• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΣΑΥΠΑ' | 7 Σεπτεμβρίου 2020, 20:36

    ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 12 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α΄, κεφ. Γ΄ ΣΚΕΠΤΙΚΟ 12 Αναδιατύπωση των διατάξεων που αφορούν στα Τμήματα Γ «Κανονισμών, Εποπτείας και Πιστοποίησης Αεροδρομίων και Υδατοδρομίων» και Δ «Τμήμα Κανονισμών και Εποπτείας Χαρτών, Εμποδίων και Υποδομών» της Διεύθυνσης «Αεροναυτιλίας και Αεροδρομίων» και προσθήκη επιπλέον τμήματος. Η αναδιατύπωση είναι αναγκαία προκειμένου να ενταχθούν σαφώς αντικείμενα που εξ ορισμού εμπίπτουν στο πεδίο κανονιστικής και εποπτικής αρμοδιότητας της ΑΠΑ για τα αεροδρόμια, βάσει αντίστοιχου υφιστάμενου κανονιστικού πλαισίου, όπως Annex 9 περί διευκολύνσεων και Κανονισμός ΕΚ 95/93 περί slots. Η άρτια διαχείριση αυτών των αντικειμένων υποδεικνύει αναπόδραστα την πραγματική ανάγκη στελέχωσης με αυξημένο προσωπικό, εξειδικευμένων προσόντων, τεχνογνωσίας και εμπειρίας σε θέματα αεροδρομίων, το οποίο θα μπορεί να ανταπεξέλθει στα καθήκοντά του με τον επαγγελματισμό και την ποιότητα έργου που συνάδει με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. Συναφές αυτής της διαπίστωσης είναι η ανάγκη κατανομής των αντικειμένων σε Τρία (3) Τμήματα, λαμβάνοντας υπόψη το έργο αλλά και τα ειδικά χαρακτηριστικά του κάθε αντικειμένου όπως γνωστικό υπόβαθρο και οργάνωση έργου (πχ διαφορετικότητα μεταξύ του αντικειμένου πιστοποίησης/αδειοδότησης αεροδρομίων και φορέων επίγειας εξυπηρέτησης), όπως άλλωστε έχει προβλεφθεί από την συντακτική ομάδα του σχεδίου νόμου και στο κεφάλαιο Δ της Διεύθυνσης Πτητικών Προτύπων. ΠΡΟΤΑΣΗ 12 Αναδιατύπωση των διατάξεων που αφορούν στα Τμήματα Γ «Κανονισμών, Εποπτείας και Πιστοποίησης Αεροδρομίων και Υδατοδρομίων» και Δ «Τμήμα Κανονισμών και Εποπτείας Χαρτών, Εμποδίων και Υποδομών» της Διεύθυνσης «Αεροναυτιλίας και Αεροδρομίων» και προσθήκη επιπλέον τμήματος. «(Γ) Τμήμα Κανονισμών, Αδειοδότησης, Πιστοποίησης και Εποπτείας Αεροδρομίων, Ελικοδρομίων και Υδατοδρομίων με αρμοδιότητες την άσκηση κανονιστικού και εποπτικού έργου που αφορά σε θέματα: α) ρύθμισης, αδειοδότησης, πιστοποίησης και εποπτείας αεροδρομίων (δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης), ελικοδρομίων, β) συλλογή και αξιολόγηση περιστατικών και συμβάντων στο χώρο των αεροδρομίων (δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης), ελικοδρομίων και υδατοδρομίων, γ) διευκολύνσεων διαδικασιών ελευθεροκοινωνίας, δ) χαρακτηρισμού κατάστασης συντονισμού αεροδρομίων (slots) και συναφών κυρώσεων, ε) καθώς και κάθε άλλου θέματος που εμπίπτει στο υπό ρύθμιση πεδίο αρμοδιοτήτων. Στις αρμοδιότητες του τμήματος αυτού εμπίπτει και ο συντονισμός των μονάδων της ΑΠΑ στα αεροδρόμια. (Δ) Τμήμα Κανονισμών, Αδειοδότησης και Εποπτείας Φορέων επίγειας εξυπηρέτησης με αρμοδιότητες την άσκηση κανονιστικού και εποπτικού έργου για κάθε θέμα που εμπίπτει στο υπό ρύθμιση πεδίο. (Ε) Τμήμα Κανονισμών και Εποπτείας Χαρτών, Εμποδίων και Υποδομών με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, τη ρύθμιση, την εποπτεία και την παροχή συνδρομής σε κάθε ζήτημα σχετιζόμενο με αεροναυτικούς χάρτες, την προστασία της αεροπλοΐας από εμπόδια (safeguarding), χρήσεις γης και ανθρωπογενείς δραστηριότητες, καθώς και τις υποδομές των αεροδρομίων, υδατοδρομίων και της αεροναυτιλίας.» ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 13 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α΄, κεφ. Ζ΄ ΣΚΕΠΤΙΚΟ 13 Στο Σχέδιο Νόμου δεν έχουν συμπεριληφθεί, ούτε ως μέρος τίτλου Διεύθυνσης ή/και Γενικής Διεύθυνσης οι αερομεταφορές (Air Transport), που αποτελούν αναμφισβήτητα νευραλγικό τομέα της πολιτικής αεροπορίας. Η πρόσφατη διακοπή των αεροπορικών συνδέσεων, που έχει προκαλέσει η πανδημία, είχε ως αποτέλεσμα την ραγδαία μείωση της εναέριας κυκλοφορίας και επακόλουθα την τραγική μείωση των τελών υπερπτήσεων και τον μαρασμό αεροδρομίων σε παγκόσμιο επίπεδο, γεγονός που αποδεικνύει τον πρωταρχικό ρόλο που διαδραματίζουν οι αερομεταφορές και η άσκηση των δικαιωμάτων κίνησης στην αλυσίδα των αεροπορικών δραστηριοτήτων. Ως εκ τούτου κρίνεται σκόπιμη η συμπερίληψη μιας αμιγούς Διεύθυνσης αερομεταφορών στον υπόψη νόμο. Παρατηρείται επίσης ότι στο Σχέδιο Νόμου οι αρμοδιότητες, που σήμερα ασκούνται από την Διεύθυνση Αεροπορικής Εκμετάλλευσης (Air Transport Division) έχουν απομειωθεί σημαντικά και μόνο 2 τμήματα έχουν συμπεριληφθεί στην Διεύθυνση Οικονομικής Εποπτείας, η οποία σημειωτέον ουδεμία σχέση έχει με τις αερομεταφορές. Το δε Τμήμα Εποπτείας Συμβάσεων Παραχώρησης, Σχεδίου Επιδόσεων και τελών Αεροδρομίων και Αεροναυτιλίας θα ήταν προτιμότερο να αποτελέσει Τμήμα της Διεύθυνσης Εποπτείας Αεροναυτιλίας και Αεροδρομίων, ως έχον μεγαλύτερη συνάφεια. ΠΡΟΤΑΣΗ 13 Προτείνεται ο τίτλος της Γενικής Διεύθυνσης να τροποποιηθεί σε Γενική Διεύθυνση Εποπτείας Αερομεταφορών και Διοικητικής Υποστήριξης και ακολούθως η Διεύθυνση Οικονομικής Εποπτείας να μετονομαστεί σε Διεύθυνση Εποπτείας Αερομεταφορών. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 14 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α΄, κεφ. Ζ΄ ΣΚΕΠΤΙΚΟ 14 Παρατηρείται κενό στο προτεινόμενο νομοσχέδιο ως προς τις αρμοδιότητες της ΑΠΑ, που αφορούν σε εγκρίσεις κάθε είδους πτήσεων (τακτικές- έκτακτες, επιβατικές και εμπορευματικές) και σε χορήγηση αδειών εμπορικής εκμετάλλευσης μη επανδρωμένων αεροσκαφών (ΣμηΕΑ- DRONES), με καταβολή αντίστοιχου παραβόλου. Οι αρμοδιότητες αυτές προκύπτουν από τους ακόλουθους εν ισχύι Κανονισμούς: - Τον Κανονισμό ΥΠΑ/Δ1/Α/35149/6437/24-12-2018 (ΦΕΚ/Β/91/24-1-2019) για την έγκριση έκτακτων ναυλωμένων πτήσεων από μη Κοινοτικές αεροπορικές εταιρείες με αεροσκάφη χωρητικότητας έως 19 θέσεων - Τον Κανονισμό ΥΠΑ/Δ1/Α/ Δ1/Α/ 35147/6436/24-12-2018 (ΦΕΚ/Β/91/24-1-2019) για την έγκριση ναυλωμένων πτήσεων ομαδικής περιήγησης από μη Κοινοτικές αεροπορικές εταιρείες - Τον Κανονισμό πτήσεων ΣμηΕΑ (ΦΕΚ/Β/3152/30-9-2016) - Τις εν ισχύι συμφωνίες ΥΠΑ με το ΥΠΕΞ και το ΓΕΑ.] ΠΡΟΤΑΣΗ 14 Προτείνεται η συμπλήρωση του Κεφαλαίου Ζ΄ του Παραρτήματος Α του Σχεδίου νόμου με προσθήκη Τμήματος υπό τον τίτλο: «Τμήμα εγκρίσεων Πτήσεων και Υπερπτήσεων» με αρμοδιότητες: - Εγκρίσεις κάθε είδους πτήσεων (τακτικές- έκτακτες, επιβατικές και εμπορευματικές) από τρίτες Χώρες (εκτός ΕΕ) προς ελληνικά αεροδρόμια - Εγκρίσεις υπερπτήσεων άνωθεν της Ελληνικής επικράτειας από αεροσκάφη που μεταφέρουν VIP πρόσωπα ή επικίνδυνα υλικά, για τις οποίες απαιτείται συνεργασία της ΑΠΑ με το ΥΠΕΞ, - Εγκρίσεις πτήσεων αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας προς Αεροδρόμια μικτής χρήσης (πολιτικά- στρατιωτικά, δηλαδή τα Αεροδρόμια Καλαμάτας, Χανίων, Αράξου, Σκύρου, Λήμνου, Ακτίου και Νέας Αγχιάλου) για τις οποίες απαιτείται συνεργασία της ΑΠΑ με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας - Χορήγηση αδειών εμπορικής εκμετάλλευσης μη επανδρωμένων αεροσκαφών (ΣμηΕΑ- DRONES), με καταβολή αντίστοιχου παραβόλου». ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 15 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α΄, κεφ. Ζ΄ ΣΚΕΠΤΙΚΟ 15 Στις “γενικές” αρμοδιότητες της “ Διεύθυνσης Οικονομικής Εποπτείας” που περιλαμβάνονται στην παράγραφο 3 (α, β, γ, δ) του Κεφάλαιο Ζ’) παρατηρείται ότι η εισαγωγή “γενικών” αρμοδιοτήτων σε μία Διεύθυνση δεν είναι λειτουργική, δεδομένου ότι δεν ανατίθενται σε κάποιο από τα υπάρχοντα Τμήματα της Διεύθυνσης αλλά παραμένουν, προφανώς, στην ευχέρεια του Διευθυντού να τις ασκήσει ή, το πιθανότερο, να τις «κατανείμει» κατά την κρίση του σε ένα ή περισσότερα εκ των υφισταμένων Τμημάτων της Διεύθυνσης. ΠΡΟΤΑΣΗ 15 Για λόγους εύρυθμης λειτουργίας της Διεύθυνσης και αποφυγή συγχύσεων θα πρέπει να ανακατανεμηθούν στο σχέδιο νόμου οι αρμοδιότητες της παραγράφου «δ» στο Τμήμα Β, (το οποίο όπως προαναφέρθηκε προτείνεται να μετακινηθεί στην Διεύθυνση Εποπτείας Αεροναυτιλίας και Αεροδρομίων), ενώ οι αρμοδιότητες της παραγράφου «γ» να ανατεθούν σε ξεχωριστό Τμήμα της Διεύθυνσης Αερομεταφορών, όπως ισχύει σήμερα σύμφωνα με το ΠΔ.56/89, με συμπλήρωση του Κεφαλαίου Ζ΄ του Παραρτήματος Α του Σχεδίου νόμου με προσθήκη Τμήματος υπό τον τίτλο: «Tμήμα Διεθνών Σχέσεων και Διεθνών Συμφωνιών, με αρμοδιότητες μεταξύ άλλων : - την ανάπτυξη των σχέσεων και της συνεργασίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας με το Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), την Ευρωπαϊκή Συνδιάσκεψη Πολιτικής Αεροπορίας (ECAC), τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Aσφάλεια της Αεροπορίας (EASA), τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (EUROCONTROL), τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κάθε άλλο Οργανισμό ή Αρχή - το συντονισμό των καθ’ ύλην αρμοδίων Διευθύνσεων: α) για τη διαμόρφωση θέσεων της ΑΠΑ προς διεθνείς και ευρωπαϊκούς Οργανισμούς όπως αυτοί αναφέρονται ανωτέρω, Υπουργεία και λοιπούς φορείς του Δημοσίου, και β) για την προετοιμασία φακέλων ενόψει συναντήσεων υψηλού επιπέδου, - τη γνωστοποίηση Διαφοροποιήσεων επί των Παραρτημάτων (Annexes) της Σύμβασης για τη Διεθνή Πολιτική Αεροπορία (Σύμβαση Σικάγο), - την παρακολούθηση διαμόρφωσης κοινοτικής νομοθεσίας και διαπραγματεύσεων πολυμερών Αεροπορικών Συμφωνιών και Συμβάσεων και την προώθηση σχεδίων νόμων για την κύρωση αυτών».