• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΙΟΣ ΣΠΥΡΟΣ' | 6 Σεπτεμβρίου 2020, 16:55

    Συμφωνα με το αιτιολογικό, η μετατροπή της ΥΠΑ σε ΝΠΔΔ γίνεται για την άρση του εμποδίου της οικονομικής αυτοτέλειας, που δεν υπάρχει σήμερα. Το διακύβευμα όμως είναι ανυπολόγιστο, γιατί μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ελέγχου διαχείρισης του FIR Αθηνών από το ελληνικό κράτος και σύμφωνα με τη συνθήκη του Σικάγο, όποιος ελέγχει τον αέρα ελέγχει και τη θάλασσα. Δεν θα έχουμε δικαιοδοσία να κάνουμε ούτε διάσωση στο Αιγαίο. Ειδικά σε τέτοιυς καιρούς, με την Τουρκία να θέλει να ανατρέψει τη συνθήκη της Λωζάνης, το ελληνικό κράτος με τη συνεργασία ΥΠΑ - ΓΕΑ πρέπει να διαφυλάξει τα κυριαρχικά του δικαιώματα στη διαχείριση του Εθνικού εναέριου χώρου. Οσον αφορά την απότελεσματικότητα, απόδωση και ανταγωνιστικότητα στην αεροπορική βιομηχανία, η ΥΠΑ είναι από τους πλέον βιώσιμους οργανισμούς γιατί το προσωπικό της εκπαιδεύεται και αξιολογείται διαρκώς μέσα στο έτος ώστε να παράγει υψηλής (μετρήσιμης) ακρίβειας έργο στους χρήστες του εθνικού εναέριου χώρου με πόρους που δεν επιβαρύνουν τον τακτικό προϋπολογισμό και τα Προγράμματα Δημοσίων Επενδύσεων. Τέλος, η πρόσφατη πανδημία, ανέδειξε ότι όλα τα ιδιωτικού τύπου μικτά οικονομικά σχήματα οργανισμών, σε περιόδους κρίσης καταρρέουν (η Lufthansa ζήτησε στήριξη από Γερμανία, Αυστρία, Βέλγιο και Ολλανδία - σύνολο 4 κράτη - για να μην κηρύξει πτώχευση) και το Δημόσιο αποδεικνύεται ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟ. Συνεπώς, είναι προς το συμφέρον κυρίως των χρηστών ΚΑΙ του ελληνικού κράτους να παραμείνει στον έλεγχο του Δημοσίου η ΥΠΑ και το εμπόδιο της οικονομικής αυτοτέλειας να αρθεί μέσα από το πλαίσιο μιας Γενικής Γραμματείας και επ' ουδενί Νομικού Προσώπου.