• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Μοσχόβης' | 9 Σεπτεμβρίου 2020, 01:08

    Σύμφωνα με το τελευταίο Annual Safety Report 2020 το οποίο πρόσφατα δημοσιεύτηκε από την EASA, η EASA συντονίζει κάθε χρόνο το European Plan for Aviation Safety (EPAS) το οποίο έχει σαν στόχο την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας (safety) των αερομεταφορών, βασίζεται δε στην υποστήριξη και το feedback που λαμβάνει από τα competent authorities των κρατών-μελών σχετικά με ατυχήματα η συμβάντα που λαμβάνουν χώρα στα κράτη-μέλη (σελ.20). Επίσης σας αναφέρω ότι στη σελίδα 16 του ίδιου report, η συλλογή τέτοιων στοιχείων περιστατικών ασφαλείας από τα κράτη-μέλη αποτελεί μία από τις δύο κύριες πηγές (ονομάζεται European Central Repository) από τις οποίες η EASA αντλεί δεδομένα προκειμένου να προβαίνει σε ανάλογες δράσεις μετριασμού περιστατικών κατά κύριο λόγο με την έκδοση οδηγιών ή κανονισμών. Από τα παραπάνω είναι εμφανές ότι προκύπτει επιτακτική ανάγκη επαρκούς στελέχωσης των Αεροπορικών Αρχών σε όσο περισσότερα αεροδρόμια τούτο είναι εφικτό προκειμένου η Χώρα μας να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των Ευρωπαϊκών Οργανισμών. Ο αριθμός των 172 υπαλλήλων που (όπως είναι τώρα το Σχέδιο Νόμου) καλούνται να στελεχώσουν την ΑΠΑ, η οποία θα έχει ένα τόσο μεγάλο και απαιτητικό καθηκοντολόγιο είναι εξαιρετικά μικρός και πιστεύω ότι θα φανεί ανεπαρκής. Σε τέτοιες Ανεξάρτητες Αρχές με τόσα πολλά αλλά και καίρια καθήκοντα που έχουν άμεση σχέση με την ασφάλεια των πτήσεων (safety-secutiry), το τουριστικό προϊόν και το ΑΕΠ της Χώρας δεν νομίζω πώς είναι λογικό να ρισκάρουμε με μικρά νούμερα στελέχωσης προσωπικού. Είναι προτιμότερο να αποφύγουμε τις εκπτώσεις και να στελεχώσουμε με τουλάχιστον το διπλάσιο των υπαλλήλων που προβλέφτηκαν. Σε κάθε περίπτωση πάλι θα παραμένει μία Αρχή με μικρό αριθμό προσωπικού. Το σίγουρο είναι ότι το Δημόσιο, το Δημόσιο συμφέρον αλλά και νέα ΑΠΑ θα κερδίσουν πολύ περισσότερα σε προστιθέμενη αξία λόγω των υψηλότατων προσόντων του προσωπικού που θα κληθεί να τη στελεχώσει. Και κλείνοντας θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι σε περιόδους κρίσεων, όπως αυτή που ζούμε, ο πολίτης αναζητά πρώτα την ασφάλειά του και έπειτα όλα τα άλλα. Ας έχουμε φροντίσει λοιπόν πρωτίστως για την ασφάλεια πριν λογοδοτήσουμε για την έλλειψή της.