεταφορικό έργο εκτός της υπεραστικής συγκοινωνίας διότι υποκλέπτουν το έργο άλλων μεταφορικών μέσων και είναι αθέμιτος ανταγωνισμός απέναντι των άλλων μέσων. Ε/ Άρθρο 12 Παράγραφος 3 Δεν πρέπει να δοθεί καμία χρηματοδότηση διότι οποιαδήποτε ενίσχυση υπέρ των ΚΤΕΛ είναι αθέμιτος ανταγωνισμός έναντι των ειδικών ΔΧ τουριστικών λεωφορείων. Παράγραφος 5 (β) Να συμπληρωθεί, εκτός το αστικό ή το υπεραστικό λεωφορείο που τίθεται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία σε αντικατάσταση κυκλοφορούντος λεωφορείου και είναι καινούργιο ή μεταχειρισμένο ηλικίας έως 5 ετών από το έτος κατασκευής του πλαισίου να απαλλάσσεται των τελών κυκλοφορίας επί μία τριετία από το έτος ταξινόμησής του, του έτους αυτού συμπεριλαμβανομένου να ισχύει και για τα ΤΛΔΧ. Πρόσθετες προτάσεις ΟΦΑΕ: Βάση της ίσης και δίκαιης μεταχείρισης θα πρέπει όλα τα ΔΧ λεωφορεία υπεραστικά και τουριστικά να έχουν τα ίδια τέλη κυκλοφορίας, το ίδιο ΦΠΑ, τις ίδιες ενισχύσεις – επιχορηγήσεις – επιδοτήσεις προς αποφυγή του αθέμιτου ανταγωνισμού. Γιατί να μην επιδοτηθούν και τα ΔΧ τουριστικά λεωφορεία για αντικατάσταση του στόλου με νέα λεωφορεία EURO 5-6 χαμηλών εκπομπών ρύπων, με φυσικό αέριο, υβριδικά, ηλεκτρικά Δύο και τρεις φορές έχουν επιδοτηθεί τα υπεραστικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ καθώς και ο εκσυγχρονισμός υποδομών των ΚΤΕΛ επιτρέποντάς τους να λειτουργούν σε χαμηλά κόστη πάντα εις βάρος των ΔΧ τουριστικών λεωφορείων προσφέροντας καλύτερες προσφορές. Κάτι τέτοιο προέρχεται από την χρηματοδότηση, την οικονομική ενίσχυση, τη δυνατότητα δημιουργίας πρατήριου καυσίμων με καύσιμα χαμηλού κόστους, χαμηλά τέλη κυκλοφορίας υφαρπάζοντας το έργο των τουριστικών λεωφορείων. Δυστυχώς αντί να εφαρμοστεί η κοινή εγκύκλιος των Υπουργείων Μεταφορών και Τουρισμού 8673/7-5-19 εγκύκλιος για τις σχολικές εκδρομές (μισής και ημερήσιας) που είναι έργο μόνο των τουριστικών γραφείων με τουριστικά λεωφορεία, προχωρήσατε σε νέα απαράδεκτη αυθαίρετη ερμηνεία του Ν.711/77 επιχειρώντας να δοθεί το έργο στα υπεραστικά λεωφορεία.