• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΡΣ' | 7 Σεπτεμβρίου 2020, 13:33

    Καλησπέρα σε όλους του συναδέλφους-υπαλλήλους της ΥΠΑ. Προσωπικά ανήκω στον κλάδο των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ). Θα ήθελα κι εγώ με την σειρά μου να εκφράσω την αντίδρασή μου σε αυτό το σχέδιο νόμου που τέθηκε σε διαβούλευση και θίγει τόσο εργασιακά θέματα όσο και προσωπικά. Ξεκινώντας, λοιπόν, θα ήθελα να αναφερθώ στο θέμα των επιδομάτων (eurocontrol). Θεωρώ ότι είναι το λιγότερο ασέβεια προς το πρόσωπο όλων των ΕΕΚ να τίθεται ζήτημα επίτευξης στόχων. Αρχικά, είναι παράλογο να αξιολογείται κάποιος για την δουλειά του από ανθρώπους, οι οποίοι μπορεί να έχουν γνώσεις και ικανότητες σε αρκετούς τομείς, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχουν γνώση του τρόπου λειτουργίας της εναέριας κυκλοφορίας και του τρόπου εργασίας ενός ΕΕΚ. Αυτό το αίσθημα παραλογισμού εντείνεται ακόμα περισσότερο, όταν αναφέρεται στο σχέδιο νόμου, πως οι "αξιολογητές" θα εισπράττουν κανονικά το επίδομα - eurocontrol ανεξαρτήτως επιδόσεων. Είναι πασιφανές ότι πρόκειται για κατάφωρη αδικία εις βάρος των ανθρώπων που είναι στην πρώτη γραμμή της Εναέριας Κυκλοφορίας και συμβάλλουν τα μέγιστα στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας. Είναι σαν να αποτυγχάνει παταγωδώς κάποιος μαθητής, αλλά η ευθύνη να βαραίνει αποκλειστικά και μόνο εκείνον και καθόλου τον δάσκαλό του. Είναι τελείως άτοπο, να κρίνεται τόσο αυστηρά, βάσει επιδόσεων, κάποιος υπάλληλος που είναι επιχειρησιακός και την ουσία δίνει τον εαυτό του για να επιτευχθούν οι στόχοι και να διεξαχθούν με ασφάλεια οι πτήσεις, ενώ ,στην αντίπερα όχθη, να μην υπάρχει απολύτως καμία κύρωση για κάποιον υπάλληλο που βρίσκεται σε γραφειοκρατική εργασία. Συνεχίζοντας, θα ήθελα να αναφερθώ στην προσωπική πλευρά του θέματος. Η εργασία ενός ΕΕΚ δεν έχει καμία απολύτως σχέση με οποιαδήποτε άλλη στον δημόσιο τομέα. Δεν αναφέρομαι σε σημαντικότητα, αλλά κυρίως σε συνθήκες εργασίας. Ένας ΕΕΚ εργάζεται μονίμως σε συνθήκες πίεσης και επαγρύπνησης.Επιπλέον, πρέπει να είναι συγκεντρωμένος και αφοσιωμένος καθ' όλη την διάρκεια της βάρδιας του. Αυτό συμβαίνει γιατί ένα πολύ μικρό λάθος ίσως έχει τραγικές συνέπειες στην ασφάλεια των πτήσεων. Το βάρος της ευθύνης είναι αρκετό. Συνεπώς, η αβεβαιότητα μη πληρωμής ενός υπαλλήλου δημιουργεί ακόμα πιο αγχώδεις συνθήκες για αυτόν, κάτι που μόνο θετικό δεν μπορεί να αποβεί στην εργασία του. Δεν μπορεί, λοιπόν κάποιος να έχει αυτού του είδους τις απαιτήσεις από έναν υπάλληλο και να του φορτώνει τόσο μεγάλη ευθύνη και πίεση για οποιοδήποτε λάθος, αλλά στη συνέχεια να μην τον ανταμείβει. Κλείνοντας, έχω την πεποίθηση ότι και οι υπόλοιποι ΕΕΚ θα εκφραστούν δημόσια για αυτό το σχέδιο νόμου, το οποίο πρώτον, υπονομεύει τα εργασιακά μας δικαιώματα, και δεύτερον θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων στη χώρα μας. Με εκτίμηση, Κ.Ρ.Σ. , Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας