• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Π' | 1 Σεπτεμβρίου 2020, 23:10

    Η ειδικότητα του Ελεγκτή Εναέριας Κυκλοφορίας αποτελεί πρόσθετη ειδικότητα, που δεν έχει σχέση με τον πανεπιστημιακό τίτλο που φέρει ο υπάλληλος κατά την πρόσληψή του. Αυτός ο τίτλος επ’ ουδενί συναρτάται με αυτήν την ειδικότητα, την οποία ούτως ή άλλως ο υπάλληλος αποκτά με έξοδα της Υπηρεσίας και επιπλέον η απώλειά της δεν καταστρέφει οικονομικά ούτε την ζωή του ούτε την καριέρα του. Και αυτό διότι σε περίπτωση απώλειας της ειδικότητας ΕΕΚ, η Υπηρεσία δεν απολύει τον υπάλληλο αλλά τον μετακινεί σε συναφή θέση όπου προσφέρει τις υπηρεσίες του. Εξ άλλου ακόμη και αν απολυόταν ο υπάλληλος θα μπορούσε να εξασκήσει τις δεξιότητες που πηγάζουν από τον πανεπιστημιακό του τίτλο. Στην περίπτωση λοιπόν απώλειας της ειδικότητας ΕΕΚ, ο υπάλληλος και παραμένει στην υπηρεσία αλλά και αποζημιώνεται με το ποσό (κατ’ ελάχιστον) των 215.000 ευρώ. Αντίστοιχα όμως, για την απώλεια της ειδικότητας χειριστή αεροσκαφών του υπαλλήλου της ΥΠΑ (που εν προκειμένω είναι και η μοναδική του βιοποριστική ικανότητα), δεν υπάρχει καμία αποζημίωση. Στην περίπτωση δε που απολυθεί από την Υπηρεσία, αυτός δεν μπορεί να εξασκήσει την ικανότητα/ειδικότητα του χειριστή αεροσκαφών για βιοποριστικούς λόγους. Είναι επόμενο κ. Υπουργέ, η άνιση αυτή μεταχείριση που πραγματεύεται το άρθρο, να προκαλεί μια αποστροφή για την ολοφάνερα μονομερή και επωφελή εύνοια υπέρ των Ελεγκτών Εναερίου Κυκλοφορίας, δημιουργώντας επιπροσθέτως την λανθάνουσα αίσθηση ότι αυτό συμβαίνει λόγω της μη υποστήριξης των χειριστών αεροσκαφών από ισχυρό συνδικαλιστικό όργανο. Αυτή την στιγμή, κ. Υπουργέ, υπηρετούν στην ΥΠΑ χειριστές αεροσκαφών που έχουν χάσει και χάνουν καθημερινά τις ικανότητές τους εξ αιτίας της Υπηρεσίας που δεν δέχεται να τις ανανεώσει, και μάλιστα την στιγμή που υποχρεούται να το πράξει. Είναι θεμιτό βέβαια κατά μια έννοια καθόσον η Υπηρεσία δεν χρειάζεται να τους αποζημιώσει από τη στιγμή που δεν τους απολύει και τους χρησιμοποιεί σε συναφείς θέσεις, όπως φυσικά κάνει και με τους Ελεγκτές Εναερίου Κυκλοφορίας που χάνουν την ειδικότητά τους αλλά όμως μετ’ αποζημιώσεως(;;;). Επιπλέον, την αποζημίωση αυτή την παίρνουν οι ΕΕΚ οποιαδήποτε στιγμή το αποφασίσουν οι ίδιοι με απλές ιατρικές γνωματεύσεις (τουλάχιστον μέχρι τώρα). Μάλιστα τώρα νομοθετήσατε με το παρόν νομοσχέδιο να την παίρνουν και με εισήγηση του εκάστοτε Διοικητή της ΑΠΑ ή της ΥΠΑ για «λόγους αντικειμενικής αδυναμίας άσκησης των καθηκόντων τους» μόνο και μόνο επειδή ....μετακινούνται οριστικά στην ΑΠΑ; Επίσης, αν και χάνουν την ειδικότητά τους συνεχίζουν παρά ταύτα να λαμβάνουν επίδομα EUROCONTROL υπαγόμενοι στο ποσοστό 44% του ν. 2682/99, πλέον του αντίστοιχου συγκεντρωτικού ποσού του ιδίου επιδόματος (κάθε εξάμηνο) σύμφωνα με το ν. 3431/06, είτε είναι στην ΥΠΑ είτε στην ΑΠΑ. Γιατί αυτή η εύνοια; Έχουν ελεγχθεί όλες οι παραπάνω ανισότητες πριν προωθηθεί το συγκεκριμένο άρθρο;