• Σχόλιο του χρήστη 'Επαμεινώνδας Αμωράτης Ελεγκτής Εν. Κυκλοφορίας Αν. Τ. ΥΠΑ Δ4/Β' | 8 Σεπτεμβρίου 2020, 21:51

    Για την Ελλάδα αλλά και για όλες τις χώρες που έχουν επικυρώσει τη Σύμβαση του Σικάγου του 1944 όπως και τα Κράτη Μέλη της Ε.Ε. ισχύουν τα άρθρα της Σύμβασης και των Παραρτημάτων της. Παράλληλα, τα Κράτη Μέλη της Ε.Ε. έχοντας υπογράψει και τη Συνθήκη της Ε.Ε. έχουν την υποχρέωση να εναρμονίζουν συντονισμένα τους κανόνες της Πολιτικής Αεροπορίας για την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου της Σύμβασης του Σικάγου. Τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις των Κρατών Μελών της Ε.Ε. στον τομέα της Πολιτικής Αεροπορίας ασκούν οι εθνικές αρμόδιες αρχές κατά εξουσιοδότηση των Κρατών Μελών. Οι Ευρωπαϊκοί Κανονισμοί, εφαρμοστικοί και κατ’ εξουσιοδότηση αλλά και οι οδηγίες της Ε.Ε. διατυπώνουν με σαφήνεια τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που ασκούν τα Κράτη Μέλη της Ε.Ε. με τις εξουσιοδοτημένες εθνικές αρμόδιες αρχές για την εφαρμογή, αδειοδότηση, εποπτεία, επιβολή των Ευρωπαϊκών Κανονισμών για την Πολιτική Αεροπορία, αλλά και τη θέσπιση κανόνων σε εθνικό επίπεδο, όπου προβλέπεται, όπως προβλέπεται για παράδειγμα στο άρθρο 8 του ΕΚ 923/2012 για τους κοινούς κανόνες αέρος. Είναι φανερό το υφιστάμενο κανονιστικό κενό που έρχεται να καλύψει ο Νόμος για την καθιέρωση της ΑΠΑ καθώς δεν νοείται στο ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο για την πολιτική αεροπορία, ρυθμιστής και ρυθμιζόμενος, νομοθέτης και πάροχος υπηρεσιών, φορέας έγκρισης αδειών και αδειοδοτούμενος, επιθεωρητής και επιθεωρούμενος να είναι ο ίδιος φορέας. Κατόπιν αυτού είναι σημαντικό το βήμα θεσμικής ολοκλήρωσης που συντελείται με το παρόν Σχέδιο Νόμου.