• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Τορούνογλου' | 7 Σεπτεμβρίου 2020, 23:07

    Η αλλαγή της νομικής μορφής της ΥΠΑ σε ΝΠΔΔ είναι τουλάχιστον επικίνδυνη με το σκεπτικό ότι η μετατροπή της σε ΝΠΔΔ αποτελεί ένα βήμα προς την ιδιωτικοποίησή της. Η νέα νομική μορφή προκαλεί ανησυχία στους εργαζόμενους για την βιωσιμότητα χωρίς πόρους από τακτικό προϋπολογισμό. Ειδικά λόγω των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί λόγω της πανδημίας, υπάρχει σημαντική μείωση των εσόδων από τα τέλη Αεροναυτιλίας και Αερολιμένων. Έτσι το συγκεκριμένο εγχείρημα είναι επισφαλές για το μέλλον της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και για το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων. Η έλλειψη οικονομικών πόρων μπορεί να επιταχύνει την πορεία της προς ιδιωτικοποίηση και να ακολουθήσει ένα ακόμα ξεπούλημα. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Εθνικής Ασφάλειας αφού οι δραστηριότητές της βρίσκονται σε συνεχή συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία. Ραντάρ, Ραδιοβοηθήματα, συστήματα Επικοινωνίας τα οποία είναι περιουσιακά στοιχεία του Ελληνικού κράτους αποτελούν κομμάτι της Εθνικής Άμυνας της χώρας σε περίπτωση πολέμου. Ειδικά στην δύσκολή περίοδο που διανύουμε και στην ένταση που επικρατεί με την Τουρκία είναι αδιανόητο να ιδιωτικοποιηθεί η διαχείριση του Ελληνικού FIR. Επιπλέον η ΥΠΑ συνδέεται και με την Εθνική Οικονομία αφού εξυπηρετεί τον Τουρισμό που αποτελεί την βαριά βιομηχανίας της χώρας μας. Είναι αδιανόητο ένας ιδιώτης να κατευθύνει τον τουρισμό με βάση τα δικά του συμφέροντά. Αυξομειώνωντας τέλη, υποβαθμίζοντας ή αναβαθμίζοντας περιοχές, ενας ιδιώτης θα μπορεί να χειραγωγήσει την τουριστική κίνηση. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να απομακρυνθεί από το στενό πυρήνα του Δημοσίου. Η επαύξηση της διοικητικής και οικονομικής της αυτοτέλειας με σκοπό τον εκσυγχρονισμό της πρέπει να επιτευχθεί με άλλους τρόπους. Η μετατροπή της σε Γενική Γραμματεία είναι μια λύση που ακούγεται χρόνια. Επιβάλλονται επενδύσεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό, νέα συστήματα αεροναυτιλίας, υποστήριξη σε ανταλλακτικά, εκπαιδεύσεις προσωπικού χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες για τις εγκρίσεις δαπανών. Επιβάλλεται η οικονομική αυτοτέλεια της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Να μπορεί η νέα ΥΠΑ να διαχειριστεί τους δικούς της οικονομικούς της πόρους, με συνοπτικές διαδικασίες. Να διατηρεί τα συστήματά της σε άριστη επιχειρησιακή λειτουργία και άρτια εκπαιδευμένο το προσωπικό της, διατηρόντας την ασφάλεια των πτήσεων στην κορυφή και συμβάλοντας στην Εθνική ασφάλεια της χώρας. Η νέα ΥΠΑ πρέπει είναι μία αμιγώς Δημόσια Υπηρεσία με δυνατότητα οικονομικής αυτοτέλειας για να επιτυγχάνει την μεγίστη αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα που όλοι επιθυμούμε.