• Σχόλιο του χρήστη 'Επαμεινώνδας Αμωράτης Ελεγκτής Εν. Κυκλοφορίας Αν. Τ. ΥΠΑ Δ4/Β' | 7 Σεπτεμβρίου 2020, 20:40

    Απόσπασμα από το Άρθρο 7 παρ. 1 : «Η ΑΠΑ έχει ως αρμοδιότητα τη χάραξη εθνικής στρατηγικής αερομεταφορών…» Σχόλιο : Οι αρμοδιότητες της ΑΠΑ όπως προβλέπονται από το Διεθνές και Εθνικό Κανονιστικό Πλαίσιο έως σήμερα δεν περιλάμβαναν τη χάραξη εθνικής στρατηγικής αερομεταφορών, η οποία εντάσσεται στην εθνική αναπτυξιακή στρατηγική, και είναι εξ ορισμού αντικείμενο της κυβερνητικής πολιτικής. Ο νομοθέτης έχει δώσει χαρακτήρα ανεξάρτητης αρχής μη συμβατής με την χάραξη πολιτικής και στρατηγικής αερομεταφορών. Πρόταση διατύπωσης για το το Άρθρο 7 παρ. 1 : « Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.) ορίζεται ως η εθνική αρμοδία αρχή του Ενωσιακού Δικαίου στον τομέα της Πολιτικής Αεροπορίας. Η ΑΠΑ ασκεί σε εθνικό και διεθνές επίπεδο τα καθήκοντα, τις υποχρεώσεις και τις εξουσιοδοτήσεις που της παρέχονται ως κρατική, κανονιστική, ρυθμιστική και εποπτική αρχή στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου. 1. Οι αρμοδιότητες της ΑΠΑ προσδιορίζονται στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου : Α) των προτύπων για την πολιτική αεροπορία της Σύμβασης του Σικάγου του 1944 για την Πολιτική Αεροπορία, η οποία έχει επικυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων και των Παραρτημάτων της Σύμβασης όπως τροποποιούνται και ισχύουν. Β) του Ενωσιακού Δικαίου για την αεροπορία με ένα σύνολο εφαρμοστικών και κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμών : i) του Βασικού Κανονισμού της Αεροπορίας (Ε.Κ. 1139/2018) και των Κανονισμών του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού (Ε.Κ. 549/2004, 550/2004, 551/2004) και ii) σχετικών με την ασφάλεια και την προστασία των αεροσκαφών, των επιβατών, των συστημάτων, των τεχνικών μέσων, των δικτύων ,των πληροφοριακών συστημάτων. ii) σχετικών με τα τέλη αεροσκαφών, τη διαχείριση χρονοθυρίδων και την προστασία του περιβάλλοντος , iv) τέλος κάθε ευρωπαϊκού κανονισμού με πεδίο εφαρμογής που περιλαμβάνει διατάξεις με εφαρμογή στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας 2. Η ΑΠΑ συμμετέχει κατά αρμοδιότητα στις διαδικασίες του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) και του ευρωπαϊκού οργανισμού για την ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA). Η ΑΠΑ συνεργάζεται επίσης με το EUROCONTROL και άλλους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς συμμετέχοντας σε ευρωπαϊκές και διεθνείς διασκέψεις στον τομέα των αρμοδιοτήτων της. 3. Ασκεί καθήκοντα κρατικής εκπροσώπησης σε θέματα σχέσεων Κράτους – Πολίτη στον τομέα των αρμοδιοτήτων της. 4. Απαντάει κατά αρμοδιότητα σε ερωτήσεις εκπροσώπων της βουλής των Ελλήνων σε θέματα πολιτικής αεροπορίας. 5. Ασκεί τα καθήκοντα της Αρχής της Πολιτικής Αεροπορίας και συνάπτει συμφωνίες στα θέματα αρμοδιότητας της στον τομέα του Πολιτικο-Στρατιωτικού συντονισμού όπως προβλέπονται και από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό για την Ευέλικτη Χρήση του Εναερίου Χώρου (Ε.Κ. 2150/2005 Flexible Use of Airspace). Απόσπασμα από το Άρθρο 7 παρ. 2 : «Η ΑΠΑ ορίζεται ως : α) “εθνική αρχή αεροναυτιλίας”, για τους σκοπούς του άρθρου 62 του Κανονισμού (ΕΕ) 1139/2018 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 4ης Ιουλίου 2018, για τη θέσπιση κοινών κανόνων στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας και την ίδρυση Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια (L 212),» Σχόλιο : Το άρθρο 62 του Κανονισμού (ΕΕ) 1139/2018 προβλέπει αρμόδια εθνική αρχή για την πολιτική αεροπορία. Προτείνεται αντίστοιχη διόρθωση αεροναυτιλίας Πρόταση διατύπωσης για το το Άρθρο 7 παρ.2 : «Η ΑΠΑ ορίζεται ως : «α) “εθνική αρμόδια αρχή αεροναυτιλίας”, για τους σκοπούς του άρθρου 62…» Σχόλιο για τα στοιχεία α) έως ι) της παραγράφου 2 του Άρθρου 7 : Η περιγραφή των αρμοδιοτήτων της ΑΠΑ με απαρίθμηση και παράθεση συγκεκριμένων διατάξεων από Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς, στα στοιχεία α) έως ι) της παραγράφου 2 του Άρθρου 7 του Σχεδίου Νόμου, δίνει την εσφαλμένη εντύπωση της αποκλειστικής περιγραφής των αρμοδιοτήτων της ΑΠΑ στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Κανονισμών. Η εισαγωγική φράση στην παράγραφο 2 «Η ΑΠΑ ορίζεται ως :» ακολουθούμενη από δέκα στοιχεία α) έως ι), με αναφορές σε Ευρωπαϊκού Κανονισμούς και Οδηγίες, είναι δυνατόν να θεωρηθεί ως παράθεση με αποκλειστικό τρόπο των αρμοδιοτήτων της ΑΠΑ, ενώ οι ποικίλες αρμοδιότητες της ορίζονται σε μεγάλο αριθμό ΕΚ. Ένα παράδειγμα κινδύνου να δημιουργηθεί σύγχυση για τις αρμοδιότητες είναι ότι ενώ υπάρχουν δύο Κανονισμοί της Ευρ. Ένωσης για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, ο ΕΚ 945/2019 για συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών και φορείς εκμετάλλευσης συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών τρίτων χωρών και ο ΕΚ 947/2019 για τους κανόνες και τις διαδικασίες που διέπουν τη λειτουργία μη επανδρωμένων αεροσκαφών, για τις αρμοδιότητες της ΑΠΑ αναφέρεται μόνο ο ένας. Η αναφορά στο στοιχείο στ) μόνο του ΕΚ 947/2019 οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η ΑΠΑ δεν ασκεί τις αρμοδιότητες που προβλέπονται για την αρμόδια αρχή στον δεύτερο ΕΚ για τα μη επανδρωμένα, του ΕΚ 945/2019. Επίσης ενδεικτική είναι η απουσία στην παράθεση αρμοδιοτήτων της ΑΠΑ ενός σημαντικού Ε.Κ. για την αεροναυτιλία όπως είναι ο ΕΚ 1048/2018 σχετικά με τον καθορισμό απαιτήσεων για τη χρήση του εναέριου χώρου και διαδικασιών λειτουργίας για την πλοήγηση βάσει επιδόσεων. Επομένως δεν θα πρέπει να υπάρξει περιθώριο σύγχυσης για τις αρμοδιότητες της ΑΠΑ όπως γίνεται φανερό από τα παραπάνω. Πρόταση διατύπωσης της εισαγωγικής φράσης της παραγράφου 2: Προτείνεται η εισαγωγή της φράσης «Η ΑΠΑ ορίζεται ως η αρμόδια εθνική αρχή μεταξύ άλλων, στους παρακάτω Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς :»