• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Σημαιάκης' | 8 Σεπτεμβρίου 2020, 13:47

    Πρόταση για προσθήκη / διευκρίνιση: Ο νόμος θα πρέπει να διευκρινίσει πως θα διασφαλίζονται οι υποχρεώσεις οι σχετιζόμενες με αποζημιώσεις σε περίπτωση σοβαρού συμβάντος ή ατυχήματος αεροσκάφους που λειτουργεί υπό κατευθύνσεις υπηρεσιών Αεροναυτιλίας του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία "Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας". Σημειώνεται ότι με βάση την απαίτηση που εκφράζεται στον Ε.Κ. 2017/373 (Παράρτημα ΙΙΙ, τμήμα Δ) σημείο: ATM/ANS.OR.D.020 Ευθύνη και ασφαλιστική κάλυψη, " α) Οι πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας και διαχείρισης της ροής της εναέριας κυκλοφορίας και ο διαχειριστής δικτύου εφαρμόζουν ρυθμίσεις για την κάλυψη της ευθύνης που σχετίζεται με την εκτέλεση των καθηκόντων τους σύμφωνα με την εφαρμοστέα νομοθεσία. β) Η μέθοδος που χρησιμοποιείται για την παροχή της κάλυψης αρμόζει στη δυνητική απώλεια και ζημία, με βάση το νομικό καθεστώς των παρόχων και του διαχειριστή δικτύου και το επίπεδο της διαθέσιμης εμπορικής ασφαλιστικής κάλυψης........". Σημειώνεται επίσης ότι εν λόγω απαίτηση είναι αντικείμενο επιθεώρησης από την σημερινή Εθνική Εποπτική Αρχή Αεροναυτιλίας (ΕΕΑΑ) και δυνητικά από την EASA και θα πρέπει να παρέχεται σαφής απόδειξη για την ικανοποίηση της. Με την υφιστάμενη νομική μορφή, ο πάροχος Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας ΓΔΦΠΥΑΝ έχει δηλώσει ρητά ότι το Ελληνικό Δημόσιο παρέχει τις αιτούμενες εγγυήσεις ανάληψης ευθύνης σε περίπτωση ατυχήματος ή σοβαρού συμβάντος, γεγονός που επιβεβαιώθηκε στην πράξη κατά την πτώση του Αεροσκάφους Γιακοβλεφ στα Πιέρεια Όρη το 1997. Συνεπώς, ο νόμος το Ν.Π.Δ.Δ., θα πρέπει να έχει σχετική πρόβλεψη για την ανάληψη ευθυνών που απορρέουν από τις παρεχόμενες υπηρεσίες καθώς και θέματα που σχετίζονται με ασφαλιστικές καλύψεις, λαμβάνοντας επίσης υπόψη τις δυνητικές επιπτώσεις στην οικονομική βιωσιμότητα του παρόχου (βλ. επόμενο σχόλιο με την απαίτηση ATM/ANS.OR.D.015 Οικονομική ευρωστία — χρηματοοικονομική επάρκεια).